• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

2EA31F2D-03B0-45A5-88C3-8C3E211615DE.png
Usel AR men bra klocka ändå.

Är du helt säker?
Har för mig det skiljer någon, tex så tror jag inte ett rubberb till sub passar gmt.
100% säker på att en subc-länk passar rakt av på en gmtc och tvärtom. Om rubberb har olika för sub vs gmt så misstänker jag att det har med längd på deras band att gör pga submarinerns längre spänne.

100% säker på att en subc-länk passar rakt av på en gmtc och tvärtom. Om rubberb har olika för sub vs gmt så misstänker jag att det har med längd på deras band att gör pga submarinerns längre spänne.
Det är i infästningen mellan luggarna det inte passar sedan är det som du säger två olika lösningar för vridringen. Tror dock det är mer som skiljer.

Förlåt om jag kommer in och rättar men det är samma case. Det som skiljer är baklocket, submariner har ett tjockare baklock.
sub 006.JPG

sub 002.JPG
Hade BLNR o subc samtidigt för inte så längesedan o min uppfattning är att bandhornen på sub är större samt att caset slimmar av mer på GMT vilket jag även tycker att man ser på din bild. Så jag köper inte din tillrättavisning ännu ;)

Frågan är vad som blir förbättringen om Rolex byter urverk? 3135 håller tiden +2/-2 sec och är ett väl beprövat verk. Behöver man bättre tidhållning än det så får man gå över till batteri. :)
Menar du att om rolex förbättrar exempelvis sin power reserve på suben, så kommer du att köpa begagnat, och i brist på fina "pre 2018" så köper du batteriklockor?
För ingen vill väl ha någonting förbättrat..

Mvh Roffe

Menar du att om rolex förbättrar exempelvis sin power reserve på suben, så kommer du att köpa begagnat, och i brist på fina "pre 2018" så köper du batteriklockor?
För ingen vill väl ha någonting förbättrat..

Mvh Roffe
Power reserve är av mindre betydelse för min del. Klockan dras upp kontinuerligt ändå när man bär den. Sen om den stannar efter 48 eller 68 timmar när jag inte bär den spelar ingen roll för mig. Bär jag klockorna i rotation och om det är viktigt att de inte stannar så sätter jag dem i en winder.

Själv köpte jag en 16610LV precis innan SubC släpptes. Bästa köpet jag gjort.

Power reserve är av mindre betydelse för min del. Klockan dras upp kontinuerligt ändå när man bär den. Sen om den stannar efter 48 eller 68 timmar när jag inte bär den spelar ingen roll för mig. Bär jag klockorna i rotation och om det är viktigt att de inte stannar så sätter jag dem i en winder.

Själv köpte jag en 16610LV precis innan SubC släpptes. Bästa köpet jag gjort.
Fast gjordes några egentliga FÖRBÄTTRINGAR på SubC? Förutom möjligtvis cerachrom insertet. Sen byggde de juh om klockan till en kloss, det är juh lite det jag hoppas kan återgå. De lite tunnare luggarna,samt ett förbättrat verk.

Mvh Roffe

Fast gjordes några egentliga FÖRBÄTTRINGAR på SubC? Förutom möjligtvis cerachrom insertet. Sen byggde de juh om klockan till en kloss, det är juh lite det jag hoppas kan återgå. De lite tunnare luggarna,samt ett förbättrat verk.

Mvh Roffe
du ska ju inte köpa nuvarande om du inte gillar dess utförande. Dock lär ju ingen här kunna garantera att dina önskemål kommer gå i uppfyllelse samt när detta sker. Men nån gång kommer säkert någon uppdatering att ske.

Sen gjordes ju bla förändringar av, länken, glidelocke, ceramic bezel, större index, visare...Snyggare klocka helt enkelt imho

Senast ändrad:
Jag tycker om när det är lite "Kapow!" I klockan på armen. Mycket roligare så :)
Jag är likadan men man behöver ha ett par pjäser i samlingen som man kan ha när man inte vill sticka ut och då är tråksubben perfekt.

Mvh Roffe
Är ett par rätt bra förbättringar på subc. Bezel-konstruktionen, insertet, länken, spännet, visarna och index på tavlan

Frågan är vad som blir förbättringen om Rolex byter urverk? 3135 håller tiden +2/-2 sec och är ett väl beprövat verk. Behöver man bättre tidhållning än det så får man gå över till batteri. :)

Fast det nya verket som t ex sitter i OP tål mer stryk än föregångaren. Åtminstone i teorin. Tidshållningen är nog densamma.

Mvh Roffe

Det kommer nog inte hända att Rolex återgår till den gamla boetten/luggarna. Skulle väl vara ett "erkännande" från deras sida att maxi-dial inte är bra nog.

Tillbaka
Topp