Tack, är helt på din banaMycket bättre patina än så där får man inte. Grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, är helt på din banaMycket bättre patina än så där får man inte. Grattis!
Är du riktigt nervig kan du ju gå in och ställa dig i kö till en Sub. De tappar ju iaf inte särskilt mycket i värde och är ju ofta populära. Nån månad får du nog vänta, men det kan det ju vara värt? Ska du köpa en Aqua Terra kan du titta på någon av de större handlarna på C24, där går de nog att få med ganska stor rabatt.Ny i klockornas värld. Har sedan femton år haft en Sub som dröm och tänkte väl nu börja ta mig dit. Inte helt säker om jag börjar där direkt eller går via andra klockor. Mest för att blanda.
Har ett aktivt jobb så för passar G-shock perfekt men nu vill jag ha lite vardagsklockor med. Förutom Sub så fungerar jag på Omega Aqua Terra, Tag Heuer Aquarace, Breitling Colt44 (nej jag är inte dörrvakt!) eller Tudor classic date. Någon som kan ge tips? Jag vet att det är en stor blandning i olika prisspann magen det ger mig mer att välja på. Men stilen är någorlunda densamma.
Kan tänka mig både nytt och beg men är lite nervös när det gäller stora pengar och inte helt glasklar handel...
Kanske uppenbar fråga i denna tråd?
Näe, välj den som du vill ha! Jag tänkte mer på att Sub nog är den som har bäst andrahandsvärde om du ändrar dig.Tolkar det som att Sub och Omega är ok men de andra är sådär?
Tolkar det som att Sub och Omega är ok men de andra är sådär?
Porrigt med jubilee!
GrovHulken... klockan alltså
![]()
![]()
Fasen vad bra ND är. Om man bortser från den fruktansvärt höga kvaliteten samt det faktum att klockan är så snygg och tidlös, så vill jag lyfta fram hur otroligt bra den sitter och hur bekväm den är. Glidelock är utan tvekan det bästa låset någonsin. Andra har liknande lösningar men som antingen kan justera kortare eller ger ett sämre intryck kvalitetsmässigt (tittar på dig Seiko, stansad plåt är inte okej på dyra klockor).
Förstår inte riktigt hur du menar? Till skillnad från Seiko använder mig veterligen inte Rolex stansad plåt i någon klocka IDAG.Rolex bör väl prata lite tyst om stansad plåt? Litegrann som om herr Ekeroth skulle börja prata om att järnrör inte är roligt...
Förstår inte riktigt hur du menar? Till skillnad från Seiko använder mig veterligen inte Rolex stansad plåt i någon klocka IDAG.
Fast nu har ju Seiko fortfarande järnröret på sig i riksdagen, så det är en usel liknelseDet jag menar är att mig veterligen har herr Ekeroth inget järnrör på sig i riksdagen idag heller, men han kanske bör prata tyst om användandet av dessa.
Det är en variant på "kasta inte sten i glashus" men med en modernare politisk tvist. Denna tvist gjordes för mitt höga nöjes skull.
Fast nu har ju Seiko fortfarande järnröret på sig i riksdagen, så det är en usel liknelse![]()
För det första var det inte Rolex som tog upp tråden om stansad plåt. Därför faller din liknelse platt som hög bäver som ramlar utför ett stup. För det andra har Rolex genom sin historia genomgående hållit en hög kvalitet på sina produkter, i synnerhet klockorna. För det tredje är det lite löjligt att trasha Rolex när du uppenbarligen inte har någon som helst koll.Vilket är, helt som du säger, oförsvarligt. Rolex har iallafall börjat försona sitt brott mot klockvärlden med, vad jag förstår, kanske en av klockvärldens bästa länkar och spännen.
Det försvarar dock inte alls att Rolex sålde klockor av Casiokvalité för 50 000 spänn fram tills typ 2011. Det jag gillar minst är alla fanboys som dyker upp och försvarar skiten.