BadkarsPiraten
Guld
Jo, men långsamt.
Är det verkligen oxidering? Eller är det bara ytskit?
För såvitt jag vet så kan guld varken korrodera eller oxidera.
Hur som helst så är det inget av de på visarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, men långsamt.
Svårt för dig att veta? Har ofta guldoxid på mina vintageur. Är ju sällan 24 karat...Är det verkligen oxidering? Eller är det bara ytskit?
För såvitt jag vet så kan guld varken korrodera eller oxidera.
Hur som helst så är det inget av de på visarna.
Ser bekant ut. Fin är denÄven min klocka var tät. Så nu kan man plaska i poolen med gott samvete
Den är så sjukt bra.Lila nyanser på första bilden. Mattblå på andra bilden.
Sunbursten är ju magisk!Den är så sjukt bra.
För mig det är helt obegripligt att Rolex bytte till de fulare ”sunburst”. Sålde min 116613LB med sunburst snabbare än blixten...
Sunbursten gör hela klockanSunbursten är ju magisk!
Fast matt tavla är strået vassare imo.Sunbursten är ju magisk!
Som tur är, är ju tycke och smak individuelltFast matt tavla är strået vassare imo.
Tror vi är undantaget, de med god smak! Blå sunburst känns 90-tal.Den är så sjukt bra.
För mig det är helt obegripligt att Rolex bytte till de fulare ”sunburst”. Sålde min 116613LB med sunburst snabbare än blixten...
Typ så?Tror vi är undantaget, de med god smak! Blå sunburst känns 90-tal.
Det är väl främst fiskar som dras åt blänkande grejer va?Tror vi är undantaget, de med god smak! Blå sunburst känns 90-tal.
MumsKanske blått med blå stenar!!
hahahah Sicken Hulk!
Enda positiva med den matta är att den matchar det skitfula insertet!Den är så sjukt bra.
Både ja och nej. Jag säger inte att keramiskt är att föredra alltid, men på en modern sexsiffrig Rolex skulle det gamla alu-insertet nog bli lite malplacerat?Enda positiva med den matta är att den matchar det skitfula insertet!
Säkerligen, har inget emot den 6-siffriga men färgen på det blå insertet är hemskBåde ja och nej. Jag säger inte att keramiskt är att föredra alltid, men på en modern sexsiffrig Rolex skulle det gamla alu-insertet nog bli lite malplacerat?
TackSnygg bild
Gör sig bra på nato, tycker jag.