• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Tillbaks i Submarinerträsket:)
Nyförvärv idag 2007 16610

IMG_0140.jpeg

Grattis, ser riktigt fin ut! :)
 
Hej,
Min första ”riktiga” klocka köpte jag i januari. Då blev det en speedmaster. Men nu är jag på jakt efter en 16610. Gör jag rätt i att jaga en Sub? Finns det någon årgång man skall undvika?
 
TT är bra. Hade en i somras som var mycket trevlig :)

ont:
AE71ECBD-A106-40BA-B331-7721F600BD6A.jpeg
Denna kostar (om jag förstått det rätt) 80 - 100k kr beroende på skicket osv.
Men om den hade varit från år 2003 och fyran sett aningen annorlunda ut hade den värderats 2 - 3 gånger högre. Den ska "fat/flat four".
Stämmer det? Och om, är den fyran på vridringen den enda faktiska skillnaden för en prisskillnad på 100k kr plus?

Mvh
 
Denna kostar (om jag förstått det rätt) 80 - 100k kr beroende på skicket osv.
Men om den hade varit från år 2003 och fyran sett aningen annorlunda ut hade den värderats 2 - 3 gånger högre. Den ska "fat/flat four".
Stämmer det? Och om, är den fyran på vridringen den enda faktiska skillnaden för en prisskillnad på 100k kr plus?

Mvh
Typ så ja, det klubbades två flat/fat 4 på auktion förra veckan. En för ca 250 och en för 260. Den senare som såldes på kaplans hamnade således på drygt 300 inkl avgifter för köparen.
En väl vald investering
 
Menar du allvar eller är du ironisk?
Mina kunskaper om investering i klockor är ytterst begränsade då mitt intresse inte sträcker sig mycket längre än vad jag själv tycker är snyggt och vill bära.

Mvh Roffe
Varför skulle jag vara ironisk?
Läs detta inlägg om ett år och se vad en flat4 ligger på då så får vi se. Tror inte personen som köpte gjorde det för att använda den dagligdags utan som en investering
 
Varför skulle jag vara ironisk?
Läs detta inlägg om ett år och se vad en flat4 ligger på då så får vi se. Tror inte personen som köpte gjorde det för att använda den dagligdags utan som en investering
När jag bara undrade..
Folk kan juh vara intresserad av att samla på klockor utan att det måste vara en ren investering.
Jag tror dig. Det var som sagt bara en fråga. :)

Mvh
 
Den på Kaplans hade bara fått armbandet justerat efter köp men sen inte använts, så den var i mycket bra skick. "Länken fortfarande stel" eller vad de sa... Premium som jag inte hört tidigare :)
 
Finns/fanns två stycken på blocket för 98a häromdagen, skicket såg väl bra ut men alltid svårt att avgöra till 100% via foto :)
Absolut. Värdet är betydligt högre när de är full-set. Båda på blocket saknar cert men visst går det att hitta några för sub-100. En full-set i fint skick ligger oftast norr om 100 dock (enligt min erfarenhet).
 
Jag har tänkt att prova ett natoband i läder till min Submariner, troligtvis så blir det ett mörkare läder.

Har vi några här inne som ibland använder band i läder till era Submariners? :)
image.jpg
 
En snabb fråga, vad tycker ni räknas som godkänd tids hållning på en 14060 som är relativt ny servad? Är allt inom cosc godkänt eller borde den hålla +-1s?
Slänger in en bild då allt blir lite roligare då!!
IMG_20181115_145504.jpg
Inte +-1 men ja den borde gå inom Rolex toleranser, sen är frågan om det är värt att bry sig. Har haft mycket dyrare klockor dra sig mer... varför frågar du?
 
Senast ändrad:
Inte +-1 men jag den borde gå inom Rolex toleranser, sen är frågan om det är värt att bry sig. Har haft mycket dyrare klockor dra sig mer... varför frågar du?
Egentligen bryr jag mig inte alls (har också haft klockor i samma prisklass som dragit sig mycket mer) men min 14060 går +0,72s per dygn och personligen tyckte jag det är skit bra men ville höra om det är normalt eller om jag har haft tur :)
 
Tillbaka
Topp