• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är rimligt pris att betala för en 16613 utan box och cert? Något extra man skall kolla på vid köp av en sådan klocka?
Skulle säga typ 50-53k kanske, om du är säker på att den är legit. Då antar jag att den är utan servicehistorik, ej totalt sönderpolerad och inte lastgammal. Har du bilder på objektet?
 

JakobG

Omega
Skulle säga typ 50-53k kanske, om du är säker på att den är legit. Då antar jag att den är utan servicehistorik, ej totalt sönderpolerad och inte lastgammal. Har du bilder på objektet?

Är denna klockan i fråga. https://www.chrono24.com/se/rolex/submariner-date--id7614313.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK https://www.chrono24.com/se/rolex/submariner-date--id7614313.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK

Inga box eller papper. Servad 2016. Bifogar bild på servicepappret. Hur mår den?
 

Bilagor

  • CF5489BE-5F1A-4B60-82FF-AAF01C6EE35B.png
    CF5489BE-5F1A-4B60-82FF-AAF01C6EE35B.png
    80.4 KB · Visningar: 35

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kan inte tillräckligt mycket för att tyda den där lappen, förutom att jag tycker att amplituden verkar något låg.
Sen hade jag personligen inte köpt nåt från Rumänien. Jag har läst att det fifflas en hel del där med denna typen av varor... Nej leta vidare du. Lägg ut en köpes här så får du en säkrare deal.
My two...
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Förresten, servicepapper skriver du. Det står ju inget om nån service över huvud taget. Det ser vara ut som en rapport från en timegrapher eller nåt, och inget som (iaf i mina ögon) indikerar att en service faktiskt ägt rum...
 

Belfort

Omega
I slutet av Juli gled jag in till Nymans på bibliotektsgatan och ställde mig i kö på en svart submariner date. Hon skrev upp namn och telefonnummer. Har fortfarande inte hört något från Nymans. De kanske inte tog mig seriöst? (då jag är ung, men jag visade upp min Planet Ocean då jag var intresserad av att serva den och ville veta pris)
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
I slutet av Juli gled jag in till Nymans på bibliotektsgatan och ställde mig i kö på en svart submariner date. Hon skrev upp namn och telefonnummer. Har fortfarande inte hört något från Nymans. De kanske inte tog mig seriöst? (då jag är ung, men jag visade upp min Planet Ocean då jag var intresserad av att serva den och ville veta pris)

Det kanske är fler som står på kö för den modellen, vänta tålamodigt eller köp beg/av gråhandlare.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
I slutet av Juli gled jag in till Nymans på bibliotektsgatan och ställde mig i kö på en svart submariner date. Hon skrev upp namn och telefonnummer. Har fortfarande inte hört något från Nymans. De kanske inte tog mig seriöst? (då jag är ung, men jag visade upp min Planet Ocean då jag var intresserad av att serva den och ville veta pris)
Säkert så att det inte har kommit till din tur men slå dem en signal och kolla.
 

JakobG

Omega
Hur är det att köpa en sub 16613 med okänd servicehistorik, fast kontrollerad av urmakare med bedömningen inget servicebehov. Något jag skall tänka på?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hur är det att köpa en sub 16613 med okänd servicehistorik, fast kontrollerad av urmakare med bedömningen inget servicebehov. Något jag skall tänka på?
Vem är urmakaren? Om du syftar på den du länkade tidigare - finns bättre ex hemma i Sverige. Räkna dessutom med en service på den ifrån c24.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Ville mest bjuda på information till fler som läser tråden om hur lång kötiden är, samt nämna om det fanns en möjlighet att de har glömt mig. :smug:
Min sub kunde jag gå in i butiken och få den med mig ut, Aqua Terran har jag nu väntat på i två månader.. Världen är upp och ner!
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Hallå hallå!

Skulle behöva lite hjälp med att få lite perspektiv på en frågeställning jag försöker besvara själv.. Jag vet att det bara är spekulationer kring Rolex inför Baselworld 2018, men vad jag läser verkar det vara vanligt att Rolex höjer sina priser på de mest efterfrågade modellerna. Det jag undrar över är; bör jag köpa begagnat eller nytt. Jag vill köpa nytt, men är rädd att med den generella prisökningen och ytterligare prisökning om ryktet att Submariner får det nya urverket (3235) att jag inte kommer känna mig tillfreds med summan det kan uppgå till. Modellen jag suktar efter och satt mig på väntelista på är 116610LN.

Hur hade ni tänkt kring detta?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Hallå hallå!

Skulle behöva lite hjälp med att få lite perspektiv på en frågeställning jag försöker besvara själv.. Jag vet att det bara är spekulationer kring Rolex inför Baselworld 2018, men vad jag läser verkar det vara vanligt att Rolex höjer sina priser på de mest efterfrågade modellerna. Det jag undrar över är; bör jag köpa begagnat eller nytt. Jag vill köpa nytt, men är rädd att med den generella prisökningen och ytterligare prisökning om ryktet att Submariner får det nya urverket (3235) att jag inte kommer känna mig tillfreds med summan det kan uppgå till.

Hur hade ni tänkt kring detta?
Vilken modell är du ute efter?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
@Choppe, uppdaterade texten nu, 116610LN som jag är ute efter!
Aha, I see. Eventuella Rolex-prishöjningar är ett ganska hett ämne här och ingen vet ju riktigt säkert vad som sker.
Nu vet jag inte vad väntetiden på en 116610LN är men om du vill ha den något snabbare så skulle jag kolla efter fina begagnade ex. Rolex brukar sällan sjunka i värde men det är enbart mina egna spekulationer.
 
Topp