• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Gott om subbar, men få i mörker;)
IMG_69941.jpg

IMG_69961.jpg
 
Fråga
Jag vill eg ha en submariner 14060, 2line. Men den verkar inte vara helt enkel att få tag på.

Funderar på en " vanlig" 114060 och byta urtavla. Eller tänker jag fel så att säga .

Eller ska man satsa direkt på en vintage 5518?
 
Fråga
Jag vill eg ha en submariner 14060, 2line. Men den verkar inte vara helt enkel att få tag på.

Funderar på en " vanlig" 114060 och byta urtavla. Eller tänker jag fel så att säga .

Eller ska man satsa direkt på en vintage 5518?
14060 är enkel som fan att hitta.
Du kan inte byta tavla på en 114060.
Finns ingen referens som heter 5518.
 
Fråga
Jag vill eg ha en submariner 14060, 2line. Men den verkar inte vara helt enkel att få tag på.

Funderar på en " vanlig" 114060 och byta urtavla. Eller tänker jag fel så att säga .

Eller ska man satsa direkt på en vintage 5518?
5513 är reffen du antagligen menar. Min högst partiska åsikt i frågan är att kör för en sån! :)
 
I åtta månaders tid har jag mer eller mindre aktivt letat efter en submariner att köpa från AD. Som ni alla vet är marknaden för nya klockor tuff idag men hoppet fanns där ;)

Vid dom tillfällen jag rest utomlands har jag alltid passat på att hoppa in hos lokala ADs för en check. Jag har besökt AD i Stockholm och ring runt i Sverige, Heathrow, Miami, Dubai, Frankfurt, Milano, runt Comosjön och i Lugano för att slutligen hitta en klocka i en Schweizisk dal! Där satt den och väntade på mig.

Nu sitter jag här med kaffekoppen och kände att jag önskade dela med mig, det finns klockor där ute för er som letar :) Trevlig fredag på er.

Letade i åtta månader, använde knappt klockan, och nu till salu

https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-ref-114060.102723/
 
Letade i åtta månader, använde knappt klockan, och nu till salu

https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-ref-114060.102723/

Han var ju tvungen att få tips på hur man skulle undvika momsen först!

Tänkte höra mig för bland klockveteranerna! Är det någon av er som köpt klocka utomlands, tänker mer specifikt på beskattning. Jag tittar på att köpa en sub i USA och vid köptillfället betalar man delstatens skattesats. Men därefter, väl hemma, kan jag åka på svensk beskattning igen? Har nämligen tagit del av historier där folk skickat hem box och certifikat via posten och på något sätt blivit tullade eller liknande. Har ni erfarenheter får ni gärna dela med er.

Trevlig kväll och kul läsning!
 
Han var ju tvungen att få tips på hur man skulle undvika momsen först!
Den synade du..

I åtta månaders tid har jag mer eller mindre aktivt letat efter en submariner att köpa från AD. Som ni alla vet är marknaden för nya klockor tuff idag men hoppet fanns där ;)

Vid dom tillfällen jag rest utomlands har jag alltid passat på att hoppa in hos lokala ADs för en check. Jag har besökt AD i Stockholm och ring runt i Sverige, Heathrow, Miami, Dubai, Frankfurt, Milano, runt Comosjön och i Lugano för att slutligen hitta en klocka i en Schweizisk dal! Där satt den och väntade på mig.

Nu sitter jag här med kaffekoppen och kände att jag önskade dela med mig, det finns klockor där ute för er som letar :) Trevlig fredag på er.

Snart på ett K&S nära dig? :)
 
Aha, så denna plockades ut enbart för att tjäna pengar. Ja, det var ju mycket bättre

Jag förstår att du verkligen vill hitta någonting negativt i det här. Men anledningarna till en försäljning kan dessvärre vara olika. Varför inte diskutera den klocka vi alla tycker om och delar uppskattning för? Trevlig kväll.
 
Jag förstår att du verkligen vill hitta någonting negativt i det här. Men anledningarna till en försäljning kan dessvärre vara olika. Varför inte diskutera den klocka vi alla tycker om och delar uppskattning för? Trevlig kväll.
Haha ja, du gillar klockan så pass mycket, så att du måste köpa en till när du redan har en, just för att kunna tjäna pengar på andra som inte hade lika mycket tur.
Spinn det till något positivt du. Årets entusiast här gott folk.
 
Aha så en Feet First då? Dålig på vilka mk det var runt -70.
Har själv en ”årsklocka”, 1655’n från -79 men tycker i ärlighetens namn att det är rätt överskattat att lägga vikt vid årtal. Vikten ska ligga vid skicket på klockan:)
Sant! Har sett några fina -78 ..men om man fick välja/drömma så skulle jag ta en fin fr -70
 
Tillbaka
Topp