• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Roterar till Sub. 16800
7DB904FA-EF3E-4BAF-92A9-3CFCB34CDCE8.jpeg
 
Vänner,
Jag är sugen på att slå till på en Hulk jag sprungit på, klockan ska enl uppgift vara från 2014, i fint skick och till ok pris. Dock saknas cert. För mig har certet inget värde sålänge jag får äktheten verifierad men hur påverkas andrahandsvärdet? Problem vid service etc?
 
Vänner,
Jag är sugen på att slå till på en Hulk jag sprungit på, klockan ska enl uppgift vara från 2014, i fint skick och till ok pris. Dock saknas cert. För mig har certet inget värde sålänge jag får äktheten verifierad men hur påverkas andrahandsvärdet? Problem vid service etc?
Andrahandsvärdet påverkas negativt givetvis, inga konstigheter för service såvida den inte är stulen etc. Definiera ok pris, enligt dig?
 
  • Like
Reactions: Bas
Vänner,
Jag är sugen på att slå till på en Hulk jag sprungit på, klockan ska enl uppgift vara från 2014, i fint skick och till ok pris. Dock saknas cert. För mig har certet inget värde sålänge jag får äktheten verifierad men hur påverkas andrahandsvärdet? Problem vid service etc?

Inga problem vid service, och värdet bör helt klart tas i beaktning i förhållande till att cert saknas.
Kolla på Chrono24.com så får du en överblick över vad Hulkar utan cert & box går för.
 
20 tusen under vad andra begär. Frågan är vad de verkligen säljs för?

Efter att ha köpt och sålt dussintals klockor i det prissegmentet så tycker jag personligen att Chrono24 ger en rättvis prisbild av riktiga priser överlag.
Klockorna i det nedre prissegmentet brukar stämma hyfsat överens med vad klockor i Sverige säljs för (Privat) efter prut.
 
Tillbaka
Topp