• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Svårt att bestämma mig vilken som är bäst!
14060m har en skön känsla i sig när man vant sig med länken, trodde aldrig man skulle vänja sig med den från början, och hulken har så klockren färg beroende på ljuset och grym länk, båda är här för att stanna iallafall.

971DC96D-5567-4843-B1BB-885D0540FFFF.jpeg

Ang det här med "Tool watch". Var ju tvungen och gymma med sub:en. Hur många av er tränar med er klocka? Bjuder på lite gym bilder hahaha (ta bilderna med en nypa salt :))... (1:a passet på 1 månad samt första för i år)..:)
IMG_20180107_185819_297.jpg
IMG_20180107_190027_317.jpg
IMG_20180107_185918_206.jpg
IMG_20180107_185446_012.jpg

Aldrig tränat med min Sub, eller någon annan klocka för den delen. Enbart trådlösa lurar som får följa med. Vill ha så lite på mig som möjligt vid lyft.
Har dock klocka vid jakt men då en Timex. Tycker du inte att den är "i vägen" när du skrotar runt i gymmet?

Hehe No shit...;) det var ju det jag referearde till när jag skrev "Eller är det bara estetiskt?".
Vad jag undrade är ifall det är finns någon bakolmoggande bakgrund till varför de plötsligt valde att göra den till en four liner.

Sökte lite själv och uppfattade det som att urverket inte vare cosc certifierat tidigare, utan först när det blev det som de passade på att skriva ut det på tavlan också.

Senast ändrad:
@Vincentb kom ihåg när du skrev i den officiella tudortråden att din dåvarande blackbay hade mycket bättre urverk än rolex osv... Men nu står du här med en Sub trotsallt? :)

Tjena!
Vad är skillnaden på en two liner 14060m och 14060m Four liner? Eller är det bara estetiskt?
Har för mig att Rolex uppgraderade urverket 3000 till 3130 ca år 2000. Bland annat till balans brygga för att göra gången säkrare och med den uppgraderingen blev det 14060m. Dock dröjde det ett tag till innan de började cosc certifiera 3130. Så det som skiljer är certifiering och text på tavlan.

Har för mig att Rolex uppgraderade urverket 3000 till 3130 ca år 2000. Bland annat till balans brygga för att göra gången säkrare och med den uppgraderingen blev det 14060m. Dock dröjde det ett tag till innan de började cosc certifiera 3130. Så det som skiljer är certifiering och text på tavlan.
Det var vad jag misstänkte! Tack för svar :)

Aldrig tränat med min Sub, eller någon annan klocka för den delen. Enbart trådlösa lurar som får följa med. Vill ha så lite på mig som möjligt vid lyft.
Har dock klocka vid jakt men då en Timex. Tycker du inte att den är "i vägen" när du skrotar runt i gymmet?
Faktiskt inte..:)

Tillbaka
Topp