• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

DrFlex

Cartier
I'm back muddafakkers!:smug:
IMG_0891.JPG

Vackert!
 

Spoon

Omega
Du har hållet den i bra skick ser de ut som, fint! Jag hade också den tanken, köpte klockan utan att ha sett den live... Men när jag fick hem den, vilken succé! Den är riktigt, riktigt bra! Jag har aldrig upplevt att den inte funkat att matcha, utan snarare tvärtom att de varit lite coolt med tavlan om man haft ex en blå kostym osv! Eller kört näsduk/slips osv i samma färg... grymt bra! Den är väldigt levande! Provat med band, rem eller liknande? De är där de börjar bli svårt att matcha ;)
Kan tänka mig att det blir svårare att matcha om man ska köra straps/band. Jag är inte så mycket för straps, så har inte testat det själv.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge :D
Får väl ta den tid det tar, har ju redan tagit bara 2 år så varför inte 1 till? :)
Haha de säger de :p
Ja, eller så hugger du en här på forumet? :) De trillar ju in Hulkar lite sporadiskt, så kanske du klarar dig inom ett år ;) Där ligger väl en Splitt ny ute? Eller är en såld?

Obs. edit: Den var tydligen såld :)
 

Wboy

Panerai
Hej gott folk! Är på jakt efter min första Rolex, är främst ute efter en 14060 men så dök den här upp på köp och sälj https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-16610-91.70314/ .
Kan det vara så att urtavlan och visarna blivit utbytta av Rolex vid en service och hur påverkar detta priset vid ev försäljning i framtiden?
Kanske en smaksak, men sådan maxitavla känns lite underligt i denna modell. Enda liknande är väl kermit, men den är lite annorlunda balanserad. Sen undrar man såklart varför man bytt tavla och visare på en såpass "ny" Rolex.
 

DrFlex

Cartier
Hej gott folk! Är på jakt efter min första Rolex, är främst ute efter en 14060 men så dök den här upp på köp och sälj https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-16610-91.70314/ .
Kan det vara så att urtavlan och visarna blivit utbytta av Rolex vid en service och hur påverkar detta priset vid ev försäljning i framtiden?

Ser ut som den fått tavla och visare från den nyare 116610. Har svårt att tro att rolex gjort detta bytet på eget initiativ utan måste vara en tidigare ägare som begärt detta byte. Jag tror det kan påverka priset i framtiden.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gillar den med gummiarmband. Det är dessutom ett utmärkt komplement då man sparar på stållänken, de kan ju som bekant se lite trista ut efter ett par års daglig användning.

Om man inte kör med ett RubberB där man slänger över Claspen... Då är de egentligen skit samma :) Det är ju oftast den som blir slaktad ändå, men de är kul med lite variation!! :)
 
Topp