• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Say hello to my little green friend :)
1237DDBF-92AA-4635-BE1E-0F6E22B47D18.jpeg
Snyggt Bas :)

Tycker den ser ganska så polerad ut vid kronskydden och sen så är det väl servicetavla? Skulle jag köpa en från -93 för de pengarna så skulle jag åtminstone vilja ha en med originaltavla och gulnande index
Instämmer! Får en stark känsla av att länken ser sämre ut i verkligheten och har mer stretch än vad som framgår av bilderna..

@marmot @Bas @Matts
Tack för värdefull input, jag avvaktar med denna. På jakt efter en full set, 2-liner med originaldelar i bra skick. Finns det någon annons ni kan rekommendera som är till salu nu?

@Matts : håller med och enligt säljaren via mejl så verkar klockan exemplarisk vilket känns fel efter er bedömning.

HELLO,

Jag måste bara flika in med en spaning.

Jag bor i Hornstull bland - vad som som verkar vara - en oändlig ström av hipsters. För de oinvigda så kan de kännetecknas av små upprullade mössor, svarta stora skjortor, supertighta jeans och numera Rolex Submariner!?

Någon mer som gjort denna spaning?
Var nere på Hornstulls marknad och var och varannan hipster har en Submariner!

Lägger ingen värdering i det, så som att de inte skulle kunna ha dem, men det som är intressant är om det har blivit en hipstertrend

Peace out

HELLO,

Jag bor i Hornstull bland - vad som som verkar vara - en oändlig ström av hipsters. För de oinvigda så kan de kännetecknas av små upprullade mössor, svarta stora skjortor, supertighta jeans och numera Rolex Submariner!?

Lägger ingen värdering i det, så som att de inte skulle kunna ha dem, men det som är intressant är om det har blivit en hipstertrend

Peace out
Har bott på söder i närmare 20 år och min uppfattning är att de som vill vara riktigt södersvåra....inte kommer eller bor på söder...

HELLO,

Peace out

Intressant spaning, bor på Mariaberget men aldrig sett någon hipster med sub. Inte orimligt att typ reklamare kör sub dock?

HELLO,

Peace out
Jag bor nära Vitabergsparken och Nytorget, och har hängt mycket i nytorgsparken under pappaledigheten och roat mig med klockspaning. Det kryllar av Rolex och även en del Patek, många reklamare med pengar att bränna :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp