• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Flat four, 2003, mycket bra skick (safe queen?), full set, svensksåld (=premium ;)) och den historiska modell som mycket väl kan bli nästa hype efter PN-daytonas...

Såg att det fanns en på Sothebys imorgon också - skall bli intressant att se vad den landar på.

Äntligen någon vettig.
Tack!
2003, var det alltså första året för LV?
Ganska sjukt pris för en ganska ny Rolex. Nog för att man vetat att dessa LV är värda extra pengar men detta var ju något extremt! Riktigt coolt :)
Lustigt om svensksåld egentligen gör någon skillnad..
 
25F55B49-C530-43EE-9378-3D72FDD20DE8.jpeg

Lyser upp dagen.
 
Kommer ihåg 2005 när jag köpte en fullset 16610LV 2003. Efter ett halvår kom jag på att jag köpt "fel" modell. Betalade ett par tusen emellan och bytte till mig en 16610 med svart bezel. Den senare sålde jag sedermera 2011 för 24'. Bra jobbat där Rossi!:confused:
 
De svarta Subarna fortsätter att stiga i pris och "listorna" är numera stängda för alla som inte köpt vardags guld och lite mer innan.
Det verkar som om min "fundering" el vad vi ska kalla det, om att de slår i hundringen runt/innan årsskiftet inte är sådär otroligt långsökt..

Mvh.
 
Hej,

Vilken sub ska man köpa?
Date eller utan date. Tycker båda är snygga men har svårt att bestämma mig.

Är det någon av dem som håller värdet bättre i framtiden.

Mvh
 
De svarta Subarna fortsätter att stiga i pris och "listorna" är numera stängda för alla som inte köpt vardags guld och lite mer innan.
Det verkar som om min "fundering" el vad vi ska kalla det, om att de slår i hundringen runt/innan årsskiftet inte är sådär otroligt långsökt..

Mvh.

Tror det finns ställen man kan skriva upp sig på gentemot att man lämnar en deposition, och bara några sidor bak i tråden kunde man läsa att det går att få tag på 114060 inom Europa utan kötid.

Jag säger inte att du har fel däremot så tycker jag att man ska vara försiktig innan man ytterligare spär på hypen :)
 
Tror det finns ställen man kan skriva upp sig på gentemot att man lämnar en deposition, och bara några sidor bak i tråden kunde man läsa att det går att få tag på 114060 inom Europa utan kötid.

Jag säger inte att du har fel däremot så tycker jag att man ska vara försiktig innan man ytterligare spär på hypen :)
Jag menar inte att spä på hyper. Jag hade funderingar ang just detta för några månader sen, om inte även de svarta Subarna kommer nå hundringen innan årsskiftet.
Menade bara att det skulle vara intressant att se huruvida mina "spådomar" slår in :).

Mvh
 
Jag menar inte att spä på hyper. Jag hade funderingar ang just detta för några månader sen, om inte även de svarta Subarna kommer nå hundringen innan årsskiftet.
Menade bara att det skulle vara intressant att se huruvida mina "spådomar" slår in :).

Mvh

Vi får väl se helt enkelt, i dagens klimat är ingenting omöjligt :)

Man får dock inte glömma att begärt pris och vad man får inte alltid är samma har sett iallafall en annons på en hulk som har gått ner ifrån runt 114k till 107,5k :)

Må väl!
 
De svarta subarna kommer inte kosta 100k vid årsskiftet, de ligger fortfarande bara några tusenlappar över listpris (för oanvända exemplar) om man letar lite!
 
De svarta subarna kommer inte kosta 100k vid årsskiftet, de ligger fortfarande bara några tusenlappar över listpris (för oanvända exemplar) om man letar lite!

Det är min tanke också, i dagens läge skulle jag vilja säga att 114060 har ett marknadsvärde runt 70-75 tusen och 116610lv runt 100-105 sedan så finns det alltid folk som provar att lägga upp för mer men jag tror att det är någonstans runt dessa priser som de flesta säljs (förutom de som köps till list såklart)
 
Jag menar inte att spä på hyper. Jag hade funderingar ang just detta för några månader sen, om inte även de svarta Subarna kommer nå hundringen innan årsskiftet.
Menade bara att det skulle vara intressant att se huruvida mina "spådomar" slår in :).

Mvh

Vi får väl se helt enkelt, i dagens klimat är ingenting omöjligt :)

Man får dock inte glömma att begärt pris och vad man får inte alltid är samma har sett iallafall en annons på en hulk som har gått ner ifrån runt 114k till 107,5k :)

Må väl!

De svarta subarna kommer inte kosta 100k vid årsskiftet, de ligger fortfarande bara några tusenlappar över listpris (för oanvända exemplar) om man letar lite!
Spekulationer, väntetider och konspirationsteorier kan tas i andra lämpligare trådar.
 
