Shit! €695! Det får man ju 13,9 länkjusteringar för!Jesus, är den dyr eller kostar de så mycket?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Shit! €695! Det får man ju 13,9 länkjusteringar för!Jesus, är den dyr eller kostar de så mycket?
Finns det någon vänlig person som kan hjälpa mig att köpa en box till min 1680 från 1971? Vet inte ens vilken box det ska vara och än mindre var jag ska kolla efter en.
Her er et enkelt triks: Ta en isbit og hold mot glasset i 20 sekunder. Hvis du får dugg på innsiden av glasset, så har det kommet fukt inn i klokken. Får du ikke dugg på innsiden; all good.Okej då är klockan alltså inte tät.
Tack, betyder dugg, imma?Her er et enkelt triks: Ta en isbit og hold mot glasset i 20 sekunder. Hvis du får dugg på innsiden av glasset, så har det kommet fukt inn i klokken. Får du ikke dugg på innsiden; all good.
Tack, betyder dugg, imma?
Prova det och det blev det här resultatet med andra ord är den inte tätt,bara att byta visare och göra en täthetsservice då?
Prova det och det blev det här resultatet med andra ord är den inte tätt,bara att byta visare och göra en täthetsservice då?
Hvis all den "imman" er på innsiden av glasset, så kan du ha et problem, men ikke sikkert. Husk at det ER luft inne i klokken - og all luft kondenserer når det kjøles ned. Men, hvis du har så mye "imma" på innsiden av glasset som bildet viser; ta den med til urmaker for en sjekk.Prova det och det blev det här resultatet med andra ord är den inte tätt,bara att byta visare och göra en täthetsservice då?
Okej , fel av mig. Det blir inget På insidan bara utsidan.Hvis all den "imman" er på innsiden av glasset, så kan du ha et problem, men ikke sikkert. Husk at det ER luft inne i klokken - og all luft kondenserer når det kjøles ned. Men, hvis du har så mye "imma" på innsiden av glasset som bildet viser; ta den med til urmaker for en sjekk.
Da tror jeg du og Sub'n er safe. Nice. Ta allikevel en vakuumtest hos en urmaker. En tørr (vakuumtest) kan tas inntil 10atm.Okej , fel av mig. Det blir inget På insidan bara utsidan.
Okej tack . Ja det brukar jag göra varje år innan semestern.Da tror jeg du og Sub'n er safe. Nice. Ta allikevel en vakuumtest hos en urmaker. En tørr (vakuumtest) kan tas inntil 10atm.
Knacka bort bubblan istället. SnyggareMin farsa har fått en liten ynka repa på datumbubblan på sin sub. Är detta ett normlat problem eller har han haft extrem otur?
Skulle gissa fett från service. Visarna är väl i solitt guld så den missfärgningen putsar man bort enkelt. Men Rolex byter väl visare ändå.Hej, för ett tag sedan upptäckte jag en fläck på minutvisaren som ser ut som rost, vad tror ni att detta är för något?
Hej, för ett tag sedan upptäckte jag en fläck på minutvisaren som ser ut som rost, vad tror ni att detta är för något?
Är det bra eller dåligt? Jag lämnade in den idag så får vi se vad de säger,Varken korrosion eller oxidation är något som bildas på guld.
Är det bra eller dåligt? Jag lämnade in den idag så får vi se vad de säger,
Är det bra eller dåligt? Jag lämnade in den idag så får vi se vad de säger,
Jo, men långsamt.Varken korrosion eller oxidation är något som bildas på guld.
I första hand vill jag ju ta bort det om det går, men går det inte att ta bort så behåller jag det som det är, det syns inte så tydligt för blotta ögat.Han har rätt men men det finns fler lägen än av och på. Förhoppningsvis är det bara att ta bort det och i värsta fall nya visare/låta det vara. Jag vet vad jag hade gjort.
I första hand vill jag ju ta bort det om det går, men går det inte att ta bort så behåller jag det som det är, det syns inte så tydligt för blotta ögat.