• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

anno1884

Panerai
Sub!

2C5826D1-0142-4AB2-9E4E-B67CE99904E5.jpeg
 
Alltså jag är så (knock on wood) jäkla nöjd med min 114060 och känner att efter inte ens en månad som ägare till den så skulle jag vilja ha en till, helst en Smurf då såklart men där sätter prislappen stopp, det är aningen för smaskigt.. :(

Ni som har eller har haft flera Subar samtidigt, både date, nodate tvåton, Hulk, Smurf (sexsiffriga) och kanske även haft motsvarande 4 el femsiffriga, är det värt de extra slantarna att köpa en till?
Eller är GMTn såpass lika (när man inte är i behov av 300m wr) att det funkar väl att utöka med en sådan ist?

Jag vet att det är många som har både två och fem sub/gmt. Men de flesta av er kanske flippar rätt frekvent och pga att det går trögt med försäljningen ett tag så blir ni sittandes med ett gäng?
Jag undrar mer om någon som jag, som köper klockan för att behålla den som bruksklocka har köpt en Sub och sedan kännt "att jag vill minsann ha en TILL sub (eller gmt om de nu var så lika att de gick att jämföra) i min 6 urs garderob"
Det är juh lite kostsamt att hålla sig med 10 + klockor i de här prisklasserna, både sett till inköp och service när man använder klockorna till vardags och inte tjänar några pengar på sitt klockintresse..
Därför blir det mer intressant, om du väljer att ha två el kanske tre Subarna av åtta klockor (till exempel) :)

Jaja, frågan blev till en Koran. Som ofta när jag skriver, jag passar på att be om ursäkt på en gång så zlipper folk kanske påpeka det och reta sig. :)
Det vore intressant att få läsa vad ni tycker och hur ni känner! :)

Mvh Roffe Rufflare
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Alltså jag är så (knock on wood) jäkla nöjd med min 114060 och känner att efter inte ens en månad som ägare till den så skulle jag vilja ha en till, helst en Smurf då såklart men där sätter prislappen stopp, det är aningen för smaskigt.. :(

Ni som har eller har haft flera Subar samtidigt, både date, nodate tvåton, Hulk, Smurf (sexsiffriga) och kanske även haft motsvarande 4 el femsiffriga, är det värt de extra slantarna att köpa en till?
Eller är GMTn såpass lika (när man inte är i behov av 300m wr) att det funkar väl att utöka med en sådan ist?

Jag vet att det är många som har både två och fem sub/gmt. Men de flesta av er kanske flippar rätt frekvent och pga att det går trögt med försäljningen ett tag så blir ni sittandes med ett gäng?
Jag undrar mer om någon som jag, som köper klockan för att behålla den som bruksklocka har köpt en Sub och sedan kännt "att jag vill minsann ha en TILL sub (eller gmt om de nu var så lika att de gick att jämföra) i min 6 urs garderob"
Det är juh lite kostsamt att hålla sig med 10 + klockor i de här prisklasserna, både sett till inköp och service när man använder klockorna till vardags och inte tjänar några pengar på sitt klockintresse..
Därför blir det mer intressant, om du väljer att ha två el kanske tre Subarna av åtta klockor (till exempel) :)

Jaja, frågan blev till en Koran. Som ofta när jag skriver, jag passar på att be om ursäkt på en gång så zlipper folk kanske påpeka det och reta sig. :)
Det vore intressant att få läsa vad ni tycker och hur ni känner! :)

Mvh Roffe Rufflare
Jag gillar att välja klocka efter dagens outfit och humör. Har tre submariners och det är inga problem att hitta plats för alla tre i rotationen. Serva ett par klockor per år är inte hela världen rent ekonomiskt, gäller bara att försöka inte serva alla samtidigt.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Unboxing i bilen i vanlig ordning...
D1CB3413-E7E6-48CF-8596-8BBF9822EE3B.jpeg


Hej hej!
FFFD5536-AE09-4D79-8F36-95707D7C5789.jpeg


På med No Date, av med Hulk för idag.
CF06A657-782C-41AC-8BB6-20DA5005B21C.jpeg


Första intrycket är att jag letat efter datumen flera ggr på några timmar. Jag vänjer mig nog, tanken är att No Date ska bli min nya vardagsklocka. Känns bra så långt!
 

joca

Patek
2-Faktor
Alltså jag är så (knock on wood) jäkla nöjd med min 114060 och känner att efter inte ens en månad som ägare till den så skulle jag vilja ha en till, helst en Smurf då såklart men där sätter prislappen stopp, det är aningen för smaskigt.. :(

Ni som har eller har haft flera Subar samtidigt, både date, nodate tvåton, Hulk, Smurf (sexsiffriga) och kanske även haft motsvarande 4 el femsiffriga, är det värt de extra slantarna att köpa en till?
Eller är GMTn såpass lika (när man inte är i behov av 300m wr) att det funkar väl att utöka med en sådan ist?

