HateWinter
Silver
Tillbaks i Submarinerträsket
Nyförvärv idag 2007 16610
Grattis, ser riktigt fin ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tillbaks i Submarinerträsket
Nyförvärv idag 2007 16610
Är i absolut toppskick och dessutom nyservad av Bergströms UrGrattis, ser riktigt fin ut!
Är i absolut toppskick och dessutom nyservad av Bergströms Ur
Lukas gamla?Min lite äldre 16800 hälsar
Du hade förmodligen inte gillat originalvisarna. Mycker korrosion på dessa.Lukas gamla?
Också blivit med 16800. Synd bara att det är bytta visare till luminova
Du kanske har rätt. Stör mig bara när lumen lyserDu hade förmodligen inte gillat originalvisarna. Mycker korrosion på dessa.
Min gamla, saknar den allt liteLukas gamla?
Också blivit med 16800. Synd bara att det är bytta visare till luminova
Du kanske har rätt. Stör mig bara när lumen lyser
Säker? Fick inte med något servicecert iaf som din hade.Min gamla, saknar den allt lite
Nä, @Tomas Erikssons 16800 är min gamla.Säker? Fick inte med något servicecert iaf som din hade.
Kronan stannar inte heller i samma läge som din på annonsbilderna
Denna kostar (om jag förstått det rätt) 80 - 100k kr beroende på skicket osv.TT är bra. Hade en i somras som var mycket trevlig
ont:
Typ så ja, det klubbades två flat/fat 4 på auktion förra veckan. En för ca 250 och en för 260. Den senare som såldes på kaplans hamnade således på drygt 300 inkl avgifter för köparen.Denna kostar (om jag förstått det rätt) 80 - 100k kr beroende på skicket osv.
Men om den hade varit från år 2003 och fyran sett aningen annorlunda ut hade den värderats 2 - 3 gånger högre. Den ska "fat/flat four".
Stämmer det? Och om, är den fyran på vridringen den enda faktiska skillnaden för en prisskillnad på 100k kr plus?
Mvh
Menar du allvar eller är du ironisk?En väl vald investering
Varför skulle jag vara ironisk?Menar du allvar eller är du ironisk?
Mina kunskaper om investering i klockor är ytterst begränsade då mitt intresse inte sträcker sig mycket längre än vad jag själv tycker är snyggt och vill bära.
Mvh Roffe
När jag bara undrade..Varför skulle jag vara ironisk?
Läs detta inlägg om ett år och se vad en flat4 ligger på då så får vi se. Tror inte personen som köpte gjorde det för att använda den dagligdags utan som en investering
Tror du får räkna med lite mer för en "vanlig Kermit" i bra skick än 80-100 @Roffe Persson
Absolut. Värdet är betydligt högre när de är full-set. Båda på blocket saknar cert men visst går det att hitta några för sub-100. En full-set i fint skick ligger oftast norr om 100 dock (enligt min erfarenhet).Finns/fanns två stycken på blocket för 98a häromdagen, skicket såg väl bra ut men alltid svårt att avgöra till 100% via foto
Inte +-1 men ja den borde gå inom Rolex toleranser, sen är frågan om det är värt att bry sig. Har haft mycket dyrare klockor dra sig mer... varför frågar du?En snabb fråga, vad tycker ni räknas som godkänd tids hållning på en 14060 som är relativt ny servad? Är allt inom cosc godkänt eller borde den hålla +-1s?
Slänger in en bild då allt blir lite roligare då!!
Egentligen bryr jag mig inte alls (har också haft klockor i samma prisklass som dragit sig mycket mer) men min 14060 går +0,72s per dygn och personligen tyckte jag det är skit bra men ville höra om det är normalt eller om jag har haft turInte +-1 men jag den borde gå inom Rolex toleranser, sen är frågan om det är värt att bry sig. Har haft mycket dyrare klockor dra sig mer... varför frågar du?
Wow! Helt perfekt.Blir verkligen som nyförälskad varje gång jag plockar fram min mk3 Lollipop. Bär den rätt sällan ska påpekas..
Tack!!Wow! Helt perfekt.
Investerade åt en kollegaVarför skulle jag vara ironisk?
Läs detta inlägg om ett år och se vad en flat4 ligger på då så får vi se. Tror inte personen som köpte gjorde det för att använda den dagligdags utan som en investering