Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Labbar lite med blekning av bezel och åldring av läderband...
Original:
Resultat:
Snyggt! Men antar att du köpte en extra bezel för experimentet?
Grymt! Lite sugen på något liknande. En ebaybezel kanske man kan unna sigTack! Givetvis
Coolt!Labbar lite med blekning av bezel och åldring av läderband...
Original:
Resultat:
Ha koll på blocket, sedan finns ju några handlare i landet som kan ha. RoyalWatches, Gripenbro, Carl Mannheimer, Jälmers, LW, dr Watch. Finns säkert fler. Lägg upp en köpes här. Hör av dig till medlemmar och kolla om de vill sälja...Hej!
Har fått för mig att jag behöver en årsklocka, och funderar starkt på en Sub. 16800 från 1980 med målade index verkar inte växa på träd.
Har ni några tips om var jag bör leta förutom KS och C24?
Ha koll på blocket, sedan finns ju några handlare i landet som kan ha. RoyalWatches, Gripenbro, Carl Mannheimer, Jälmers, LW, dr Watch. Finns säkert fler. Lägg upp en köpes här. Hör av dig till medlemmar och kolla om de vill sälja...
Sedan kan ju nämnas att en årsklocka inte blir så mkt roligare.
Har inte provat BB58 men det kan säkert stämma. Kolla även på gmt. Mkt finaTack för tipsen!
Har fastnat för tanken om årsklocka, gillar idén. Så får vi väl se sen. Gillar Sub men är inte förtjust i det nyaste maxicaset.
Har förstått att 5-siffriga subs är rätt lika BB58 i hur de bärs, vilket passar mig perfekt.
Håller med dej till fullo att en årsklocka varken är roligare eller nåt o gräva ner sej på. Betydligt bättre då, som diskuterats tidigare, att gå på rätt skick istället. Likväl kan en vintage Rolex som är tillverkad i slutet av -80 vara såld tidigt -82..Ha koll på blocket, sedan finns ju några handlare i landet som kan ha. RoyalWatches, Gripenbro, Carl Mannheimer, Jälmers, LW, dr Watch. Finns säkert fler. Lägg upp en köpes här. Hör av dig till medlemmar och kolla om de vill sälja...
Sedan kan ju nämnas att en årsklocka inte blir så mkt roligare.
Sikta på rätt skick iställetTack för tipsen!
Har fastnat för tanken om årsklocka, gillar idén. Så får vi väl se sen. Gillar Sub men är inte förtjust i det nyaste maxicaset.
Har förstått att 5-siffriga subs är rätt lika BB58 i hur de bärs, vilket passar mig perfekt.
Varför vill man ha 16800? Safir väl?Sen är 16800 med målade index i bra skick rätt sällsynta o kostar idag typ lika mycket som en ok 1680..
Som @Janne2000 sade, sällsyntaVarför vill man ha 16800? Safir väl?
Jag själv har haft en sen 16800 med vitgulds index. Min först Sub o kostade peanuts om man jämför med priserna idag.. Safir ja!! Jag köpte den för att det var den jag hade råd med o det råkade vara just en 16800.Varför vill man ha 16800? Safir väl?
Jo det skulle ju vara det då. Dock tilltalar inte kombon mig. Just nuSom @Janne2000 sade, sällsynta
Jag gillar safir å andra sidan. Har ännu inte doppat tån i vintageträsket =)Varför vill man ha 16800? Safir väl?
Skit i o doppa tån, kör ett rejält dyk från 10’an iställetJag gillar safir å andra sidan. Har ännu inte doppat tån i vintageträsket =)