Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken väljer du?
![]()
Förlåt om jag kommer in och rättar men det är samma case. Det som skiljer är baklocket, submariner har ett tjockare baklock.GMT o subben har idag inte samma case. 116710 (GMTc)har ett nättare maxi case än subc. Men varför skulle du inte kunna köpa nu om du nu vill ha en subc?
Är du helt säker?Förlåt om jag kommer in och rättar men det är samma case. Det som skiljer är baklocket, submariner har ett tjockare baklock.
![]()
![]()
100% säker på att en subc-länk passar rakt av på en gmtc och tvärtom. Om rubberb har olika för sub vs gmt så misstänker jag att det har med längd på deras band att gör pga submarinerns längre spänne.Är du helt säker?
Har för mig det skiljer någon, tex så tror jag inte ett rubberb till sub passar gmt.
Inte samma.Förlåt om jag kommer in och rättar men det är samma case. Det som skiljer är baklocket, submariner har ett tjockare baklock.
![]()
![]()
Fair enough.... Men proportionerna är exakt detsamma förutom kronskydden och eventuellt hålen för bezel-mekanismen.Inte samma.
Det är i infästningen mellan luggarna det inte passar sedan är det som du säger två olika lösningar för vridringen. Tror dock det är mer som skiljer.100% säker på att en subc-länk passar rakt av på en gmtc och tvärtom. Om rubberb har olika för sub vs gmt så misstänker jag att det har med längd på deras band att gör pga submarinerns längre spänne.
Tog ett tag för mig att lära men tråkig är ofta helt rätt. Eller jag har nog inte lärt mig än, jag är för det mesta en vandrande måltavla...Hulken såklart!
TT subben är riktigt cool och ordentligt stek, älskar den. Men den har verkligen ingenting att sätta emot Hulken.
Och svarta tråksubben är bara tråkigt![]()
Jag har lyckats montera ett 63600 jubilee på både subc och gmtc.Det är i infästningen mellan luggarna det inte passar sedan är det som du säger två olika lösningar för vridringen. Tror dock det är mer som skiljer.
Tog ett tag för mig att lära men tråkig är ofta helt rätt. Eller jag har nog inte lärt mig än, jag är för det mesta en vandrande måltavla...
Hade BLNR o subc samtidigt för inte så längesedan o min uppfattning är att bandhornen på sub är större samt att caset slimmar av mer på GMT vilket jag även tycker att man ser på din bild. Så jag köper inte din tillrättavisning ännuFörlåt om jag kommer in och rättar men det är samma case. Det som skiljer är baklocket, submariner har ett tjockare baklock.
![]()
![]()
Menar du att om rolex förbättrar exempelvis sin power reserve på suben, så kommer du att köpa begagnat, och i brist på fina "pre 2018" så köper du batteriklockor?Frågan är vad som blir förbättringen om Rolex byter urverk? 3135 håller tiden +2/-2 sec och är ett väl beprövat verk. Behöver man bättre tidhållning än det så får man gå över till batteri.![]()
Länkarna funkar, inte rubberBJag har lyckats montera ett 63600 jubilee på både subc och gmtc.
Power reserve är av mindre betydelse för min del. Klockan dras upp kontinuerligt ändå när man bär den. Sen om den stannar efter 48 eller 68 timmar när jag inte bär den spelar ingen roll för mig. Bär jag klockorna i rotation och om det är viktigt att de inte stannar så sätter jag dem i en winder.Menar du att om rolex förbättrar exempelvis sin power reserve på suben, så kommer du att köpa begagnat, och i brist på fina "pre 2018" så köper du batteriklockor?
För ingen vill väl ha någonting förbättrat..
Mvh Roffe
Fast gjordes några egentliga FÖRBÄTTRINGAR på SubC? Förutom möjligtvis cerachrom insertet. Sen byggde de juh om klockan till en kloss, det är juh lite det jag hoppas kan återgå. De lite tunnare luggarna,samt ett förbättrat verk.Power reserve är av mindre betydelse för min del. Klockan dras upp kontinuerligt ändå när man bär den. Sen om den stannar efter 48 eller 68 timmar när jag inte bär den spelar ingen roll för mig. Bär jag klockorna i rotation och om det är viktigt att de inte stannar så sätter jag dem i en winder.
Själv köpte jag en 16610LV precis innan SubC släpptes. Bästa köpet jag gjort.
du ska ju inte köpa nuvarande om du inte gillar dess utförande. Dock lär ju ingen här kunna garantera att dina önskemål kommer gå i uppfyllelse samt när detta sker. Men nån gång kommer säkert någon uppdatering att ske.Fast gjordes några egentliga FÖRBÄTTRINGAR på SubC? Förutom möjligtvis cerachrom insertet. Sen byggde de juh om klockan till en kloss, det är juh lite det jag hoppas kan återgå. De lite tunnare luggarna,samt ett förbättrat verk.
Mvh Roffe
Jag är likadan men man behöver ha ett par pjäser i samlingen som man kan ha när man inte vill sticka ut och då är tråksubben perfekt.Jag tycker om när det är lite "Kapow!" I klockan på armen. Mycket roligare så![]()
Är ett par rätt bra förbättringar på subc. Bezel-konstruktionen, insertet, länken, spännet, visarna och index på tavlanFast gjordes några egentliga FÖRBÄTTRINGAR på SubC? Förutom möjligtvis cerachrom insertet. Sen byggde de juh om klockan till en kloss, det är juh lite det jag hoppas kan återgå. De lite tunnare luggarna,samt ett förbättrat verk.
Mvh Roffe
Jag är likadan men man behöver ha ett par pjäser i samlingen som man kan ha när man inte vill sticka ut och då är tråksubben perfekt.
Frågan är vad som blir förbättringen om Rolex byter urverk? 3135 håller tiden +2/-2 sec och är ett väl beprövat verk. Behöver man bättre tidhållning än det så får man gå över till batteri.![]()
Förlåt om jag kommer in och rättar men det är samma case. Det som skiljer är baklocket, submariner har ett tjockare baklock.
![]()
![]()
Fast gjordes några egentliga FÖRBÄTTRINGAR på SubC? Förutom möjligtvis cerachrom insertet. Sen byggde de juh om klockan till en kloss, det är juh lite det jag hoppas kan återgå. De lite tunnare luggarna,samt ett förbättrat verk.
Mvh Roffe
Vart tog VincentC vägen. Saknar hans bilder på 114060.
Ja, han kör Omega nuHan har väl sålt den?