Från helgens mys (ursäkta Day-Daten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Utbud kontra efterfrågan, egentligen inte svårare än så. Det har varit väntetid hos vissa ADs ett tag redan.. Sen finns det i lager hos vissa om man letar lite.Ja,jag blev helt paff när dom sa det när jag frågade. Sen säger ju konspiratorikern i mig att det kanske är Rolex som har strypt tillgången inför det spekulerade,att subben ska få en uppdatering efter Basel.Å då lär väl en prishöjning komma som ett brev på posten...
Ahaaa lite mer reklam ja. Kul!![]()
Från helgens mys (ursäkta Day-Daten)
Roligt att du uppskattar mina foton. Suben är för övrigt till salu. Köp den så kan du också posta klockbilderAhaaa lite mer reklam ja. Kul!
Inte suben jag syfta på. Och det vet nog du medRoligt att du uppskattar mina foton. Suben är för övrigt till salu. Köp den så kan du också posta klockbilder![]()
Ju mer det sprids om "eventuella" prishöjningar desto mer tror ju folk på det, är ju oftast de som säljer sin klocka som hört från sin AD (som givetvis har insiderinfo från Rolex) att en prishöjning ligger nära till handsUtbud kontra efterfrågan, egentligen inte svårare än så. Det har varit väntetid hos vissa ADs ett tag redan.. Sen finns det i lager hos vissa om man letar lite.
Jävla käbbel & spekulationer gång på gång gällande priser, höjningar etc. Tröttsamt beteende.
Kolla gråhandlarna och Chrono24 dom har ju redan höjt. Verkar inte som dom heller får billigare längre..kolla även på Uret, Mywatch..Ju mer det sprids om "eventuella" prishöjningar desto mer tror ju folk på det, är ju oftast de som säljer sin klocka som hört från sin AD (som givetvis har insiderinfo från Rolex) att en prishöjning ligger nära till hands
#hype
Fast det är ju inte för att Rolex själva har höjt priserna..Kolla gråhandlarna och Chrono24 dom har ju redan höjt. Verkar inte som dom heller får billigare längre..kolla även på Uret, Mywatch..
Ahh precis det är tillgång och efterfrågan som höjer. Men Rolex brukar också höja förutom förra året..Fast det är ju inte för att Rolex själva har höjt priserna..
Tillgång och efterfrågan.
satte mig på lista 23 dec...7 feb kom både BLNR samt 114060...dessutom vimlar det av subbar till salu därute utanför 08 land. visst har efterfrågan påverkat utbudet men knappas svårt att få fatt i klockor om man lägger manken tillSå man ska hålla i sin 114060 hehe..
+1Utbud kontra efterfrågan, egentligen inte svårare än så. Det har varit väntetid hos vissa ADs ett tag redan.. Sen finns det i lager hos vissa om man letar lite.
Jävla käbbel & spekulationer gång på gång gällande priser, höjningar etc. Tröttsamt beteende.
Mottar gärna lite tips via PM över dessa ställen. Stått i kö hos Nymans för en Date sen i somras..satte mig på lista 23 dec...7 feb kom både BLNR samt 114060...dessutom vimlar det av subbar till salu därute utanför 08 land. visst har efterfrågan påverkat utbudet men knappas svårt att få fatt i klockor om man lägger manken till![]()
Är bara kolla med de AD som finns för Rolex.Mottar gärna lite tips via PM över dessa ställen. Stått i kö hos Nymans för en Date sen i somras..
+2..Mottar gärna lite tips via PM över dessa ställen. Stått i kö hos Nymans för en Date sen i somras..
Grattis till ett bra ex!Back on track med sub nr 4
![]()
Tack, det var snälltGrattis till ett bra ex!
Hur kunde den bara lossna?Skit dag. Dagen började någorlunda men det skulle ändras drastiskt vid morgonskaffet på jobbet. När jag precis pressat ur mjölken ur två tragiska trekantsmjölk och slängt förpackningarna i soptunnan upptäcker jag att vridringen inte sitter kvar och är spårlöst borta! PANIK! Ångesten fyller mig och lite småstressad påbörjas en arkeologisk utgrävning av sprängfull och härligt marinerad soptunna i hopp och tro att vridringen förhoppningsvis ligger där någonstans. Efter några långa och riktigt svettiga minuter hittar jag både vridring och inre ring någonstans i mitten av tunnan. JA!
Nu är vridringen bytt och ett nytt och fint är på plats. Jävla tur man inte var ute på dyk....... då kunde det gått illa![]()
![]()
![]()
Nya vridringen på plats.
![]()
Ordningen återställd.
Ja du... Den gamla vridringen var sliten så måste omedveten ha fastnat eller dylikt..Hur kunde den bara lossna?
Ok förstår..bra att det löste sig..Ja du... Den gamla vridringen var sliten så måste omedveten ha fastnat eller dylikt..
Är det en 1680? Riktigt snyggt med målade index.
Du kan ju alltid byta tavla med mig annars så får du lite mer lysmassa istället!Måste ju synas i mörkret. Fick ett Kodak-moment.
![]()
![]()
![]()
Uj, Uj, det gör inte bara ont i ögonen utan även i själenMåste ju synas i mörkret. Fick ett Kodak-moment.
![]()
![]()
![]()
16800, första åren kom den med målade index medans senare hade guldindex. Så lite udda kombination med safir och målade index.Är det en 1680? Riktigt snyggt med målade index.
Okej, schysst kombo med safir och målat! Var bezelen blå från början eller är det patina?16800, första åren kom den med målade index medans senare hade guldindex. Så lite udda kombination med safir och målade index.
?Uj, Uj, det gör inte bara ont i ögonen utan även i själen![]()