• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Snapchat-1106003730.jpg
IMG_20170705_185759_613.jpg
IMG_20180514_184437_178.jpg

Nu ändrade du dig va?
Kanske... :oops:

Svart tråk-Sub med datum passar mig perfekt, kan ärligt medge att jag som person rent stilmäsigt är jäkligt grå och tråkig ;)Trivs perfekt med att växla mellan en svart och en mörkblå kostym, inte alltid kostymjackan dock, och fyra skjortor på jobbet, har i princip en combo per veckodag och sen rullar det bara på. Ibland är jag dock helt crazy och drar på ett par bruna skor och ett brunt skärp som omväxling. :happyhappy: Så vi är perfect boring match tillsammans

Funderar på att skaffa ett RubberB eller Everest till min 116613LB. Nån som provat? Blir dom ”för lätta”? Jag har RubberB till min Deepsea och det funkar bra för där väger ju boetten skapligt (Jag gillar lite tyngd i grejerna).
791F7461-0DFD-45C1-82DA-939498ED6F0E.png

Svart tråk-Sub med datum passar mig perfekt, kan ärligt medge att jag som person rent stilmäsigt är jäkligt grå och tråkig ;)Trivs perfekt med att växla mellan en svart och en mörkblå kostym, inte alltid kostymjackan dock, och fyra skjortor på jobbet, har i princip en combo per veckodag och sen rullar det bara på. Ibland är jag dock helt crazy och drar på ett par bruna skor och ett brunt skärp som omväxling. :happyhappy: Så vi är perfect boring match tillsammans
Låter ju som en utomordentligt värdelös kombination rakt igenom. Är du mäklare?

Klart att den inte är så spännande ur ett horologiskt perspektiv men den får väl sägas vara:
  • Stilren
  • Tidlös
  • Ikonisk
  • Bekväm
  • Pålitlig
  • Välbyggd
  • Värdebeständig
Sen är det väl ingen som sticker under stol med att Rolex är ett starkt varumärke och betraktas som en statussymbol. En stålsub om än dyr för de flesta är en relativt billig väg in.

00A6304D-2EB1-4377-A3CE-E66A278A0C0E.jpeg

Personligen tycker jag även att den är väldigt snygg i de flesta sammanhang :)
Håller med och som grädde på moset: keramisk bezel, maxi dots, blått lume(snyggt!) och glidelock:cigar:

Senast ändrad:
Rent generellt så känns det som om du kunde ha hittat 200 mer "passande" klockor för en 70k budget än just en sub när din dagliga klädsel är skjorta/kostym.. tex så är juh Datejust med valfri diskret tavla också en rätt "tråkig" dussinklocka som glider fint under radar men passar betydligt mkt bättre till skjorta och kavaj.
Som nån skrev, svart sub är mer som (och passar bättre till) ett par Stan Smith, jeans och en friluftsjacka från SI.:)
Men snart kommer väl miljöpartisterna med palestinatrasor ist för slips.
Mode är ett märkligt fenomen. Tyvärr.
Din sub är dock säkert en trevlig klocka. Jag väntar själv på en. ;)

Mvh Roffe

• Steril
  • Inte ikonisk alls i sitt nuvarande utförande skulle jag säga
  • Inte så bekväm?
  • Otroligt vanlig
Men visst, den gör ju jobbet, är en Rolex, är en Submariner, och man slipper fundera så mycket. Min personliga åsikt är att den är lite som Mark Zuckerbergs garderob. :)

Intressanta synpunkter.
Vore intressant att få höra om vilka dykklockor som är roliga.

Rent generellt så känns det som om du kunde ha hittat 200 mer "passande" klockor för en 70k budget än just en sub när din dagliga klädsel är skjorta/kostym.. tex så är juh Datejust med valfri diskret tavla också en rätt "tråkig" dussinklocka som glider fint under radar men passar betydligt mkt bättre till skjorta och kavaj.
Som nån skrev, svart sub är mer som (och passar bättre till) ett par Stan Smith, jeans och en friluftsjacka från SI.:)
Men snart kommer väl miljöpartisterna med palestinatrasor ist för slips.
Mode är ett märkligt fenomen. Tyvärr.
Din sub är dock säkert en trevlig klocka. Jag väntar själv på en. ;)

