• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Börjat bli sugen på en 5 siffrig sub, tycker det postas väldigt lite bilder på 4-5 siffriga.
Så om du sitter på en bjud gärna på några bilder som inspiration :)
Här kommer en bild på två subbar iaf.
14060
16613
20180210_205245.jpg

Hej!
Ska försöka införskaffa mig en 114060 här framöver. Är ute efter en ny eller så gott som ny iaf. Nu läser man om Basel och spekulationerna om en uppgraderad sub,med nytt urverk bland annat. Vad tror ni,ska man sitta lugnt i båten och invänta vad som ev visas där om man ändå letar nytt eller? Om det visar sig att det dyker upp nån uppgradering, kan man hoppas att den rullar ut till handlare i samma veva som den visas?

Hej!
Ska försöka införskaffa mig en 114060 här framöver. Är ute efter en ny eller så gott som ny iaf. Nu läser man om Basel och spekulationerna om en uppgraderad sub,med nytt urverk bland annat. Vad tror ni,ska man sitta lugnt i båten och invänta vad som ev visas där om man ändå letar nytt eller? Om det visar sig att det dyker upp nån uppgradering, kan man hoppas att den rullar ut till handlare i samma veva som den visas?
Ingen som vet. Kommer oftast ut till handlarna lagom till sommaren. Om du vill ha en 114060 så köp en.

Ja,det lär ju bli så i slutändan då det kliar i fingrarna...;) Kollade med Nymans V-ås angående kön på 114060 dom sa 1-2 år låg den på nu om det ville sig illa. Helt galet...

Sen är det väl så att det är många som sätter upp sig i kön som inte ska ha den när det väl kommer till deras tur. Så den tiden är väl ett värsta scenario...

C24 är väl inte mitt förstaval i det här läget. Ska till Rom nästa vecka,men antar att det inte finns nån att hitta hos AD där heller? Annars kan jag väl tänka mig en lätt begagnad också. Tänker dock inte stödja nån profithungrig typ som lägger sig över list. Handlare eller privat...;)

C24 är väl inte mitt förstaval i det här läget. Ska till Rom nästa vecka,men antar att det inte finns nån att hitta hos AD där heller? Annars kan jag väl tänka mig en lätt begagnad också. Tänker dock inte stödja nån profithungrig typ som lägger sig över list. Handlare eller privat...;)
Tror väntetiderna är extrema i Norden. Finns nog många AD runt om i världen som har dem på lager.

Ringde Nymans i Västerås precis bara för skoj. Dom sa att väntetiden kan vara från 1 år till flera år att dom inte visste. Förr var det ju 6mån på en 114060. Dom sa även att Rolex brukar höja sina priser varje år FÖRUTOM förra året, med ca 3-5%. Misstänkte att i år kommer dom gå upp men var inte helt 100.

Ringde Nymans i Västerås precis bara för skoj. Dom sa att väntetiden kan vara från 1 år till flera år att dom inte visste. Förr var det ju 6mån på en 114060. Dom sa även att Rolex brukar höja sina priser varje år FÖRUTOM förra året, med ca 3-5%. Misstänkte att i år kommer dom gå upp men var inte helt 100.
Ja,jag blev helt paff när dom sa det när jag frågade. Sen säger ju konspiratorikern i mig att det kanske är Rolex som har strypt tillgången inför det spekulerade,att subben ska få en uppdatering efter Basel. :) Å då lär väl en prishöjning komma som ett brev på posten...

Tillbaka
Topp