Om du känner att du behöver berätta för andra vad som får och inte går diskuteras i denna tråden så kan du gärna ge mig en lista så att jag i framtiden vet vad jag får posta här i.
Det är tröttsamt att det gång på gång diskuteras priser, väntetider, hype, vilken som håller värdet bäst m.m. Det finns lämpligare trådar för det, använd sökfunktionen - den fungerar klockrent. Klockentusiaster, inte investerare.
 
Det är tröttsamt att det gång på gång diskuteras priser, väntetider, hype, vilken som håller värdet bäst m.m. Det finns lämpligare trådar för det, använd sökfunktionen - den fungerar klockrent. Klockentusiaster, inte investerare.

Det är precis lika tröttsamt att läsa dryga svar, det är okej att du tycker att det är tröttsamt men när du väljer att klumpa ihop en diskussion angående marknadsvärde med konspirationsteorier så kanske även du förstår att det uppfattas väldigt drygt.

Edit: om du nu tycker att diskussioner angående marknadsvärde är så jobbigt att läsa att du känner dig manad att tillrättavisa när det förkommer varför valde du inte då att göra det bara en sida bak i tråden som nästan enbart handlar om marknadsvärde?

Eller det kanske är så enkelt att vissa får diskutera värde och andra inte? :)
 
Senast ändrad:
Det är precis lika tröttsamt att läsa dryga svar, det är okej att du tycker att det är tröttsamt men när du väljer att klumpa ihop en diskussion angående marknadsvärde med konspirationsteorier så kanske även du förstår att det uppfattas väldigt drygt.

Edit: om du nu tycker att diskussioner angående marknadsvärde är så jobbigt att läsa att du känner dig manad att tillrättavisa när det förkommer varför valde du inte då att göra det bara en sida bak i tråden som nästan enbart handlar om marknadsvärde?

Eller det kanske är så enkelt att vissa får diskutera värde och andra inte? :)

Folk är trötta på att läsa spekulationer om vad en sub kommer att kosta om 2 år helt enkelt. :)
 
Det är precis lika tröttsamt att läsa dryga svar, det är okej att du tycker att det är tröttsamt men när du väljer att klumpa ihop en diskussion angående marknadsvärde med konspirationsteorier så kanske även du förstår att det uppfattas väldigt drygt.

Edit: om du nu tycker att diskussioner angående marknadsvärde är så jobbigt att läsa att du känner dig manad att tillrättavisa när det förkommer varför valde du inte då att göra det bara en sida bak i tråden som nästan enbart handlar om marknadsvärde?

Eller det kanske är så enkelt att vissa får diskutera värde och andra inte? :)
Det kommer ju till en gräns för de flesta, efter att kanske läst samma spekulationsdrivna antaganden 25 ggr per vecka i ett års tid kommer en reaktion, antagligen helt slumpvis vem som reaktionen faller ut på.
Hoppas på en rejäl sättning med en högt uppskruvad räntebild som får bort spekulanterna. Spekulation görs lämligt på börsen!
 
Det kommer ju till en gräns för de flesta, efter att kanske läst samma spekulationsdrivna antaganden 25 ggr per vecka i ett års tid kommer en reaktion, antagligen helt slumpvis vem som reaktionen faller ut på.
Hoppas på en rejäl sättning med en högt uppskruvad räntebild som får bort spekulanterna. Spekulation görs lämligt på börsen!

Jag själv är såpass fri i tanken att folk får nog spekulera på precis vad de vill, de är ju deras pengar.

Däremot så håller jag med dig att det hade varit bra om spekulanterna försvann samtidigt som jag själv säljer till marknadspris och då även bidrar till att det stannar på dessa nivåer så det blir lite som att kasta sten i glashus, däremot om alla säljare började sälja med förlust så hade även priserna sjunkit men det vill ju såklart ingen :)
 
Jo och det kan jag förstå samtidigt som samma diskussion kan pågå mellan mer etablerade medlemmar utan att någon säger någonting över huvudtaget och då blir det nästan lite löjligt att bara tillrättavisa vissa istället för alla :)

Njae jag vill minnas att flera som aktierolexspekulerat i tråden har fått kommentarer emot sig. Gäller alltså inte bara nyare medlemmar.
 
Det är precis lika tröttsamt att läsa dryga svar, det är okej att du tycker att det är tröttsamt men när du väljer att klumpa ihop en diskussion angående marknadsvärde med konspirationsteorier så kanske även du förstår att det uppfattas väldigt drygt.

Edit: om du nu tycker att diskussioner angående marknadsvärde är så jobbigt att läsa att du känner dig manad att tillrättavisa när det förkommer varför valde du inte då att göra det bara en sida bak i tråden som nästan enbart handlar om marknadsvärde?

Eller det kanske är så enkelt att vissa får diskutera värde och andra inte? :)
Kermit som slog auktionsrekord? Ok. Skillnad på värdering och investering på lång sikt.


Du hamnade i samma grupp som Roffe och Sevdah nu, buhu. Här är tråden så kan vi hålla denna ren.
https://klocksnack.se/threads/väntelista-rolex.91750/
 
Tillbaka
Topp