• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Varför jag ställer frågan i detta fallet? För att jag blivit erbjuden att köpa den, men har dålig koll på Rolex & mottar gärna tips på de som är bevandrade i märket, här finns ju massor av kompetens. är det konstigt tkr du? :) @vaniljglass
Vet inte, bara jag som utgick från att alla var kapabla att söka sig till att detta är ett väldigt lågt pris. Luktar scam lång väg, som sagt.
 
E

editime

Guest
Yes, o av den enkla anledningen ställde jag en fråga till er med koll. Alla hänger inte här inne i 11.445 inlägg ;) men nu har jag fått det svaret jag behöver. Tittar på ”I am mother”, på Netflix, riktigt bra. se den du oxo istället för att lägga lördagen på att klanka ner på nybörjare inom klockvärlden :) @vaniljglass
 

JB_XII

Rolex
Vet inte, bara jag som utgick från att alla var kapabla att söka sig till att detta är ett väldigt lågt pris. Luktar scam lång väg, som sagt.

Många kan nog göra bedömningen att det är ett bra pris, men en del vill kanske dubbelkolla :)
Men alla vet inte hur blocket funkar. Han kanske surfade in och såg en par dagar gammal annons med ett bra pris och ville göra ett kap.
Tyvärr så kan jag meddela att sådana här annonser ryker inom någon timme om allt är som det skall.
Det sitter folk och hamrar på F5 bokstavligt talat :D
 

Sideshow Bob

Cartier
Sälj den som den är. Gissar att den säljer enkelt för 75k.

Det undrar jag. Tycker 114060 verkar ganska lugn jämfört med annat i Rolexhysterin. Jag sålde min i bättre skick (nån ding och sådär, men inga såna stygga repor) för 71500:- för någon månad sen.
Sen tycker jag precis som du @Tomas Eriksson att @Sideshow Bob ska låta den vara som den är.

Låt dings/repor vara. Men möjligt att det skulle löna sig att byta ut glaset dock.
Håller med @Öbo gällande prissättningen.
I befintligt skick skulle jag säga runt 69-70k.

Hade polerat, folk är rädda för djupare repor på dyra blanka sportur.

Tack allihopa för er input, jag tar till mig detta och tar en funderare gällande polering osv. Vad gäller prisbilden så ligger den nog närmre 75-80k, i nuvarande skick, baserat på den feedback jag fått via PM och om man ser till den något högre prisbilden på blocket :)

Ha en fortsatt fin söndag vänner
 

Rollieboy

Omega
FD6617DD-ADD2-4E85-AC83-9624682AD3A6.jpeg
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Vil kjøpe en sub igjen, men det er jo umulig å bestemme seg for modell. Har hatt 116610, 16610 og 16800 før. Tror jeg er mest sugen på en nodate denne gangen.
6 eller 5 siffrig? Hva skal man velge? :confused:
 
Topp