• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Någon av er alla glade sub ägare som vet..
finns det ingen väg in att få tag på en ny sub?

Fråga: hur får man divers extention på äldre sub oyster (93150 länk på åttiotals sub) att fästa i claspen.
Nyare har ju ett ”hack” i en länk man klickar fast men äldre har inte det. Fäster första med pin, andra klickar man fast men länk delen ramlar bara ur när den är ihopvikt.
Hur gör man, vad behöver justeras? Saknas nåt?

0361595C-CF70-4755-80EB-FCC6A83107E4.jpeg
De skall inte fästa. Olika konstruktioner helt enkelt

Tjena
Jag har fastnat för 116040. Tyvärr verkar jag ju inte vara ensam om detta.
Jag har pratat med en AD än så länge, men de sätter inte ens upp väntelista på dessa längre.
Någon som har tips på AD i stockholmsområdet som i alla fall har en väntelista man kan skriva upp sig på?
Därför jag vill gärna köpa nytt och jag har inget emot en viss väntetid. :)
/Daniel
Mitt tips är att vidga dig, kolla med ad utanför storstan. Kötid på rob för en 116610 låg under ett år så det torde vara kortare på 114060. Krävs iofs handpenning där

Mitt tips är att vidga dig, kolla med ad utanför storstan. Kötid på rob för en 116610 låg under ett år så det torde vara kortare på 114060. Krävs iofs handpenning där

Tack! Jakten har börjat. Har börjat ringa runt lite idag utan napp. Sökandet fortsätter.
Kötid och handpenning gör mig inget. Men jag köper helst direkt från AD då dom ”flippade” uren hos gråhandlarna verkar vara 20tkr upp i pris. Det är mycket pengar för mig. :)

Tjena
Jag har fastnat för 116040. Tyvärr verkar jag ju inte vara ensam om detta.
Jag har pratat med en AD än så länge, men de sätter inte ens upp väntelista på dessa längre.
Någon som har tips på AD i stockholmsområdet som i alla fall har en väntelista man kan skriva upp sig på?
Därför jag vill gärna köpa nytt och jag har inget emot en viss väntetid. :)
/Daniel
Min 114060 åker upp till försäljning idag, håll utkik!

Hörde med Rob (och Nymans) idag över mejl och inte hos någon av dessa gick det att ställa sig i kö på 116610 pga höga efterfrågan, oavsett handpenning.
Nu är jag inte kund sen tidigare och det var som sagt mejlkontakt så kammar man sig och går dit kan man säkert komma med även som ny kund.
Men trycket är bra nu jämfört med ett par år sen då man som okänd mejlare utan problem kunde ställa sig Sub-kö.

Hörde med Rob (och Nymans) idag över mejl och inte hos någon av dessa gick det att ställa sig i kö på 116610 pga höga efterfrågan, oavsett handpenning.
Nu är jag inte kund sen tidigare och det var som sagt mejlkontakt så kammar man sig och går dit kan man säkert komma med även som ny kund.
Men trycket är bra nu jämfört med ett par år sen då man som okänd mejlare utan problem kunde ställa sig Sub-kö.

...och dessutom få upp till 20% på sitt köp. Bra tider :)

Skapade en egen tråd med samma frågeställning men kom på att den nog hör bättre hemma i denna tråden.

Jag har fastnat för en idé om att sätta på en vanlig stål oyster länk på min Sub C 116613 LB.
Tar gärna emot åsikter! Snyggt/fult?

Någon som vet vad en sådan länk kostar?

Försökte för övrigt hitta en bild på Google på en Sunburst med stållänk men lyckades tyvärr inte. Om någon här kunde trolla fram en bild vore det väldigt uppskattat!

Bilagor

• IMG_20190409_211035.jpg
    IMG_20190409_211035.jpg
    112.7 KB · Visningar: 1
Skapade en egen tråd med samma frågeställning men kom på att den nog hör bättre hemma i denna tråden.

Jag har fastnat för en idé om att sätta på en vanlig stål oyster länk på min Sub C 116613 LB.

Försökte för övrigt hitta en bild på Google på en Sunburst med stållänk men lyckades tyvärr inte. Om någon här kunde trolla fram en bild vore det väldigt uppskattat!
Låter hemskt. Gör det inte :)

@Luckyluciano hade det ett tag, antar att han kan bidra med bilder :)

Tillbaka
Topp