• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Det är ju förstås billigare med en -70 med tavla från låt säga -78 än med röd tavla. Har man råd och för den delen hittar en med allt orginal så tar man förstås det.
Sen kan man ju välja att köpa en reg med sllt orginal frpn 2018 eller 1970 med tavla från -75 ..allt är relativt och upp till köparn
 
Det är ju förstås billigare med en -70 med tavla från låt säga -78 än med röd tavla. Har man råd och för den delen hittar en med allt orginal så tar man förstås det.
Sen kan man ju välja att köpa en reg med sllt orginal frpn 2018 eller 1970 med tavla från -75 ..allt är relativt och upp till köparn
Tycker fortfarande du ska satsa på kvalitet o bra skick framför årtal. Låter bara dumt att köpa en Sub med case från -70 men med servicedelar bara för att få rätt årtal..
 
Tycker fortfarande du ska satsa på kvalitet o bra skick framför årtal. Låter bara dumt att köpa en Sub med case från -70 men med servicedelar bara för att få rätt årtal..
Vi får se.. en helt orginal från -70 blir nog tufft att hitta, om inte annan väldigt dyr. Men som sagt, vart nära några gånger på några fr -78. Är ju helt klart en viss charm med dessa vintage grejer, man kan ju fixa sej en årsklocka från typ Omega ist. Annars trivs jag bra med min nyare sub :)
 
Vi får se.. en helt orginal från -70 blir nog tufft att hitta, om inte annan väldigt dyr. Men som sagt, vart nära några gånger på några fr -78. Är ju helt klart en viss charm med dessa vintage grejer, man kan ju fixa sej en årsklocka från typ Omega ist. Annars trivs jag bra med min nyare sub :)
Hade själv en 1680 från -77 nyligen som var väldigt trevlig:)
Nyare Sub låter ju inte alls lika roligt;)
 
Krispig serti.
IMG_20181130_141630.jpg
 
Den där är riktigt fin! :rolex:

Hur upplever du att det funkar att bära en Guldsub till vardags?

Folk som kollar, kollegor som kommenterar etc?
Guldsuben är nog den klocka jag fått mest uppmärksamhet för. Fått några kommentarer från främlingar i barer och butiker, oftast mest från intresserade... Inte så mycket i jobbet, få vågar nog kommentera... Hört sidovägar att folk på arbetsplatsen pratat kring mina klockor och kläder men inte att suben skulle nämnts utöver det vanliga.
 
Tillbaka
Topp