• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

IMG_20180108_110202.jpg

Slänger in frågan här eftersom jag inte hittade jättemycket via sök-funktionen (säkert jag som inte söker nog bra..). :)

Före jul gick min submariner 116610LN ca 1 sek för fort per dag. Nu märkte jag att den verkar tappa något varje dag istället. Inte kollat hur mycket men jag har ställt den efter min iPhone och subben har nu hamnat lite efter ser jag. Ingen större avvikelse och inom COSC enligt min högst godtyckliga bedömning.

Är det något jag bör kolla upp eller ska jag vara nöjd och glad så länge den håller tiden inom COSC? Mest fundersam när den har börjat gå långsammare istället för något snabbare. Ska väl ta och försöka mäta avvikelsen lite bättre.

Kan tillägga att den är uttagen i jan 2017.

/F

Slänger in frågan här eftersom jag inte hittade jättemycket via sök-funktionen (säkert jag som inte söker nog bra..). :)

Före jul gick min submariner 116610LN ca 1 sek för fort per dag. Nu märkte jag att den verkar tappa något varje dag istället. Inte kollat hur mycket men jag har ställt den efter min iPhone och subben har nu hamnat lite efter ser jag. Ingen större avvikelse och inom COSC enligt min högst godtyckliga bedömning.

Är det något jag bör kolla upp eller ska jag vara nöjd och glad så länge den håller tiden inom COSC? Mest fundersam när den har börjat gå långsammare istället för något snabbare. Ska väl ta och försöka mäta avvikelsen lite bättre.

/F
Du tänker för mycket, inget att oroa sig över.
Ställ in den först och mät upp ordentligt, vilket du själv säger att du inte gjort.

Där går nog gränsen för mig för vad som är acceptabelt i mörker.
Instämmer. :)
Den har alltså inga "gömda" lumeploppar på tavlan som de har på en viss modell (minns inte ref.)?
Jag menar juvelerna upptar ju all lumeplats. Det kanske finns dolda lumeploppar på tavlan som en annan Rolexmodell har. Minns inte referensen.
16613 har mer is jämfört med 116613. Den du tänkte på är YM 16622, cool lösning.

image-jpeg.436107

/F
Som @Vincentb säger spelar det roll hur klockan ligger när du inte har den på armen. Här kommer några tips från Rolex.
IMG-20160324-WA0000.jpg

Hej på er, vill ta vara på lite kunskap från er:)
Nu har jag bestämt mig för en 14060, ni som har koll, är det trots varumärket någon årsmodell man ska vara försiktig med?
jag ser ett spann mellan 45 och uppåt, vad rekommenderas?, Nytt i alla ära, men vill inte vänta....
Jag är en sån som gärna vill ha fullset och absolut inte polerat..
Mvh

Patrik

Hej på er, vill ta vara på lite kunskap från er:)
Nu har jag bestämt mig för en 14060, ni som har koll, är det trots varumärket någon årsmodell man ska vara försiktig med?
jag ser ett spann mellan 45 och uppåt, vad rekommenderas?, Nytt i alla ära, men vill inte vänta....
Jag är en sån som gärna vill ha fullset och absolut inte polerat..
Mvh

Patrik
Med den kravspecen får du nog snarare leta runt 60k än 45k "och uppåt". Du får vad du betalar för och ingen kommer att ge dig en bra deal bara för att du är du. Det ska inte vara några problem att opolerat full set så länge du är beredd att betala marknadspris.

Se till så att servicehistoriken är dokumenterad, annars bör du räkna in en service i priset.

Tillbaka
Topp