• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Inte postat här på ett tag.

IMG_20170327_132359.jpg
 

Bottega

Cartier
Okej gubbs, jag behöver era synpunkter. Jag vill hitta mig en 14060, men vilken? Djungel :(
Jag tänkte om jag ska leta mig rätt på en Swiss only tavla, 1998-1999. Pratade med en vän och Tritium tavlan kom på tal dvs. "Swiss T < 25" 1990-1997. Skulle den kunna vara ett "vettigare" köp än Swiss only tavlan?

Finns väl egentligen ingen för och nackdel förutom egen preferens. Jag tänkte att Swiss only tavlan kanske är mer värdefull än tritium tavlan om än längre period.

Vad tror ni?
 

Wboy

Panerai
Okej gubbs, jag behöver era synpunkter. Jag vill hitta mig en 14060, men vilken? Djungel :(
Jag tänkte om jag ska leta mig rätt på en Swiss only tavla, 1998-1999. Pratade med en vän och Tritium tavlan kom på tal dvs. "Swiss T < 25" 1990-1997. Skulle den kunna vara ett "vettigare" köp än Swiss only tavlan?

Finns väl egentligen ingen för och nackdel förutom egen preferens. Jag tänkte att Swiss only tavlan kanske är mer värdefull än tritium tavlan om än längre period.

Vad tror ni?
Chansen för utbytt tavla är väl mindre om du har en 14060 med tritiumtavla.

Annars hade jag sagt något med solida ändlänkar och, om du ev är sugen på andra armband, lug holes. Dessa ligger väl oftast typ kring 2001.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Okej gubbs, jag behöver era synpunkter. Jag vill hitta mig en 14060, men vilken? Djungel :(
Jag tänkte om jag ska leta mig rätt på en Swiss only tavla, 1998-1999. Pratade med en vän och Tritium tavlan kom på tal dvs. "Swiss T < 25" 1990-1997. Skulle den kunna vara ett "vettigare" köp än Swiss only tavlan?

Finns väl egentligen ingen för och nackdel förutom egen preferens. Jag tänkte att Swiss only tavlan kanske är mer värdefull än tritium tavlan om än längre period.

Vad tror ni?

Tritium om du gillar charmen med gulnade index
Swiss only ur samlarsynpunkt
Senare fyra-raders om du tycker det är snyggare.

Själv skulle jag gå på en sen 90-talare med tritiumtavla men det är ju en smaksak.
 

Bottega

Cartier
Själv skulle jag gå på en sen 90-talare med tritiumtavla men det är ju en smaksak.

Varför, just pga. Att den börjar mögla och blir gul/vintage-look? Jag är kluven.

En vän säger att jag bör köra på tritium, men jag trodde jämt att swiss var den ända. Samtidigt ser den lite Charmig ut, tritium tavlan!
 

Esh

Omega
2-Faktor
Varför, just pga. Att den börjar mögla och blir gul/vintage-look? Jag är kluven.

En vän säger att jag bör köra på tritium, men jag trodde jämt att swiss var den ända. Samtidigt ser den lite Charmig ut, tritium tavlan!

Skulle också säga tritium! Är faktiskt själv i samma tankar, då en tvåraders. Har försökt läsa in mig så mycket som möjligt på modellen, men vad säger experterna, vad finns det för fallgropar och vad bör man tänka på extra? Hur långt serviceintervall kan man räkna med samt kostnad? Vanligt förekommande att de säljas med utbytta delar/tavlor och polerade?
 

Bottega

Cartier
Skulle också säga tritium! Är faktiskt själv i samma tankar, då en tvåraders. Har försökt läsa in mig så mycket som möjligt på modellen, men vad säger experterna, vad finns det för fallgropar och vad bör man tänka på extra? Hur långt serviceintervall kan man räkna med samt kostnad? Vanligt förekommande att de säljas med utbytta delar/tavlor och polerade?

Väntar med spänning på svar från en 14060 expert!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ämen nu är ni väl lite slöa grabbar, finns ju hur mycket som helst att läsa om modellen här och på nätet;)
Lite från en app jag har
IMG_3895.PNG
IMG_3896.PNG
 
Topp