Svart från början. Blivit blå med årenOkej, schysst kombo med safir och målat! Var bezelen blå från början eller är det patina?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svart från början. Blivit blå med årenOkej, schysst kombo med safir och målat! Var bezelen blå från början eller är det patina?
Jag har väldigt svårt att förlika mig med annat än länk på en Sub. De är så intimt förknippade med varann på något sätt. På andra dykare så är s a s utrymmet för leklust större. Men det är endast min mycket personliga åsikt.
Givet, jag är likadan. Kul att leka runt lite dock. Behöver sakna länken lite.Jag har väldigt svårt att förlika mig med annat än länk på en Sub. De är så intimt förknippade med varann på något sätt. På andra dykare så är s a s utrymmet för leklust större. Men det är endast min mycket personliga åsikt.
Du kan urskilja huruvida en SUB är en ref 1680 (vit) genom att den alltid har feet first dvs 660 ft = 200m på tavlan samt att Submariner fonten kommer endast i vit färg.Är det en 1680? Riktigt snyggt med målade index.
1680 Mk I, II och III är ju meters firstDu kan urskilja huruvida en SUB är en ref 1680 genom att den alltid har feet first dvs 660 ft = 200m på tavlan samt att Submariner fonten kom i röd respektive vit färg.
Du kan läsa mer om specifikt Rolex Submariner 1680 - White i denna tråd
https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-1680-white.80345/
Givetvis menade jag enbart att den vita 1680 endast kom med feet first tavlor. Blir en edit. Tack1680 Mk I, II och III är ju meters first
Den tråden ska jag spana in, tack för tipset!Du kan urskilja huruvida en SUB är en ref 1680 (vit) genom att den alltid har feet first dvs 660 ft = 200m på tavlan samt att Submariner fonten kommer endast i vit färg.
Edit: Ändring av fakta
Du kan urskilja huruvida en SUB är en ref 1680 (vit) genom att den alltid har feet first dvs 660 ft = 200m på tavlan samt att Submariner fonten kommer endast i vit färg.
Edit: Ändring av fakta
Förenkla inte. Vintage ska vara komplext och krångligtKrångla inte till det, 16800 var första suben att gå till 300m istället för 200m. Om man missar avsaknaden av plexi på bilden alltså![]()
Börjat bli sugen på en 5 siffrig sub, tycker det postas väldigt lite bilder på 4-5 siffriga.
Så om du sitter på en bjud gärna på några bilder som inspiration![]()
Oj riktigt snygg!En lite udda sub för inspiration
![]()
5512.
Najs!![]()
Blå/Gul matchar OS! Heja Sverige
Jättenöjd! Över alla förväntningarNajs!
Är du nöjd med subben? Den är riktigt fin!
Som de flesta konstaterar förr eller senare - Submariner ska bäras på länk!Jättenöjd! Över alla förväntningarPlanen var från början att sätta den på ett blått everest eller Rubber B, band då jag inte är så förtjust i att bära länk. Dock känns denna länk så bra och skön så jag behåller nog länken på
![]()
Steve McQueen! GRYM!En lite udda sub för inspiration
![]()
5512.
Någon som har en Submariner 14060m 4-liner med cert eller fullset?. Börjar bli trött på att leta och dessutom är det frustrerande och titta på alla fins subs i denna tråden när man inte själv har någon....
Via PM.
![]()
![]()
Sitter på en svensksåld, opelerad fullsettare från 2012, älskar den för mycket för att släppa den men ska kanske lämna Rolexgrottan för att prova Patek framöver.
Känner stundtals likadant, men vore skönt att få prova en 5167A, och då känner jag att nån måste få gå.Låter dumt att byta med sig i onödan..
Låter dumt att byta med sig i onödan..
Sub mot Aquanaut...?Känner stundtals likadant, men vore skönt att få prova en 5167A, och då känner jag att nån måste få gå.
Känner stundtals likadant, men vore skönt att få prova en 5167A, och då känner jag att nån måste få gå.
Du tänker på Nautilus.Ser ut som en binda![]()
Du tänker på Nautilus.
Aquanaut är dock ännu fulare![]()
Sälj inget du älskar sa en grek till mej i Värnamo.![]()
![]()
Sitter på en svensksåld, opelerad fullsettare från 2012, älskar den för mycket för att släppa den men ska kanske lämna Rolexgrottan för att prova Patek framöver.
En bild på min TT, men suget börjar falla in på en 114060. Säg till om någon vill byta![]()
![]()