• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

D125F7D2-FA50-490A-852C-C3A7586AD946.jpeg

Satt och kollade igenom alla Watchfinder & Co-klipp på Youtube men fastnade på detta klipp. Kolla texten på subben i inzoomning, det där kan väl inte höra till vanligheterna? Hur kom en sån sak igenom QC?

5:25 för er på telefon.

Fick precis höra från en av återförsäljarna där jag står uppskriven för en Sub att dom frångått listan helt och hållet. Att rådande marknadsförhållanden har medfört att dom bara säljer suben till redan befintliga kunder. Det här fick upp mitt intresse eftersom jag är förstagångsköpare hos dem och skrev upp mig för över sex månader sedan. På frågan varför jag drabbas hade återförsäljaren inget bra svar, att dagens svaga utbud retroaktivt kan drabba mig tycker jag känns märkligt. Fick även veta att jag gärna får köpa något annat för att på så vis bli kund och därigenom aktuell för mitt ursprungliga köp.

Den här upplevelsen lämnade tyvärr en bitter eftersmak, en sån AD vill jag inte försöka att skapa goda relationer med. Så om någon här vårstädar i klockgarderoben får ni gärna höra av er :)

Fick precis höra från en av återförsäljarna där jag står uppskriven för en Sub att dom frångått listan helt och hållet. Att rådande marknadsförhållanden har medfört att dom bara säljer suben till redan befintliga kunder. Det här fick upp mitt intresse eftersom jag är förstagångsköpare hos dem och skrev upp mig för över sex månader sedan. På frågan varför jag drabbas hade återförsäljaren inget bra svar, att dagens svaga utbud retroaktivt kan drabba mig tycker jag känns märkligt. Fick även veta att jag gärna får köpa något annat för att på så vis bli kund och därigenom aktuell för mitt ursprungliga köp.

Den här upplevelsen lämnade tyvärr en bitter eftersmak, en sån AD vill jag inte försöka att skapa goda relationer med. Så om någon här vårstädar i klockgarderoben får ni gärna höra av er :)

Tråkigt att höra, hur fick du det här beskedet och i vilket sammanhang? Av ren nyfikenhet, du får gärna pma namnet på ad.

Det är ju fullt rimligt.

Varenda svenne ska in och köpa Submariner eller GMT för att dom har 70k löst som de lika gärna kan sätta i en klocka som typ är värd mer pengar när man plockat ut den. Flera av dem lägger ut skiten på Blocket efteråt.

Tror det är dags att man rannsakar sig själv istället angående varför just Submarinern t.ex är så viktig.

I min värld är det så enkelt att om man är en kund som även köper grejer som de facto kostar pengar, så är det ju trevligt att denne blir "belönad" att få köpa även det som är toklånga köer på och som för köparen är en mycket bättre affär rent ekonomiskt.
Och den trista verkligheten är tyvärr att AD:n inte är intresserad av att bygga någon relation med dig. De har ju som sagt inga klockor att sälja till dig. :)

Vilken ad är det?

Vilken AD är det?

Får bli att leta sig utanför Sverige om man ska skaffa sig en Sub, märkvärdigheten hos en sådan ADs gillar jag inte.

IMG_3133.jpg

Försöker glömma att man sålt, näst intill, alla klockor för att finansiera denna och använda den som en "tool watch". Dock så är det den bästa klockan jag ägt än så länge.
Hur går det med "toolande delen" då, åker den av iaf?
Väntar på mail om en sådan jag också, borde komma nu ombetts par månader.
Jag vill kunna ha en klocka som man kan bära med "stil" men ändå inte behöva behandla som en Calatrava, som på sin höjd är lämplig för aktiviteter som brevskrivning och läsning av ekonomisidorna, utan kunna ANVÄNDA. Jag har flera klockor som jag är alldeles för rädd om, tänkte att denna kanske kunde vara den som ändrar på det, just som du skriver.

Mvh Roffe

Hur går det med "toolande delen" då, åker den av iaf?
Väntar på mail om en sådan jag också, borde komma nu ombetts par månader.
Jag vill kunna ha en klocka som man kan bära med "stil" men ändå inte behöva behandla som en Calatrava, som på sin höjd är lämplig för aktiviteter som brevskrivning och läsning av ekonomisidorna, utan kunna ANVÄNDA. Jag har flera klockor som jag är alldeles för rädd om, tänkte att denna kanske kunde vara den som ändrar på det, just som du skriver.

Mvh Roffe
När jag köpte klockan så lovade jag mig själv att inte behandla den som en dyr vas.. Känns som att om man inte kan använda klockan för vad den är "gjord för" så är det ett dåligt köp från första början. Men absolut, första repan eller dinken kommer att göra ont ändå.

När jag köpte klockan så lovade jag mig själv att inte behandla den som en dyr vas.. Känns som att om man inte kan använda klockan för vad den är "gjord för" så är det ett dåligt köp från första början. Men absolut, första repan eller dinken kommer att göra ont ändå.

First cut is the deepest, svider när det första riktiga märket kommer men det tycks oundvikligt om man har dem till vardags. Submariner fick sig ett litet märke efter några veckor och min gamla certina som varit med i 17 år har jag ingen om man när jag lyckats sätta alla hack och repor i.

Jag tror som Johan, det svider såklart att få en ding. Men om man försöker se det som "battlescars" (förutsett att man ska ha kvar klockan) så kommer man mest troligt efter ett el två år och 5, 10 "repor"/mindre dings att finna klockan mer personlig. Du behöver juh inte sparka runt den på asfalten, eller på en grusplan liksom.
Vid normalt användande och när "nyhetens behag" lagt sig lite, då gör dessa småswirls, häck och annat som syns när man SYNAR klockan, troligtvis inte så mkt, man växer nog med klockan. Jag hoppas det.
Jag försöker att inte vara så inihellvtti "överförsiktig", stål BLIR repig förr eller senare.
Men det är svårt.. Jag "repar" mindre gärna en Datejust eller liknande, än en sub. Om jag måste välja. Suben ser inte lika "slokig" ut med lite battlescars som en Datejust hade gjort. Och detta pga att suben känns byggd för att vara klockan som SKA ta de smällarna man vill bespara sin Datejust, Calatrava, Reverso eller whatever man bär när man klär upp sig lite. :)

Mvh Markis Rolf Silfverbielke Persson

Tillbaka
Topp