• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Bra. Tog den, ska bli spännande att se den live. Har bara haft keramisk sub tidigare men kom inte riktigt överens med maxicaset.
Nice :) Grattis
Tror du kommer älska den om du hade svårt för maxicaset!
Personligen älskar jag 5 siffrigt med RubberB som variation.

Nice :) Grattis
Tror du kommer älska den om du hade svårt för maxicaset!
Personligen älskar jag 5 siffrigt med RubberB som variation.
Tack! Ska testa, ser framförallt fram emot att varva med ett slitet camonato. Gillar nato överlag, även om oysterlänk alltid är sjukt mysigt. Har bl a haft 114270 som har lite samma sportiga känsla tänker jag mig.

Du kommer garanterat bli nöjd! 5-siffrigt case på sub är oslagbart! :)
Ja, det känns som en klassiker man inte kan hoppa över.

Själv älskar jag 6-siffriga caset. Har inte ägt 5-siffrig Sub själv, men har vänner som äger och har klämt samt burit dem en hel del. För mig är 6-siffrigt the way to go.

0DB1210E-C8CD-4644-B9C1-B10A841D5C44.jpeg

En sweetspot för mig hade varit 5-siffrigt case med 6-siffrig länk och glidelock samt keramisk bezel!
Gillar storleken på 5-siffriga mer men den nya länken och låset är överlägset de gamla :D

En sweetspot för mig hade varit 5-siffrigt case med 6-siffrig länk och glidelock samt keramisk bezel!
Gillar storleken på 5-siffriga mer men den nya länken och låset är överlägset de gamla :D
Det håller jag helt med om. Det är egentligen ett skämt att man kom undan med ett så sopigt lås så länge. En 114060 med smala bandhorn vore magiskt.

Grattis! Jag letar för fullt efter en beg 16610, inte lätt att hitta en fullset i bra skick med bra säljare.
Jag sitter på en 16610 från 05, komplett/fullsert i väldigt bra skick. Har tänkt att släppa den dock enbart när jag hittar en root-beer från 70' och framåt :/ Så ifall du ser ngt säg gärna till så kanske vi båda får som vi vill!
Väl mött

Senast ändrad:
3F722CBB-50FB-4255-9D8B-11ABD443EFCD.jpeg
Kan någon vänlig och kunnig expert bara bekräfta att detta urverk ser äkta ut. Har ingen AD här i närheten och vill bara känna mig 120% trygg att bekräfta min Crono24 leverans och lämna betyg. Går perfekt, ser perfekt ut, fullset så bara uret kvar att kolla, är lite nojig...

Kan någon vänlig och kunnig expert bara bekräfta att detta urverk ser äkta ut. Har ingen AD här i närheten och vill bara känna mig 120% trygg att bekräfta min Crono24 leverans och lämna betyg. Går perfekt, ser perfekt ut, fullset så bara uret kvar att kolla, är lite nojig...

Jag ser inget konstigt. Men vad vet jag!? :)

Du får nog ta en bättre bild om man skall kunna avgöra det.

Slappna av, ser inte heller något konstigt. Men vad vet jag då!? ;)

Tillbaka
Topp