• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Haft båda och i min värld är valet lätt...114060. Klassisk ikon som är så bra!
Det som gör att 116710 faller är några saker. Dels de polerade mittlänkarna, vridningen för plottrig, index 12 på vridringen är oproportionerligt bred (ser ut som skit) samt att när det kommer till gmt skulle jag ta en 5siffrig alla dagar i veckan.

Kvalitetsmässigt är det nog ingen skillnad på de två du funderar över.
Håller med! Ska inte heller underskatta glidelock på subben jämfört med easylink (eller vad det nu heter) på GMT:n. Kanske känns som liten grej men jag tycker det gör skillnad. Det var ju någon professionell dykare som också hade gjort tester på olika dykarklockor för ett tag sen, och han tyckte att Sub var det bästa alternativet pga glidelock. Snabb justering och fungerar även med en liten dräkt.

2BE62685-EAF2-4C1E-82CA-D98653EE4587.png

Guldlänkarna är ju som magneter för repor/hairlines, så jag tycker det är ganska smart, om man föredrar klockan i repfritt skick. Frågan är ju dock hur länge ett sådant skydd håller innan man lär byta.

Eller så skiter man i att köpa en klocka man inte vågar använda. Man behöver inte klättra berg med en TT-Sub, men som han sade i videon ''If I put my hand in my pocket'', då kan man lika gärna köpa en annan klocka som man inte är så otroligt rädd att använda i vardagen.

Eller så skiter man i att köpa en klocka man inte vågar använda. Man behöver inte klättra berg med en TT-Sub, men som han sade i videon ''If I put my hand in my pocket'', då kan man lika gärna köpa en annan klocka som man inte är så otroligt rädd att använda i vardagen.
Jag bär min 116613LB flera dagar i veckan, det innebär inte automatiskt att jag gillar att den får hairlines och blir repig... Måste man gilla att något blir repigt bara för att få bära en klocka enligt dig eller? Kan man bära en klocka dagligen, och dessutom lyckas skydda den mot onödiga repor så är väl det ganska smart. (sen om detta är ett bra alternativ eller inte, det låter jag vara osagt)

Jag bär min 116613LB flera dagar i veckan, det innebär inte automatiskt att jag gillar att den får hairlines och blir repig... Måste man gilla att något blir repigt bara för att få bära en klocka enligt dig eller? Kan man bära en klocka dagligen, och dessutom lyckas skydda den mot onödiga repor så är väl det ganska smart. (sen om detta är ett bra alternativ eller inte, det låter jag vara osagt)

Du får göra precis som du vill, inget som stör mig. Men du frågade vad vi tror om detta, och jag tror och tycker att det är larvigt. Ska jag göra något som jag vet kan skada/repa klocka ordentligt så byter jag eller tar av den. Bara så jag ser på saken.

Plastade av min 116610 idag
TKL_4782.JPG

TKL_4791.JPG

Terapeutisk dos av "Rolex plast" är en adekvat och rättfärdigad dos som ger tillfredsställande effekt. Behandlande AD bör följa upp patienten under hela behandlingstiden. AD (och i viss mån patienten) ska sträva efter att en så låg dos som möjligt används, men som ändå ger tillfredsställande behandlingsresultat.

Grattis med terapi!

Tror ni att Suben får nytt case och nytt verk inom de två närmsta åren då?

Det verkade juh iom släppet av nya GMTn, som att de skulle fasa över de befintliga svarta och blå/svarta modellerna till det nya verket/caset. Så uppfattade jag det iaf.
Och då bör det väl inte ligga så långt bort att subens case och verk också får sig samma uppdatering.
Eller vad tror ni?
Kanske borde vänta ett år el två och se hur det blir. Rätt tråkigt om man slår till på en sub nu, sen förbättras i princip ALLT till nästa år..

Mvh Roffe

Tror ni att Suben får nytt case och nytt verk inom de två närmsta åren då?

Det verkade juh iom släppet av nya GMTn, som att de skulle fasa över de befintliga svarta och blå/svarta modellerna till det nya verket/caset. Så uppfattade jag det iaf.
Och då bör det väl inte ligga så långt bort att subens case och verk också får sig samma uppdatering.
Eller vad tror ni?
Kanske borde vänta ett år el två och se hur det blir. Rätt tråkigt om man slår till på en sub nu, sen förbättras i princip ALLT till nästa år..

Mvh Roffe
GMT o subben har idag inte samma case. 116710 (GMTc)har ett nättare maxi case än subc. Men varför skulle du inte kunna köpa nu om du nu vill ha en subc?

Tillbaka
Topp