16800
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Vincentb har haft båda tror jag.
Nackdel med Omega planet ocean jämnfört med Rolex sub är: Länken, låset och ringen. Nya sub:s slår det mesta. MEN Omega enligt mig är snyggare, och bättre urverk. Rolex kommer alltid vara Rolex, men tråkiga i längden efter mitt tycke. Omega är mer sportiga enligt mig. Rolex mer konservativa. Gillar mer min Omega än Rolex.@Vincentb har haft båda tror jag.
Riktigt fin, när är den ifrån?
Tackar! 83-84 ska den vara ifrån.Riktigt fin, när är den ifrån?
Skitfin!Tackar! 83-84 ska den vara ifrån.
Ni som kör rolex submariner eller Yachtmaster idag, är det någon som haft omega planet ocean som kan ge för och nackdelar :O)??
Uppskriven på både en 116610ln och 114060. Nu har jag åtminstone en deadline att förhålla mig till gällande att bestämma mig då 114060 bör komma in först. 6-8 månaders intensivt googlande och videotittande på youtube på nämnda modeller. Roligt, men jobbigt!
Vad fick du för uppskattad väntetid? Jag skrev även upp mig för drygt en månad sen.
Vad fick du för uppskattad väntetid? Jag skrev även upp mig för drygt en månad sen.
Undvik svenska Rolex AD om ni kan. 8 månaders väntetid för en 114060 och runt ett år för en 116610LN är bara löjligt. Kontakta ett par mindre Rolex AD i södra Europa och ni kan få en 116610LN på 2 månader max. Fick själv en 116610LV levererad på under 2 månader av en AD utan tidigare relation.Stått i kö för Date i snart 4 månader, 114060 var uppskattad väntetid 6-8 månader.
Första gången jag hade den (2015) fick den lämna rätt snabbt. Nu är det klockan som används mest och är faktiskt den som är mest allround bland alla klockor jag hittills ägt. Hade man inte tappat fotfästet hade det räckt med denna.
114060
![]()
![]()
![]()
![]()
Gratulerar till en fin klocka! Jag skulle själv vilja ha en likadan, från 1983. En årsklocka "ska" heta submariner, känns det som. Jag hoppas någon tänker på mig när jag fyller jämnt här nästa år (36), och slantar upp till en fin, icke sönderpolerad, fullset 16800 från året då historien startade. Eller iaf började bli intressant.
Är det den nya med osynlig tavla?
Är det den nya med osynlig tavla?![]()
Japp, smälte in mot bakgrunden
![]()
Hade de slut på svarta elle?Japp, smälte in mot bakgrunden
![]()
Hade de slut på svarta elle?![]()
Helt rätt, man skant bry sä nå va alla andra tyckä. Blått ä fint hä åInte mkt för att vänta.. sen är jag en sucker för blått