Va?Hade inte tänkt polera den faktiskt men var mest nyfiken om de var extremt mycket men de verka ju lugnt. Har aldrig polerat men uppfattat att många tycker de är värre polera urtavlan än länken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Va?Hade inte tänkt polera den faktiskt men var mest nyfiken om de var extremt mycket men de verka ju lugnt. Har aldrig polerat men uppfattat att många tycker de är värre polera urtavlan än länken?
Sorry skrev fel. Var så inne i hockeyn där vi ligger under.
Det löser sig nog, tråkigt att det händer bara.
Jag tror många är rädda för att använda sin klocka för de egentligen inte har råd att äga den. Kommer det då en ding eller så får dom inte tillbaka lika mycket när dom måste sälja.Sorry skrev fel. Var så inne i hockeyn där vi ligger under.
Frågan lyfde varför så många är tudelade? Känns ju verkligen som 2 olika läger
Känns ju värdelöst då. Klockan är ju till för o bära. Kan förstå om man får en rejäl dinka på klockan men hairlines ingår ju.Jag tror många är rädda för att använda sin klocka för de egentligen inte har råd att äga den. Kommer det då en ding eller så får dom inte tillbaka lika mycket när dom måste sälja.
Ska inte besudla tråden för mycket men jag blir INNERLIGT glad när jag ser dina bilder på denna snoozarn! I tider som dessa känns det som 9 av 10 subar köps för att säljas med vinst. Alternativt köps som investeringar så att andrahandsvärdet är viktigare än att faktiskt njuta av klockan. Din ser ut som en vän för livet och det är fan så mycket roligare att se än de som inte ens plastats av!
Tack, kul att höra. Stämmer bra att det är en vän för livet som får följa med på alla slags äventyr. Den köptes dessutom när efterfrågan efter en 116610 var betydligt mindre än nu..Instämmer!
Jag tror många är rädda för att använda sin klocka för de egentligen inte har råd att äga den. Kommer det då en ding eller så får dom inte tillbaka lika mycket när dom måste sälja.
Nej jag tror inte detta är sant.Jag tror många är rädda för att använda sin klocka för de egentligen inte har råd att äga den. Kommer det då en ding eller så får dom inte tillbaka lika mycket när dom måste sälja.
Krascha och stenskott/bruksspår är ju olika saker. Tror ingen vill totalkvadda sin klocka eller bil. Men en bil får ju stenskott, repor osv med åren. Något man inte kan undvika. Samma med klockorNej jag tror inte detta är sant.
Du må ha råd med en Lamborghini eller fler men du är nog lika rädd för att krascha bilen ändå.
Jo nu var det ju inte en 100%-ig jämförelse jag var ute efter ändå.Krascha och stenskott/bruksspår är ju olika saker. Tror ingen vill totalkvadda sin klocka eller bil. Men en bil får ju stenskott, repor osv med åren. Något man inte kan undvika. Samma med klockor
Bra sagtJo nu var det ju inte en 100%-ig jämförelse jag var ute efter ändå.
Men visst, det är klart de som har sparat 3 år för klockan nog är mer rädd om den än en som kan köpa 10 st i månaden.
Men jag tror inte det är så svart eller vitt
Om man är så rädd om klockan att man inte vågar använda den är det inte så att den egentligen är för dyr för en då? Sen har ju de flesta försäkringar så om den skulle bli helpaj tar ju försäkringen det. Hairlines går att polera bort men omöjligt att undvika ju, inget att vara rädd förJo nu var det ju inte en 100%-ig jämförelse jag var ute efter ändå.
Men visst, det är klart de som har sparat 3 år för klockan nog är mer rädd om den än en som kan köpa 10 st i månaden.
Men jag tror inte det är så svart eller vitt
Nej jag tror det mer handlar om inställning till det. Mångmiljonärer kan också tänka "en sån liten pryl för så mycket pengar, den ska jag vårda väl". Vilket ändå är rimligt utanför vår sfär.Om man är så rädd om klockan att man inte vågar använda den är det inte så att den egentligen är för dyr för en då? Sen har ju de flesta försäkringar så om den skulle bli helpaj tar ju försäkringen det. Hairlines går att polera bort men omöjligt att undvika ju, inget att vara rädd för
Om man är så rädd om klockan att man inte vågar använda den är det inte så att den egentligen är för dyr för en då?
Jag vill såklart också vårda min klocka och vill inte ha dings. Men jag bär den till vardags och vet att risken finns, sånt är livet. Men att man inte ens ska få en hairline, då tycker jag det är lite töntigt. Men visst, jag har inte min sub till allt, men då är det för jag vet att den kan gå sönder och inte bara få någon ding eller två.Nej jag tror det mer handlar om inställning till det. Mångmiljonärer kan också tänka "en sån liten pryl för så mycket pengar, den ska jag vårda väl". Vilket ändå är rimligt utanför vår sfär.
Jag känner flera Rolex-ägare som bara plockar fram dom ibland, och de har garanterat råd med fler.
Japp men nu pratar du ju om något annat.Jag vill såklart också vårda min klocka och vill inte ha dings. Men jag bär den till vardags och vet att risken finns, sånt är livet. Men att man inte ens ska få en hairline, då tycker jag det är lite töntigt. Men visst, jag har inte min sub till allt, men då är det för jag vet att den kan gå sönder och inte bara få någon ding eller två.
Osäker men den bbits har är nog rätt ovanlig, inte bara för att det är en klocka i underbart skick utan för att det är en flat4 i just den gröna nyansen.
Jo du, och säljer dem sen med bra vinst!Du köar väl bara på klockor?
Mmm, varenda tonåring tar av sig sina Roy Ben och avundas.Bästa klockan att sporta på sommaren, lyser fint på uteserveringen
Fast folk har juh sina entusiastbilar som de lägger mer tid på att putsa lack och krom på, än bakom ratten. Så jag tror göteborgaren har rätt här.Nej jag tror inte detta är sant.
Du må ha råd med en Lamborghini eller fler men du kan vara lika rädd för att krascha bilen ändå.
Jodå...
Fukten försvinner inte ur klockan bara för att du lägger den i en rispåse. Urverket behöver plockas ut snabbt så det inte skadas. Fukten är kvar trots att du inte ser den, vatten finns ju i tre olika former.Jag tror många är rädda för att använda sin klocka för de egentligen inte har råd att äga den. Kommer det då en ding eller så får dom inte tillbaka lika mycket när dom måste sälja.
Tror du citerade fel inläggFukten försvinner inte ur klockan bara för att du lägger den i en rispåse. Urverket behöver plockas ut snabbt så det inte skadas. Fukten är kvar trots att du inte ser den, vatten finns ju i tre olika former.
Jepp. Råkade fick in nån multicitatgrej och raderade fel citatsinlägg.Tror du citerade fel inlägg
Jodå...
Men det handlar inte om hur trevlig en bild är... för bilder kan vara snygga på båda.
Vad är invändningen?Japp men nu pratar du ju om något annat.
Det jag inte håller med om är ju: "Jag tror många är rädda för att använda sin klocka för de egentligen inte har råd att äga den.".