• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Aha, I see. Eventuella Rolex-prishöjningar är ett ganska hett ämne här och ingen vet ju riktigt säkert vad som sker.
Nu vet jag inte vad väntetiden på en 116610LN är men om du vill ha den något snabbare så skulle jag kolla efter fina begagnade ex. Rolex brukar sällan sjunka i värde men det är enbart mina egna spekulationer.

Jo precis, och som allt så är det bara spekulationer att utgå från. Väntetiden är 12-14 månader på just 116610LN fick jag berättat för mig. Gah, blir ju galen på detta haha. Blir det en markant prisökning på 116610LN lär ju andrahandsvärdet ökas också. Därför känner jag att jag enbart kommer förlora om jag väntar, men om jag väntar kanske det inte kommer ske några förändringar, och då hade jag hellre velat vänta och köpa en helt ny..

Jo precis, och som allt så är det bara spekulationer att utgå från. Väntetiden är 12-14 månader på just 116610LN fick jag berättat för mig. Gah, blir ju galen på detta haha. Blir det en markant prisökning på 116610LN lär ju andrahandsvärdet ökas också. Därför känner jag att jag enbart kommer förlora om jag väntar, men om jag väntar kanske det inte kommer ske några förändringar, och då hade jag hellre velat vänta och köpa en helt ny..
Förstår precis ditt dilemma. Jag panikköpte en 114060 för ett år sedan då jag trodde att det skulle komma en prisökning 1/2-2017. Tji fick jag.
Stå kvar på listan och bevaka begagnatmarknaden. Ibland dyker det ju upp nästan nya Submariners.

Förstår precis ditt dilemma. Jag panikköpte en 114060 för ett år sedan då jag trodde att det skulle komma en prisökning 1/2-2017. Tji fick jag.
Stå kvar på listan och bevaka begagnatmarknaden. Ibland dyker det ju upp nästan nya Submariners.

Verkligen, bara det att igår såg jag en 6-månaders gammal 116610LN på Köp&Sälj för 70k som spädde på allt ytterligare..

Hallå hallå!

Skulle behöva lite hjälp med att få lite perspektiv på en frågeställning jag försöker besvara själv.. Jag vet att det bara är spekulationer kring Rolex inför Baselworld 2018, men vad jag läser verkar det vara vanligt att Rolex höjer sina priser på de mest efterfrågade modellerna. Det jag undrar över är; bör jag köpa begagnat eller nytt. Jag vill köpa nytt, men är rädd att med den generella prisökningen och ytterligare prisökning om ryktet att Submariner får det nya urverket (3235) att jag inte kommer känna mig tillfreds med summan det kan uppgå till. Modellen jag suktar efter och satt mig på väntelista på är 116610LN.

Hur hade ni tänkt kring detta?
Bättre och köpa beggad i BRA skick. Finns en del ute. Då slipper du torska pengar. Att köpa en ny är som att köpa en ny bil. Såfort du går ut genom dörren går den ner ca 15% i värde (en bil går ner mer).

Former.
IMG_20180124_091018.jpg
IMG_20180124_091247.jpg

IMG_20180124_091134.jpg

Ahh vet en kompis som sålde sin 2017 116610 komplett för 68..

...och det är en tillräcklig grund för att ge råd till framtida köpare av modellen?
Jag tror vi kan lämna diskussionen där... för jag börjar få slut på bilder för att kunna gå OnTopic:

8FD3B736-4C4E-4635-8027-1CC7B6169CB7.jpeg

Och du bör få slut på argument för att styrka ditt uttalande, även om historiken talar för annat :rolleyes:

Någon som har tips på vart man kan vända sig om man vill ha en 14060 från 94 och vill känna sig hyfsat säker på att tavla, visare och insert är orginal? Känns som att Chrono24 handlarna svarar ”orginal” på allt oavsett. Tänker om det finns någon handlare med extra goda referenser i ämnet eller så:)

...och det är en tillräcklig grund för att ge råd till framtida köpare av modellen?
Jag tror vi kan lämna diskussionen där... för jag börjar få slut på bilder för att kunna gå OnTopic:

8FD3B736-4C4E-4635-8027-1CC7B6169CB7.jpeg

Och du bör få slut på argument för att styrka ditt uttalande, även om historiken talar för annat :rolleyes:
Gör vad du vill, tro vad du vill orkar inte bry mig...

Cool. Förstår att du kör den som bruksklocka vilket är nice. Använder min 116610LN varje dag också som vardagsur. Men måste säga att det är en blandning av förtjusning och skräck att se dina battle scars dock. Speciellt för en som fortfarande är kvar i smekmånadsfasen och hittills dragit på mig en (1) minimal repa vilket gjorde ont. I övrigt inte en hairline. Är impad av hur min försiktighet betalar av sig!
Han ska ju flasha med att öppna champagne flaskor med sin klocka..;-)

Jaha! Alla ska vi denna väg vandra.. De senaste dagarna har präglats av ett plötsligt men ihållande ha-begär efter en 116610LN. Att lurka i denna tråd gör inte saken bättre direkt.
Jag får väl ta och citera mig själv. Ha-begäret väcktes och gick bara att stoppa på ett sätt.. Att det skulle gå så snabbt tänkte jag mig inte för 19 dagar sedan, men ibland faller alla bitar på plats. Efter en smidig affär här på forumet hämtade jag igår ut denna pärla:
IMG_2023.JPG

Nöjd? Jo jag tackar!

Tillbaka
Topp