• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Til dere som synes prisene på «nye» brukt (begagnat) Rolex er høye, denne kostet 1155,- kr i 1970 :)
3B1D72D7-7C38-4757-83EC-B9067F03511D.jpeg
 
Har du någon erfarenhet eller möjlighet att utveckla?
Svarar kort :)
Var i SF och NY tidigare i år och besökte några ADs, tvärnej överallt jag gick. Har köpt två stålsportrolex i Europa i år när jag bara vandrat in.
Vidare är det bara att kolla rolexforums. Skapas trådar varje vecka om tillgänglighet. Annars kolla bara vad gråhandlare i USA tar för aktuella modeller, rätt bra mätinstrument på tillgänglighet för nya kunder.
 
En fråga angående lume på 114060.

Jag har en 114060 sedan några månader från 2016 och jämför min lume mot alla bilder här på forumet.
Nu kommer en jävligt dum fråga men laddar ni lumen inann ni tar kortet eller har era klockor sådan lume efter en dag på jobbet/ dagsljus?
 
En fråga angående lume på 114060.

Jag har en 114060 sedan några månader från 2016 och jämför min lume mot alla bilder här på forumet.
Nu kommer en jävligt dum fråga men laddar ni lumen inann ni tar kortet eller har era klockor sådan lume efter en dag på jobbet/ dagsljus?

Kort där lumen verkligen lyser är nog garanterad uppladdad av lampa.
 
En fråga angående lume på 114060.

Jag har en 114060 sedan några månader från 2016 och jämför min lume mot alla bilder här på forumet.
Nu kommer en jävligt dum fråga men laddar ni lumen inann ni tar kortet eller har era klockor sådan lume efter en dag på jobbet/ dagsljus?

Kort där lumen verkligen lyser är nog garanterad uppladdad av lampa.

Ja, eller av solen. Man märker att lumen lyser väldigt startkt om man har varit ute i solljuset och sedan går in i ett dunkelt rum.
 
Ja, eller av solen. Man märker att lumen lyser väldigt startkt om man har varit ute i solljuset och sedan går in i ett dunkelt rum.

Kunde ju lagt till det att jag tänkte där rummen/korten är extremt mörka, så länge håller inte uppladdning av solen om man nu inte springer rätt in i en mörk garderob :) sparsamt med sol nu i november med.
 
Jag funderade på oysterflex på en Sub. Är det något som skulle funka?
Någon som har provat?
Och det är alltså bara oysterflex som är intressant, inte Rubber B eller Everest el liknande.

Vad skulle det kosta (förutsatt att det passar) att köpa bandet och ett lås i stål? (Funkar det med låset till en Sub? Jag skulle gärna ha inställningsmöjligheterna)

Och säljer de ett oysterflex med ett spänne till Sub (stål), förutsett att de är kompatibla?

Mvh
 
Jag funderade på oysterflex på en Sub. Är det något som skulle funka?
Någon som har provat?
Och det är alltså bara oysterflex som är intressant, inte Rubber B eller Everest el liknande.

Vad skulle det kosta (förutsatt att det passar) att köpa bandet och ett lås i stål? (Funkar det med låset till en Sub? Jag skulle gärna ha inställningsmöjligheterna)

Och säljer de ett oysterflex med ett spänne till Sub (stål), förutsett att de är kompatibla?

Mvh
Saknas ändlänkar här men det finns väl sånna ändlänkar aftermarket?
 
Saknas ändlänkar här men det finns väl sånna ändlänkar aftermarket?
Tack! Nä men jag föredrar det nog sådär isåfall. Vet du vad ett spänne/lås kostar?
Oysterflexet har jag för mig kostar drygt 4k utan spänne/lås.

Skulle va skönt att ha ett helborstat subspänne som man kunde lämna på bandet, så slapp man en massa skruvande om man skulle vilja byta ut länken, när man som jag är lat. :)

Mvh
 
Tillbaka
Topp