• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

En stilla undran till alla som tycker att Submariner är tråkig:

Vilken klocka är i sådana fall rolig?
Otroligt märklig fråga. :)

Och innan du drar till med "Du kan inte ens nämna", så kanske du ska fundera på vart du står i ditt klockintresse om en Submariner är definitionen av rolig.

Tänkte slå till på denna 14060M. Jag tycker den ser opolerad ut men vad tycker experterna? :)

14060.PNG

14060M.PNG
14060M1.PNG
14060m2.PNG
14060m3.PNG

Ja verkligen.. Har ju haft smurfen, vilken jag älskade (och saknar!!).. Men det pirrar till när man har på sig denna faktiskt.
Kommer säkert tröttna, är väl i 30 årskris men saksamma!!

Jag kan tänka mig det, en viss skillnad! Smurfen är ju riktigt läcker, men det är ju även denna!! På ett helt annat sätt dock! Haha är det inte en ny cabbe, helkroppstatuering så är det en klocka i solidt guld ;) YOLO som ungdomarna säger ;)

Ja verkligen.. Har ju haft smurfen, vilken jag älskade (och saknar!!).. Men det pirrar till när man har på sig denna faktiskt.
Kommer säkert tröttna, är väl i 30 årskris men saksamma!!

Du känner inte att den drar till sig för mycket attention på stan, unwanted attention dvs? Känner en som har GMT i helguld, men som aldrig använder den ”på stan” av ovan nämnda anledning.

En liten detalj på de sexsiffriga Submariner som jag trodde jag hade koll på men....

När de lanserades var insidan på spännet åt det blästrade hållet och Rolex texten i svart. Senare ändrades detta till blankpolerat och Rolex texten ingraverad såsom bilden nedan.
23414535-AF9B-4AFA-8FEE-6605C41343C4.jpeg

Jag har fått för mig att denna ändring gjordes i samband med att Rolex ändrade garantin år 2015 till 5år.
Nu dock när jag skaffade en 116610LV från 2013 så har den polerad insida på spännet. Visst, spännet kan vara utbytt men det känns osannolikt...

Någon av er klocksnack vänner som har koll på detta?

En liten detalj på de sexsiffriga Submariner som jag trodde jag hade koll på men....

När de lanserades var insidan på spännet åt det blästrade hållet och Rolex texten i svart. Senare ändrades detta till blankpolerat och Rolex texten ingraverad såsom bilden nedan.
23414535-AF9B-4AFA-8FEE-6605C41343C4.jpeg

Jag har fått för mig att denna ändring gjordes i samband med att Rolex ändrade garantin år 2015 till 5år.
Nu dock när jag skaffade en 116610LV från 2013 så har den polerad insida på spännet. Visst, spännet kan vara utbytt men det känns osannolikt...

Någon av er klocksnack vänner som har koll på detta?
Hela länken kan ju vara utbytt.
Var ju en diskussion här på forumet för ett tag sedan där någon undrade om det skiljde något på länken mellan 114060 och hulken.

Jag tänker att någon som ägt båda ovanstående klockor kanske ville ha en mindre repig länk på hulken och bytte därför :)

Edit: med det sagt så behöver det ju inte vara så, jag har ingen koll på när Rolex ändrade spännet! Det var bara en tanke

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp