• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Det kommer nog inte hända att Rolex återgår till den gamla boetten/luggarna. Skulle väl vara ett "erkännande" från deras sida att maxi-dial inte är bra nog.
Inte HELT kanske, men om de har tunnat av luggarna på GMTn, så borde Suben inte ligga långt efter. De två har trots allt följt varandra utseendemässigt ganska troget.

Erkänna eller inte, är det inte ett erkännande att börja "nyproducera" Pepsi modellen (färgen) isåfall också?
DÄR "återgår" de juh också till något "gammalt" som folk efterfrågar.

Inte HELT kanske, men om de har tunnat av luggarna på GMTn, så borde Suben inte ligga långt efter. De två har trots allt följt varandra utseendemässigt ganska troget.

Erkänna eller inte, är det inte ett erkännande att börja "nyproducera" Pepsi modellen (färgen) isåfall också?
DÄR "återgår" de juh också till något "gammalt" som folk efterfrågar.

Jag visste inte att GMTC någonsin haft lika breda bandhorn som subc?

Fast Pepsi har ju varit historiskt signifikant till skillnad från Maxi case.

Jag visste inte att GMTC någonsin haft lika breda bandhorn som subc?

Fast Pepsi har ju varit historiskt signifikant till skillnad från Maxi case.
Skrev jag att de hade haft lika breda bandhorn?
Jag skrev väl att de två modellerna har följts åt utseendemässigt ganska troget under åren. Och OM de nu tunnat av luggarna på GMTn, så kanske de även gör det på submariner?

Mvh Roffe

4099E9DE-39E2-4254-A13F-DC0403785210.jpeg

använd K&S, bara ett tips. Det finns en del för köpes/säljes/bytes så behöver inte sånt här diskuteras i alla diverse trådar.
Ja självklart. Jag ska lägga ut en del klockor, bara jag orkar ta tag i annonserandet.
Och självklart har du rätt, men att hintar till om att man söker ditt eller datt ska vara ok var det någon som skrev, och bär kan vara bättre att fråga efter en sub än just i tråden som behandlar just dessa?
Men naturligtvis ska jag nämna i annonsen/erna att en sådan är av intresse.

Mvh roffe

Tänkte höra mig för bland klockveteranerna! Är det någon av er som köpt klocka utomlands, tänker mer specifikt på beskattning. Jag tittar på att köpa en sub i USA och vid köptillfället betalar man delstatens skattesats. Men därefter, väl hemma, kan jag åka på svensk beskattning igen? Har nämligen tagit del av historier där folk skickat hem box och certifikat via posten och på något sätt blivit tullade eller liknande. Har ni erfarenheter får ni gärna dela med er.

Trevlig kväll och kul läsning!

Tänkte höra mig för bland klockveteranerna! Är det någon av er som köpt klocka utomlands, tänker mer specifikt på beskattning. Jag tittar på att köpa en sub i USA och vid köptillfället betalar man delstatens skattesats. Men därefter, väl hemma, kan jag åka på svensk beskattning igen? Har nämligen tagit del av historier där folk skickat hem box och certifikat via posten och på något sätt blivit tullade eller liknande. Har ni erfarenheter får ni gärna dela med er.

Oh no, you did not..

Ja du ska betala moms på varor du för in från icke EU-länder hem till Sverige.

• Like
Reactions: Bas
Skulle behöva lite hjälp om råd mellan att köpa en 114060 eller 116710ln som min första stål klocka!
Känner mig helt kluven mellan modellerna då subben är så otroligt clean i designen och känns mer slit-tålig med sitt borstade armband jämfört med de polare länkarna till GMTn. O andra sidan kan det också vara lite kul att ha GMT funktionen som en extra grej, samt att dom polerade länkarna också ser snyggare om man är dressad. I nuläget är jag en student som tar en ekonomi examen till sommaren och har ett väldigt varierande klädstil med t-shirts på fritiden och skjorta/kavaj till arbetstid! Please help me!
I would go with Sub. The polished parts in GMT bracelet will get scratches quite easily compared to Sub bracelet. Less to worry about!

Ni som kör rolex submariner eller Yachtmaster idag, är det någon som haft omega planet ocean som kan ge för och nackdelar :O)??
Jag har idag en 114060 och har haft en Omega Planet Ocean 45mm med 2500 urverket. Planet Ocean är en fantastisk klocka men jag kan ärligt inte säga att den slår Submariner på någon punkt med undantag pris.

Tillbaka
Topp