• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Ni har fel, äldre är bättre.
Precis som whisky, cigarrer och bilar.
De nya är för Stureplan och backslicks posörer :p
DA5C8D16-41BF-4466-B473-B3DE3D11F598.jpeg

Flame on! :hilarious:
Japp, så där ska en Sub se ut! För en gångs skull borde Rolex lära sig något från Omega och hur dom ömsint behandlat deras ikoniska Speedmaster genom åren.

Vad tror ni det finns för prutmöjlighet på en sub 116613lb hos AD? Köpt min blnr hos dem så känner väl dem ''lite''

Oifkucoucoucou
Jag håller upp dörren för alla oavsett kön, ålder, härkomst osv osv. Handlar om vett och etikett! :) Haha, var bara tvungen att kommentera.. :D

Vad gäller sub.. inte haft tillfälle att prova en äldre modell tyvärr. Älskar dock min 116610 och glidelock är verkligen underbart!
Drar du ut stolen för män på restauranger och reser dig för tonåringar så de slipper stå på buss/tunnelbana/spårvagn också?
Kanske erbjuder du medelålders män att hjälpa dem med sina matkassar till bilen? ;)

Vad får man ge för en 16610 från 2008, fullset och opolerad idag?
Strax under 70.000:- och uppåt typ. Sen det här med orörd är en annan historia. Det ordet missbrukas något så fruktansvärt och för att hitta ett exemplar som inte har blivit polerad behöver du köpa New Old Stock, eller av en första ägare i princip.

Valfri 4-siffrig Submariner.
Gamla Seamasters.
JLC-dykare såväl nya och gamla. Deep Sea chronon t.ex.
AP Diver.
Halios Seaforth.
BP Fifty Fathoms.
Sea Dwellern, gammal och ny.
Gamla tudor-subbar.

Jag är benägen att hålla med om att de klockor som du radar upp är roliga, originella i många fall. Men SD? Den ser ju nästan ut som en sub.

Strax under 70.000:- och uppåt typ. Sen det här med orörd är en annan historia. Det ordet missbrukas något så fruktansvärt och för att hitta ett exemplar som inte har blivit polerad behöver du köpa New Old Stock, eller av en första ägare i princip.
Tack. Jag har bedömt den som så efter att ha studerat bilder men det är klart som du säger...framförallt när det gäller 50 år gamla klockor
Så du är på väg tillbaka, du hade väl en 116610 tidigare och som jag var lite intresserad av. Och tack för den konversationen som var till god hjälp i min beslutsprocess :)
jag har blivit erbjuden en som delbyte, annars har jag redan den roligaste 5siffriga snubben;)

Tillbaka
Topp