• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Välkomnar mig själv tillbaka. Klarade mig bara 4 veckor utan en sub :rolleyes:

D95F08D1-158B-4268-9021-EF08FB42E822.jpeg
 

freakyfrick

Breitling
Jag är på jakt efter att köpa min första sub och har ställt mig i kö hos AD för en 116613LN då jag verkligen uppskattar utseendet på en TT. Viss tveksamhet har förekommit då jag förstått att andrahandsvärdet på en TT sub inte alls är lika bra som för en stålmodell.

Någon som kan upplysa mig lite ytterligare angående detta då jag inte vill göra en dålig affär - är införstådd med att jag kommer tappa en del i värde men vill inte sitta fast med en modell som knappt är önskvärd på andrahandsmarknaden...:nailbiting:
 

skyseeker

Rolex
Jag är på jakt efter att köpa min första sub och har ställt mig i kö hos AD för en 116613LN då jag verkligen uppskattar utseendet på en TT. Viss tveksamhet har förekommit då jag förstått att andrahandsvärdet på en TT sub inte alls är lika bra som för en stålmodell.

Någon som kan upplysa mig lite ytterligare angående detta då jag inte vill göra en dålig affär - är införstådd med att jag kommer tappa en del i värde men vill inte sitta fast med en modell som knappt är önskvärd på andrahandsmarknaden...:nailbiting:
Köp den du vill ha. Du kommer garanterat att ångra dig om du köper något annat bara för ”andrahandsvärdet”...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag är på jakt efter att köpa min första sub och har ställt mig i kö hos AD för en 116613LN då jag verkligen uppskattar utseendet på en TT. Viss tveksamhet har förekommit då jag förstått att andrahandsvärdet på en TT sub inte alls är lika bra som för en stålmodell.

Någon som kan upplysa mig lite ytterligare angående detta då jag inte vill göra en dålig affär - är införstådd med att jag kommer tappa en del i värde men vill inte sitta fast med en modell som knappt är önskvärd på andrahandsmarknaden...:nailbiting:
Utgå från att du kommer att förlora pengar på den, så är det lugnt
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag är på jakt efter att köpa min första sub och har ställt mig i kö hos AD för en 116613LN då jag verkligen uppskattar utseendet på en TT. Viss tveksamhet har förekommit då jag förstått att andrahandsvärdet på en TT sub inte alls är lika bra som för en stålmodell.

Någon som kan upplysa mig lite ytterligare angående detta då jag inte vill göra en dålig affär - är införstådd med att jag kommer tappa en del i värde men vill inte sitta fast med en modell som knappt är önskvärd på andrahandsmarknaden...:nailbiting:
Köp en beggad i mintcondition och låt någon annan stå för värdetappet
 

freakyfrick

Breitling
Köp den du vill ha. Du kommer garanterat att ångra dig om du köper något annat bara för ”andrahandsvärdet”...
Ja, som sagt är jag medveten om att jag inte kommer få samma eller mer än det jag kommer ge för den, jag syftar mest på hur intresset överlag är för en TT. Om jag kommer sitta på en klocka som är svår att bli av med/byta mot annat exempelvis.

Köp en beggad i mintcondition och låt någon annan stå för värdetappet
Ja, velat fram och tillbaka kring detta och det är ju helt klart ett bra alternativ.
 
Topp