• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Skjermbilde 2018-06-29 kl. 21.27.31.png

Fast jag menade inte mellanrum eller tjocklek på font. Det där ft eller 300m/300 m vet ju alla att det skiljer sig.
Det jag reagerar på är kvaliten på texten. Den känns slarvig och smetig. Vilket självklart kan orsakas av en ”skakig” bild.
Jag också men tydligen finns olika tavlor. Om jag uppfattat det hela rätt..?

Ulike 6-siffer Submariner har ulik skrift på urskiven. Dette er diskutert før og en en kjent sak. Men, at viserne har (stort) produksjonsavvik... kan jeg ikke huske å ha sett noen plass.

Herregud, läser folk? :D Det är inte tavlans utformning som folk reagerat på.
Det är kvaliten på texten.
Alla vet att det finns olika utseende på WR-texten...
Ja men jag kollar på "submariner" texten som är lite tjockare utformat på den andra tavlan sen "o:et" och ",L:et" i texten "Rolex"..det där med mellanrum på "300" och " m:et" vet alla..:) Men du syftar på själva kvaliten på texten?

Ja men jag kollar på "submariner" texten som är lite tjockare utformat på den andra tavlan sen "o:et" och ",L:et" i texten "Rolex"..det där med mellanrum på "300" och " m:et" vet alla..:) Men du syftar på själva kvaliten på texten?

Exakt, enligt bilden så ser texten kladdig och otydlig ut. Men det kan vara bilden som sagt. Men ser det likadant ut IRL så hade jag tvekat enormt.

Har en sak jag måste fråga panelen. Finns en person på forumet som har en Rolex 114060. Min fråga är att när jag jämnför den med min "gamla" ser texten tjockare ut på hans. Samt bokstaven "o" och "L" i ordet "Rolex" ser konstigt ut. Och på hans finns inget mellanrum på "300 och m" heller. Min är på första 2 bilderna hans dom andra 2. Nån som har åsikter?
20180629_181144.jpg
20180629_190922.jpg
Screenshot_20180629-190744_Messages.jpg
20180629_190939.jpg
"F:et" och "T:et" på "300 ft" skiljer sig också på de båda. På den ena så sticker det horisontella, korsande strecket ut på höger sida, som kan tyckas vara normalt, på den andra så korsar de det vertikala.
Jag vet inte om det kan betyda något?

Mvh

"F:et" och "T:et" på "300 ft" skiljer sig också på de båda. På den ena så sticker det horisontella, korsande strecket ut på höger sida, som kan tyckas vara normalt, på den andra så korsar de det vertikala.
Jag vet inte om det kan betyda något?

Mvh
Hänvisar till tidigare inlägg och länk där det konstateras att tavlorna kan skilja sig åt.

Tillbaka
Topp