Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med! Att liknande funktioner inte börjar bli standard hos andra märken är förvånande.Glidelock måste vara den bästa uppfinningen på en klocka. Nu när jag var ute och gick, och det är minus grader vart klockan lite stor (pga att jag frös lite). Vips glidelock fixar storleken på 1 sek.![]()
![]()
![]()
Omega kör ju med liknande..Håller med! Att liknande funktioner inte börjar bli standard hos andra märken är förvånande.
Kör och kör.. mig veterligen så saknar tyvärr storsäljarna Aqua Terra och Speedmastern liknade funktion.Omega kör ju med liknande..![]()
Bara Seamaster som har microjusteringen som jag förstått detKör och kör.. mig veterligen så saknar tyvärr storsäljarna Aqua Terra och Speedmastern liknade funktion.
Omega kör ju med liknande..![]()
Finns på planet ocean. Tror det bara finns på dykar ur. Tex Rolex, Omega PO..Kör och kör.. mig veterligen så saknar tyvärr storsäljarna Aqua Terra och Speedmastern liknade funktion.
Nej alltså seamaster 300 har inte utan folk köper en ny clasp med glidelock..Bara Seamaster som har microjusteringen som jag förstått det
Är inte den fjäderbelastad på någon vänster? dvs justeras automatiskt?Även Tudor Pelagos har väl en liknande lösning? Även om den inte är lika estetiskt konstruerad.
De sant !Nej alltså seamaster 300 har inte utan folk köper en ny clasp med glidelock..
Är inte den fjäderbelastad på någon vänster? dvs justeras automatiskt?
Jo, stämmer. Det är jag som är dåligt påläst om hur glidelock fungerarTrodde att det också var automatisk justering.
Finns på planet ocean. Tror det bara finns på dykar ur. Tex Rolex, Omega PO..
Jag kan tycka att det borde vara standard på fler klockor. Jag menar, när man drar på sig rymddräckten kan det vara skönt att snabbt kunna justera sin SpeedyDe sant !
Ska fixa ett sånt till min speedy
Hahaha sant..Jag kan tycka att det borde vara standard på fler klockor. Jag menar, när man drar på sig rymddräckten kan det vara skönt att snabbt kunna justera sin Speedy![]()
Easylink?Tycker 5mm lösningen på GMT bla funkar bra på mig också! Inte lika bra som glidelock men endå
Ja vad det nu heterEasylink?
Ahh fast den som sitter på Omega PO är liiite smidigare dock kan man ej justera lika många mm/cm..Glidelock är oslagbart! Easylink också bra, men skulle lätt säga att glidelock är bäst på marknaden just nu.
Vad sitter på Deepsea?Jag har både en Sub och en Dweller. Lösningen på Deepsea är minst lika bra som på Sub, om inte bättre.
Vad sitter på Deepsea?
Det är väl första versionen av glidelock som kom?
Jag håller med dig, lösningen på DSSD är nästan snäppet vassare!Jag har både en Sub och en Dweller. Lösningen på Deepsea är minst lika bra som på Sub, om inte bättre.
I alla fall tidigare. Idag är det nog samma som på dagens sub, tror jag.Det är väl första versionen av glidelock som kom?
Det är väl första versionen av glidelock som kom?