Nu ska du få en ordentlig historielektion från en gubbe som varit med ett tag.
Jag tar nästan för givet att du är i 20-årsåldern? Han är med största sannolikhet inte ren för fem öre, och så är det med majoriteten av de som har en liiiiite för bra fysik på sociala medier. Det hör liksom till, för sen skall man minsann sälja tjänster i form av böcker, tillskott coaching eller annat trams. Ofta (tro mig, jag vet) så har många som har en fantastisk fysik INGENTING att bidra med kunskapsmässigt. Absolut, de kan bidra till inspiration och ett star appeal men sen är det inte mycket mer.
Branchen har fundamentalt förändrats de senaste 20 åren. Kunskap på en magisk nivå som tidigare fanns därute i bland annat forum har nu förflyttat sig till sociala medier som, Youtube och annat och det är bara ett enda stort gytter av skit, haveri. Precis som med mycket annat därute så har internet och hela den grejen gjort att foliehattarna fullständigt exploderat i utrymme och den gemene mannen/kvinnan blir bara mer vilsen.
Det du beskriver är precis det enda som nu sker inom branschen, det finns ytterst få som inte bara vill sälja utan genuint bidra med kunskap utan egen vinning. Det existerade möjligen på 90-talet och tidigt 00, men inte nu.
Sen är vi i Sverige lite av en udda fågel. Det röda skynket expolderar när anabola steroider kommer på tal men här är vi en extrem. Folk dopar sig hej vilt, så är det bara oavsett vad vi svenskar tycker om det.