• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Sikta på rätt skick istället:)
Har själv en årsklocka, -79, men det var långt ifrån skälet till att jag köpte den..
Ja, rätt skick är viktigt! Och årsklocka är inte enda anledningen till att jag letar Sub, men antagligen anledningen att söka en 16800.

Sen är 16800 med målade index i bra skick rätt sällsynta o kostar idag typ lika mycket som en ok 1680..

Ja, verkar lite ovanliga ja. Tack för input! Blir till att jaga och se vad som dyker upp!

Skit i o doppa tån, kör ett rejält dyk från 10’an istället;)
Safir är kul i 30sek innan man stör sej på alla avtryck haha
Är en sån som inte dyker från 10an. Höjdrädd =)
Har ingen erfarenhet av plexi, endast kört ur senare än 2010 sedan jag blev biten. Så utan att ha erfarenhet av plexi, så föredrar jag safir =)

Är en sån som inte dyker från 10an. Höjdrädd =)
Har ingen erfarenhet av plexi, endast kört ur senare än 2010 sedan jag blev biten. Så utan att ha erfarenhet av plexi, så föredrar jag safir =)
Oj vad du missar saker;)
Men visst, börja med neovintage:)

• Like
Reactions: Kai
Glömde tillägga oxå att om du är höjdrädd o inte riktigt vågar men ändå vill hoppa så tror jag vi är många här som håller din hand o hjälper dej:)
Bara att dra ett pm eller posta här eller i vintageavdelningen om du hittat nåt eller har några funderingar:)

Hej hej submariner tråden
Screenshot_20190127-223001_Gallery-01.jpeg
Hmm... Skyddsobjekt?

Behöver inspiration på snygga kombos som passar 14060! Funderar på något sjysst läder men även textil :bookworm: Bjud gärna på några bilder som gör det enklare för mig! :D

Jag har fått för mig att perlonband är lite av djävulens påfund då jag hade en klocka där baksidan blivit kraftigt skadad av ett perlon. Tror jag i alla fall.
Någon annan som har sådana erfarenheter?

Inte hänt mig men jag brukar tvätta dem relativt ofta så inte smuts, grus och annat bös gror in. Men visst, det kan säkert hända att det blir märken med både perlon och nato.

Jag har fått för mig att perlonband är lite av djävulens påfund då jag hade en klocka där baksidan blivit kraftigt skadad av ett perlon. Tror jag i alla fall.
Någon annan som har sådana erfarenheter?
Perlonband är en billig skitprodukt, och jag har aldrig fattat varför man skulle välja ett sådant över ett ordentligt nato. Väven gör att det fastnar smuts mellan tygdelarna som sedan nöter på boetten.

Perlonband är en billig skitprodukt, och jag har aldrig fattat varför man skulle välja ett sådant över ett ordentligt nato. Väven gör att det fastnar smuts mellan tygdelarna som sedan nöter på boetten.

Haha.. jag gillar att ha nato då och då. Skillnaden för mig är att perlon är ett band som bygger mindre i bredd och höjd än nato. Dels har du det dubbla lagret tyg under boettlocket och sen tyget du viker in under metallhällorna. Sen är väl varken perlon eller nato en särskilt avancerad produkt. Eulit tycker jag gör perlonband med högre kvalitetskänsla än genomsnittet.

Haha.. jag gillar att ha nato då och då. Skillnaden för mig är att perlon är ett band som bygger mindre i bredd och höjd än nato. Dels har du det dubbla lagret tyg under boettlocket och sen tyget du viker in under metallhällorna. Sen är väl varken perlon eller nato en särskilt avancerad produkt. Eulit tycker jag gör perlonband med högre kvalitetskänsla än genomsnittet.
Man kan klippa natot ;)

Tillbaka
Topp