• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Per

Björklövens finest
2-Faktor
FullSizeRender.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ägde också min favoritreferens en kort stund men dessvärre så kom jag inte riktigt överens med skicket på klockan så den fick dessvörre lämna. Är i mina ögon den perfekta modellen med en fullkomligt perfekt, tidlös design. En dag så ska jag hitta en i perfekt skick. Om jag bara har råd...

IMG_0087.JPG
 

Hans Beck

Cartier
Är det samma klocka på båda bilderna? Tycker den övre ser betydligt mer polerad ut? Kanske är vinkeln/ljuset som luras?
Ska va samma. Dock har jag fått dåliga aningar om säljaren. (Ingen på KS)Fick träff på hans nickname i en tråd om fiffel. Sen var 4 av 6 inlägg i hans GG tråd från samma datum. För mkt skumt för att jag ska våga chansa. Tack för input ändå! Om jag har rätt om säljaren kan nog din spaning om bilderna stämma.
 

coal

Omega
2-Faktor
Sålde precis en 116610 som jag saknar väldigt mycket, gillade den skarpt. Kul dock att den har ny glad ägare. Nu står jag i valet och kvalet att köpa en ny likadan/hulken alt vintage, typ 1680. Safea och köra modernt igen eller ta ut svängarna med en 1680? :angel:
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Ägde också min favoritreferens en kort stund men dessvärre så kom jag inte riktigt överens med skicket på klockan så den fick dessvörre lämna. Är i mina ögon den perfekta modellen med en fullkomligt perfekt, tidlös design. En dag så ska jag hitta en i perfekt skick. Om jag bara har råd...
IMG_0087.JPG
Ägde du den tvåraders 5512 på bilden? Ser ju riktigt vass ut?
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ägde du den tvåraders 5512 på bilden? Ser ju riktigt vass ut?
Köpte den på auktion ifjol vintras och sålde den förra sommaren. Tanken var att den skulle ersätta min 5508 men tyvärr så var inte skicket så bra som jag hoppats på när jag slutligen fick hem klockan. Därför fick den gå visare.

Jag lärde mig också att inte köpa saker utan att ha sett dem live. :)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Köpte den på auktion ifjol vintras och sålde den förra sommaren. Tanken var att den skulle ersätta min 5508 men tyvärr så var inte skicket så bra som jag hoppats på när jag slutligen fick hem klockan. Därför fick den gå visare.
Jag lärde mig också att inte köpa saker utan att ha sett dem live. :)
Fullt förståligt.
När man gått igenom så många vassa ex av Vintage Rolex som du har och du dessutom letar ersättare till din grymma 5508 så ska du vara petig.
Personligen hoppas jag priserna på no-date vintage Subbar stabiliserar sig så jag någon jag kan köpa mig en 5512 själv:)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Köpte den på auktion ifjol vintras och sålde den förra sommaren. Tanken var att den skulle ersätta min 5508 men tyvärr så var inte skicket så bra som jag hoppats på när jag slutligen fick hem klockan. Därför fick den gå visare.

Jag lärde mig också att inte köpa saker utan att ha sett dem live. :)
Vad var det med skicket du inte gillade om man får fråga? Är lumen eller tavlan tillrättalagd på något sätt tex?
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Sålde precis en 116610 som jag saknar väldigt mycket, gillade den skarpt. Kul dock att den har ny glad ägare. Nu står jag i valet och kvalet att köpa en ny likadan/hulken alt vintage, typ 1680. Safea och köra modernt igen eller ta ut svängarna med en 1680? :angel:
Otroligt glad ägare ;) tror en Hulk kommer klä dig!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Fullt förståligt.
När man gått igenom så många vassa ex av Vintage Rolex som du har och du dessutom letar ersättare till din grymma 5508 så ska du vara petig.
Personligen hoppas jag priserna på no-date vintage Subbar stabiliserar sig så jag någon jag kan köpa mig en 5512 själv:)
5512 chapter ring lär nog alltid ligga i topp efter big crowns prismässigt. Tyvärr.

En riktigt bra two-liner börjar idag kring 500 och en fyrlinje närmare miljonen. Att köpa i sämre skick är självfallet mycket billigare men jag vet inte om det skulle kännas okej att lägga 2-300k+ för något som har issues.

Vad var det med skicket du inte gillade om man får fråga? Är lumen eller tavlan tillrättalagd på något sätt tex?
Tavlan hade släpmärken från timvisaren.
 
Tjena,
Sålde min hulk 2015 (ett och ett halvt år gammal) för 67k. Har fått erbjudande om en ett år gammal för 73k. Vet inte om det är rätt tråd, men är detta ett bra pris? Fullset såklart.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena,
Sålde min hulk 2015 (ett och ett halvt år gammal) för 67k. Har fått erbjudande om en ett år gammal för 73k. Vet inte om det är rätt tråd, men är detta ett bra pris? Fullset såklart.

Det beror ju givetvis på skick osv, men förutsätter att den är i bra skick! Då skulle jag säga att runt 73 känns rimligt! Allt är relativt och priserna har snurrat lite i min mening. Men är den i bra skick och du är sugen så är det väl bara att gasa? :) Sen kändes 67 billigt :)
 
Topp