Jag vet att det är många som har både två och fem sub/gmt. Men de flesta av er kanske flippar rätt frekvent och pga att det går trögt med försäljningen ett tag så blir ni sittandes med ett gäng?
Jag undrar mer om någon som jag, som köper klockan för att behålla den som bruksklocka har köpt en Sub och sedan kännt "att jag vill minsann ha en TILL sub (eller gmt om de nu var så lika att de gick att jämföra) i min 6 urs garderob"
Det är juh lite kostsamt att hålla sig med 10 + klockor i de här prisklasserna, både sett till inköp och service när man använder klockorna till vardags och inte tjänar några pengar på sitt klockintresse..
Därför blir det mer intressant, om du väljer att ha två el kanske tre Subarna av åtta klockor (till exempel) :)

Jaja, frågan blev till en Koran. Som ofta när jag skriver, jag passar på att be om ursäkt på en gång så zlipper folk kanske påpeka det och reta sig. :)
Det vore intressant att få läsa vad ni tycker och hur ni känner! :)

Mvh Roffe Rufflare
Jag tycker det då jag gillar modellen sub.
Har haft 14060m, 116610ln, 116610lv, 16610lv, 116613lb och har nu tre subs, 116610lv, 16610lv samt 116610ln. Absolut väldigt lika klockor men ändå olika.
Om det är värt slantarna enligt dig är det bara du som kan svara på :)

Har lite andra klockor också, hade nog hellre valt en sub och något annat än "bara" två subs dock :)
 
Jag tycker det då jag gillar modellen sub.
Har haft 14060m, 116610ln, 116610lv, 16610lv, 116613lb och har nu tre subs, 116610lv, 16610lv samt 116610ln. Absolut väldigt lika klockor men ändå olika.
Om det är värt slantarna enligt dig är det bara du som kan svara på :)

Har lite andra klockor också, hade nog hellre valt en sub och något annat än "bara" två subs dock :)
Tack för svar! :)
16800, 116610, 116618. 116618 är dock den som överlägset får mest handledstid. Kör nog den två till tre dagar i veckan.
Ok ok, tack så mycket!
Man får väl hoppas på en stålsmurf eller nåt liknande till basel 19 då jag inte riktigt kan rättfärdiga 80 lakan på en submariner med enda skillnaden mot den jag har är ett datum och den gröna tycker jag är lite "för mycket".
Men en smurf! Där har vi grejer, men inte för 200k +, då finns det mycket annat roligare. Men om den kom i stål så..

Mvh Roffe
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Intressant!
Fast för egen del spelar det mindre roll, för jag hade aldrig kunnat lägga så mkt pengar på en klocka på den tiden.
Det är (i mitt fall) som att säga att jag borde köpt en lägenhet i Gbg eller Sthlm 1999 när jag flyttade till storstan för att plugga. Visst borde jag gjort det, men jag hade ju ändå inte ekonomin...
 

Bas

Patek
Intressant!
Fast för egen del spelar det mindre roll, för jag hade aldrig kunnat lägga så mkt pengar på en klocka på den tiden.
Det är (i mitt fall) som att säga att jag borde köpt en lägenhet i Gbg eller Sthlm 1999 när jag flyttade till storstan för att plugga. Visst borde jag gjort det, men jag hade ju ändå inte ekonomin...
Haha exakt så är det för mig med. Var aldrig med på ”den gamla goa tiden”
Ganska skönt för oss, men har man köpt en Gmt för 35k för att några år senare behöva lägga 80k så tar det säkert emot :)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Haha exakt så är det för mig med. Var aldrig med på ”den gamla goa tiden”
Ganska skönt för oss, men har man köpt en Gmt för 35k för att några år senare behöva lägga 80k så tar det säkert emot :)
Jag köpte min 16610 på den tiden (2010) och kan meddela att det tar emot att köpa en liknande för 100k idag. Nu har jag iofs inte tänkt köpa en ny Sub men ändå!
 
Topp