• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Är det sommar snart eller?!

428A297C-93F0-4751-AF68-9039794D5209.jpeg

Om man skulle vilja ha ett jubileeband på 116610:an, men inte fångat ett "original", vad ska man då leta efter? Någon som har koll? Finns det nåt värt sitt pris och som gör en glad? Inte helt övertygad om att det är en kalaslösning, men har man inte provat vet man ju inte.
Kanske nån som har ett liggandes rent av?

Hej!
Har fått för mig att jag behöver en årsklocka, och funderar starkt på en Sub. 16800 från 1980 med målade index verkar inte växa på träd.
Har ni några tips om var jag bör leta förutom KS och C24?

Hej!
Har fått för mig att jag behöver en årsklocka, och funderar starkt på en Sub. 16800 från 1980 med målade index verkar inte växa på träd.
Har ni några tips om var jag bör leta förutom KS och C24?
Ha koll på blocket, sedan finns ju några handlare i landet som kan ha. RoyalWatches, Gripenbro, Carl Mannheimer, Jälmers, LW, dr Watch. Finns säkert fler. Lägg upp en köpes här. Hör av dig till medlemmar och kolla om de vill sälja...

Sedan kan ju nämnas att en årsklocka inte blir så mkt roligare.

• Like
Reactions: Kai
Ha koll på blocket, sedan finns ju några handlare i landet som kan ha. RoyalWatches, Gripenbro, Carl Mannheimer, Jälmers, LW, dr Watch. Finns säkert fler. Lägg upp en köpes här. Hör av dig till medlemmar och kolla om de vill sälja...

Tack för tipsen!
Har fastnat för tanken om årsklocka, gillar idén. Så får vi väl se sen. Gillar Sub men är inte förtjust i det nyaste maxicaset.
Har förstått att 5-siffriga subs är rätt lika BB58 i hur de bärs, vilket passar mig perfekt.

Tack för tipsen!
Har fastnat för tanken om årsklocka, gillar idén. Så får vi väl se sen. Gillar Sub men är inte förtjust i det nyaste maxicaset.
Har förstått att 5-siffriga subs är rätt lika BB58 i hur de bärs, vilket passar mig perfekt.
Har inte provat BB58 men det kan säkert stämma. Kolla även på gmt. Mkt fina

• Like

Håller med dej till fullo att en årsklocka varken är roligare eller nåt o gräva ner sej på. Betydligt bättre då, som diskuterats tidigare, att gå på rätt skick istället. Likväl kan en vintage Rolex som är tillverkad i slutet av -80 vara såld tidigt -82..

Tack för tipsen!
Sikta på rätt skick istället:)
Har själv en årsklocka, -79, men det var långt ifrån skälet till att jag köpte den..

• Like
Sen är 16800 med målade index i bra skick rätt sällsynta o kostar idag typ lika mycket som en ok 1680..

• Like
Varför vill man ha 16800? Safir väl?
Jag själv har haft en sen 16800 med vitgulds index. Min först Sub o kostade peanuts om man jämför med priserna idag.. Safir ja!! Jag köpte den för att det var den jag hade råd med o det råkade vara just en 16800.
Men att välja en 16800 med matt tavla idag känns inte riktigt prisvärt om man jämför med 1680. Matt tavla fanns bara mellan 80-83 om jag inte är ute o cyklar..

Tillbaka
Topp