• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

116655 har ju inga ändlänkar heller
Helt sant, det är daytonan jag tänker på när jag tänker oysterflex men det är nog bara för att det är sjukt snyggt med ändlänkarna på den.
Tack! Nä men jag föredrar det nog sådär isåfall. Vet du vad ett spänne/lås kostar?
Oysterflexet har jag för mig kostar drygt 4k utan spänne/lås.

Skulle va skönt att ha ett helborstat subspänne som man kunde lämna på bandet, så slapp man en massa skruvande om man skulle vilja byta ut länken, när man som jag är lat. :)

Mvh
Vet tyvärr inte vad bara ett spänne kostar :( Sjukt dyrt för ett gummiband haha
 
Jag funderade på oysterflex på en Sub. Är det något som skulle funka?
Någon som har provat?
Och det är alltså bara oysterflex som är intressant, inte Rubber B eller Everest el liknande.

Vad skulle det kosta (förutsatt att det passar) att köpa bandet och ett lås i stål? (Funkar det med låset till en Sub? Jag skulle gärna ha inställningsmöjligheterna)

Och säljer de ett oysterflex med ett spänne till Sub (stål), förutsett att de är kompatibla?

Mvh

Som jeg har forstått det så kan du kjøpe gummibandet og claspen hos AD, men bare om du har en Daytona eller YM som leveres orginalt med oysterflex og kan vise fram klokken når du bestiller/henter bandet.
De selger ikke deler til klokker som ikke har disse fra fabrikk.

De selger t.eks ikke glass uten datumbubbla til sub date även om det er exakt samme klokke og glass som nodate.
 
TT Tisdag ;)
9B5F1BBF-76DE-4138-B45D-461D6CE6B90B.jpeg
 
Lång väntan indeed! Hur funkar det när man beställer hos en AD, lägger man nån form av deposition? Kommer man överens om priset på plats, tänkte på den årliga höjningen.
Jag gick bara in i en butik och skrev upp mig på en väntelista. Det var redan satta priser. Ingen deposition, dom sa att det är många som beställer men aldrig hämtar ut klockorna. Dom säljs slut väldigt fort.
 
Lång väntan indeed! Hur funkar det när man beställer hos en AD, lägger man nån form av deposition? Kommer man överens om priset på plats, tänkte på den årliga höjningen.
Handpenning är upp till AD:n. Dvs vissa kräver det, andra inte.
Priset blir det som gäller för dagen du hämtar ut den.
 
Som jeg har forstått det så kan du kjøpe gummibandet og claspen hos AD, men bare om du har en Daytona eller YM som leveres orginalt med oysterflex og kan vise fram klokken når du bestiller/henter bandet.
De selger ikke deler til klokker som ikke har disse fra fabrikk.

De selger t.eks ikke glass uten datumbubbla til sub date även om det er exakt samme klokke og glass som nodate.
Man kan kanske annonsera efter ett band när man provat sig fram till vilken storlek det skall vara.. spännet bör väl inte vara något problem.
På nåt sätt bör det väl gå att komma över ett oysterflex även om ADs skulle kräva detta. Man får väl köpa ett begagnat av någon som nyss köpt ett nytt kanske..

Mvh
 
Man kan kanske annonsera efter ett band när man provat sig fram till vilken storlek det skall vara.. spännet bör väl inte vara något problem.
På nåt sätt bör det väl gå att komma över ett oysterflex även om ADs skulle kräva detta. Man får väl köpa ett begagnat av någon som nyss köpt ett nytt kanske..

Mvh
Det funker nog helt klart. Annars kanskje man kan få hjelp av nån snäll forumskompis som har en Klocka med Oysterflex när man ska köpa bandet.
 
Tillbaka
Topp