davestoni
Silver
Dykarringen dåStålfärg är ju inte dumt du
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dykarringen dåStålfärg är ju inte dumt du
Norr om 60k skulle jag säga.Vad får man ge för en 16610 från 2008, fullset och opolerad idag?
En stilla undran till alla som tycker att Submariner är tråkig:
Vilken klocka är i sådana fall rolig?
Konstantin Chaykin Joker Watch såklart. Förstår inte folk som säger att en klocka är tråkig. Enkel? Visst sure, men vad får en klocka att inte vara tråkig?
Otroligt märklig fråga.En stilla undran till alla som tycker att Submariner är tråkig:
Trotjänaren och nyförvärvet....
Var OWG i ca ett halvår.
![]()
Troligt. Kanonfin verkligen.Tänkte slå till på denna 14060M. Jag tycker den ser opolerad ut men vad tycker experterna?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ser vass och fin ut.Tänkte slå till på denna 14060M. Jag tycker den ser opolerad ut men vad tycker experterna?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Troligt. Kanonfin verkligen.
Toppen, tack! Det blir köp.Ser vass och fin ut.
/j
Och stråhatt.... Tavlan ser riktigt trevligt ut, grattis! Kul med vikt oyster!Nykommen, 1680, vikt oyster, top hat plexi
![]()
Tack!. Mk1 tavla, nice. Stråhatt mkt viktigt när man bär vintage subOch stråhatt.... Tavlan ser riktigt trevligt ut, grattis! Kul med vikt oyster!
Grattis riktigt snygg klocka. Hur känns länken?Nykommen, 1680, vikt oyster, top hat plexi
![]()
Tack!. Oerhört bekväm även på en sub. Min (fruns) Precision har vikt oyster och det könns som att länken kommer närmare huden på nåt sätt. Sitter liksom bättreGrattis riktigt snygg klocka. Hur känns länken?
Såg det. Mycket bra! Stråhatten är pricken över i:et när det kommer till stålsub, perfecto.Tack!. Mk1 tavla, nice. Stråhatt mkt viktigt när man bär vintage sub![]()
Alla subbar är inte tråkigaEn stilla undran till alla som tycker att Submariner är tråkig:
Riktigt snygg klocka, grattis till förvärvet!Nykommen, 1680, vikt oyster, top hat plexi
![]()
Tack ska du haRiktigt snygg klocka, grattis till förvärvet!![]()
Haha sjukAlla subbar är inte tråkiga![]()
![]()
Pris och leveransAlla subbar är inte tråkiga![]()
![]()
Alla subbar är inte tråkiga![]()
![]()
Ja verkligen.. Har ju haft smurfen, vilken jag älskade (och saknar!!).. Men det pirrar till när man har på sig denna faktiskt.Det är något speciellt med en sub i gulguld...![]()
Var i Malmö idag och såg en sådan, min fru undrade vad jag vred nacken och dreglade åt. - En submariner i guld, svarade jag.Haha sjuk
Ja verkligen.. Har ju haft smurfen, vilken jag älskade (och saknar!!).. Men det pirrar till när man har på sig denna faktiskt.
Kommer säkert tröttna, är väl i 30 årskris men saksamma!!
Ja verkligen.. Har ju haft smurfen, vilken jag älskade (och saknar!!).. Men det pirrar till när man har på sig denna faktiskt.
Kommer säkert tröttna, är väl i 30 årskris men saksamma!!
Hela länken kan ju vara utbytt.En liten detalj på de sexsiffriga Submariner som jag trodde jag hade koll på men....
När de lanserades var insidan på spännet åt det blästrade hållet och Rolex texten i svart. Senare ändrades detta till blankpolerat och Rolex texten ingraverad såsom bilden nedan.
![]()
Jag har fått för mig att denna ändring gjordes i samband med att Rolex ändrade garantin år 2015 till 5år.
Nu dock när jag skaffade en 116610LV från 2013 så har den polerad insida på spännet. Visst, spännet kan vara utbytt men det känns osannolikt...
Någon av er klocksnack vänner som har koll på detta?