Mvh Roffe
Det är möjligt om nu syftet var att köpa en klocka som andra anser vara rent stilmässigt mer "korrekt". Dock saknar jag stil och följer inga modetrender så jag har därmed friheten att välja precis det jag själv vill, och suben är precis den klockan jag verkligen vill ha. Sen om andra tycker att den passar till mina jobb eller fritidskläder, det problemet överlåter jag med glädje till betraktarna, jag är helnöjd :)

Det är möjligt om nu syftet var att köpa en klocka som andra anser vara rent stilmässigt mer "korrekt". Dock saknar jag stil och följer inga modetrender så jag har därmed friheten att välja precis det jag själv vill, och suben är precis den klockan jag verkligen vill ha. Sen om andra tycker att den passar till mina jobb eller fritidskläder, det problemet överlåter jag med glädje till betraktarna, jag är helnöjd :)
Viktigast är att DU är nöjd, naturligtvis!

Det är jag som är gammaldags och har jäkligt svårt för hur MODET (stil är nåt helt annat) har utvecklat sig. (Jag tycker) till kostym har man ett dress r, inte en klumpig dykarklocka, lika lite som att du har en Calatrava på dig när du kör cross eller spelar tennis.
Till din kostym har du minst två par klassiska herrskor/färg i läder, som gärna får kosta några tusenlappar, som du sen tar hand om med skokräm, borste, fett etc och sular/klackar om vid behov. INTE ett par skitiga Converce eller någon annan sneaker.
En seglarsko kan funka till skjorta/kavaj, förutsett att inte kostymbyxorna är på.
För övrigt följer jag heller inga modetrender, Jag STARTAR dem!:p:cool::cool:;)
Dock försöker jag klä mig med "stil". Och jag är som sagt rätt gammeldags när det gäller mkt, så även "klädkoder", även om allt inte är hugget i sten, jag håller upp dörren för kvinnor och äldre, har aldrig solglas på kvällen eller låter en dejt betala för maten, etc etc.
Men som di skriver, viktigare än att du ska passa in på vad JAG anser vara "klassisk stil" och VAD som passar med vad, är att DU SJÄLV är nöjd och trivs med din klocka.
Så även om jag anser det vara en "helt tokig kombo" så anser jag ändå att du gjort rätt, om det inte finns något dressigare ur som intresserar dig.:)

Mvh Roffe

Viktigast är att DU är nöjd, naturligtvis!

Det är jag som är gammaldags och har jäkligt svårt för hur MODET (stil är nåt helt annat) har utvecklat sig. (Jag tycker) till kostym har man ett dress r, inte en klumpig dykarklocka, lika lite som att du har en Calatrava på dig när du kör cross eller spelar tennis.
Till din kostym har du minst två par klassiska herrskor/färg i läder, som gärna får kosta några tusenlappar, som du sen tar hand om med skokräm, borste, fett etc och sular/klackar om vid behov. INTE ett par skitiga Converce eller någon annan sneaker.
En seglarsko kan funka till skjorta/kavaj, förutsett att inte kostymbyxorna är på.
För övrigt följer jag heller inga modetrender, Jag STARTAR dem!:p:cool::cool:;)
Dock försöker jag klä mig med "stil". Och jag är som sagt rätt gammeldags när det gäller mkt, så även "klädkoder", även om allt inte är hugget i sten, jag håller upp dörren för kvinnor och äldre, har aldrig solglas på kvällen eller låter en dejt betala för maten, etc etc.
Men som di skriver, viktigare än att du ska passa in på vad JAG anser vara "klassisk stil" och VAD som passar med vad, är att DU SJÄLV är nöjd och trivs med din klocka.
Så även om jag anser det vara en "helt tokig kombo" så anser jag ändå att du gjort rätt, om det inte finns något dressigare ur som intresserar dig.:)

Mvh Roffe
Jag håller upp dörren för alla oavsett kön, ålder, härkomst osv osv. Handlar om vett och etikett! :) Haha, var bara tvungen att kommentera.. :D

Vad gäller sub.. inte haft tillfälle att prova en äldre modell tyvärr. Älskar dock min 116610 och glidelock är verkligen underbart!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp