• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Skapade en egen tråd med samma frågeställning men kom på att den nog hör bättre hemma i denna tråden.

Jag har fastnat för en idé om att sätta på en vanlig stål oyster länk på min Sub C 116613 LB.
Tar gärna emot åsikter! Snyggt/fult?

Någon som vet vad en sådan länk kostar?

Försökte för övrigt hitta en bild på Google på en Sunburst med stållänk men lyckades tyvärr inte. Om någon här kunde trolla fram en bild vore det väldigt uppskattat!

@Luckyluciano hade det ett tag, antar att han kan bidra med bilder :)

Här är tråden: https://klocksnack.se/threads/116613-114060-på-ett-sätt-ni-inte-sett-dem-förut.55157/

Okej. Förstår som sagt inte varför nån ska säga vad de betalade för sin klocka för att du ska veta hur mkt du ska kunna kräma ur när du kränger din.

Besvarar ju inte frågan. Om någon tycker jag snokar kan personen själv säga ifrån, inte har väl någon behövt en försvarare på ett forum tidigare. Dessutom fick jag mitt svar nu som du kan se. Ha en fortsatt trevlig kväll! :)

Senast ändrad:
Grönt är skönt... :)

20190410_093010.jpg

Tack! Ska kolla upp detta.. PM:a gärna namnet på några sådana handlare.
Gråhandlare kör med brutal premie, -minst 25% på brutto vad jag har sett, iaf Luxury Watches på Ömalm och Uret... tänk också på att du endast får 1 års garranti även om den är ny, Rolex / AD levererar inte på 5 årsgarrantin om den inte är köpt hos AD. Men å andra sidan, vad kan hända med en Sub, oförstörbaroch felfri!

Gråhandlare kör med brutal premie, -minst 25% på brutto vad jag har sett, iaf Luxury Watches på Ömalm och Uret... tänk också på att du endast får 1 års garranti även om den är ny, Rolex / AD levererar inte på 5 årsgarrantin om den inte är köpt hos AD. Men å andra sidan, vad kan hända med en Sub, oförstörbaroch felfri!
Hahahaha du vet inte ens vad du snackar om och sprider osanningar.

Alright, -på Nymans sade dem det som ett "att tänka på" vid köp på gråmarknad. Då skulle bara 1 års garranti gälla... men som du säger, det kräver ju att det går att spåra på något sätt.

Det verkar som att Garrantikortet också är lite länkad till den som tog ut klockan? Så här står det på rolex.com. Men det förhindrar ju säkert inte att garrantin gäller även om man till exempel säljer den igen, och man inte är personen som står på kortet.
  • "Can a name be changed on a guarantee card?"
The name of the original purchaser cannot be changed under any circumstances. Please contact the Official Rolex Retailer from which you purchased your Rolex watch for assistance.

Det verkar som att Garrantikortet också är lite länkad till den som tog ut klockan? Så här står det på rolex.com. Men det förhindrar ju säkert inte att garrantin gäller även om man till exempel säljer den igen, och man inte är personen som står på kortet.
  • "Can a name be changed on a guarantee card?"
The name of the original purchaser cannot be changed under any circumstances. Please contact the Official Rolex Retailer from which you purchased your Rolex watch for assistance.
Spelar ingen roll, så länge det är stämplat av AD gäller garantin.

• Like
Reactions: NHC
Skapade en egen tråd med samma frågeställning men kom på att den nog hör bättre hemma i denna tråden.

Jag har fastnat för en idé om att sätta på en vanlig stål oyster länk på min Sub C 116613 LB.
Tar gärna emot åsikter! Snyggt/fult?

Någon som vet vad en sådan länk kostar?

Försökte för övrigt hitta en bild på Google på en Sunburst med stållänk men lyckades tyvärr inte. Om någon här kunde trolla fram en bild vore det väldigt uppskattat!

1A972400-9959-415B-BC57-50E18B51E3BF.jpeg
BDDA487A-632D-46C4-8DE1-53567F006A5D.jpeg
6CBA252E-4901-4525-A513-5EC59879A3F2.jpeg

Svängde om mina ett tag, blir en hypotetisk ”fattigmanssmurf”

1A972400-9959-415B-BC57-50E18B51E3BF.jpeg
BDDA487A-632D-46C4-8DE1-53567F006A5D.jpeg
6CBA252E-4901-4525-A513-5EC59879A3F2.jpeg

Svängde om mina ett tag, blir en hypotetisk ”fattigmanssmurf”
Tack för responsen!

Efter att ha tittat på bilderna är jag väldigt ambivalent inställd till kombinationen. Pendlar mellan att tycka det är stiligt och att det ser 'fel' ut. Originalutförandet har bränt sig fast på näthinnan.

Har du flera Subar som du växlat länkarna på eller lyckades du lägga vantarna på en 'separat' länk?

Tack för responsen!

Efter att ha tittat på bilderna är jag väldigt ambivalent inställd till kombinationen. Pendlar mellan att tycka det är stiligt och att det ser 'fel' ut. Originalutförandet har bränt sig fast på näthinnan.

Har du flera Subar som du växlat länkarna på eller lyckades du lägga vantarna på en 'separat' länk?

Fler subbar :) Tror glidelock ligger upp mot 20k hos AD har jag för mig...

Tack för responsen!

Om du flyttar bezelen från 114060 till 116613 tror jag att det kan bli snyggt. Mest guldbezeln som störde mig mot allt annat stål

Tillbaka
Topp