• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Sub!

6831D979-F66E-45CC-A797-133E790C678F.jpeg
Det bilde viser helt klart hvorfor det er 5-siffrig nodate man skal ha! :cool:
Da er det bare å finne en til salgs i bra skick :facepalm:
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vad är vettigt att betala för en 4-siffrig i ok skick?
Är långt ifrån att vara en expert på 4-siffrors subbar men då jag nyligen köpt en 5513 efter en hel del letande så har jag fått uppfattningen att en 5513 i ok skick ligger runt 120k. Har även uppfattningen att vita 1680 ligger lite lägre i pris så en sådan i motsvarande skick kan väl ligga på runt 110k. Som sagt, jag är långt ifrån en expert på 4-siffrors subbar, just my two cents :)
 

bluetrain

Cartier
Satt och funderade på vad som kan vara nästa designiteration för subben. Borde väl tidsmässigt vara läge för någon lite mindre förändring. Någon som vet eller sitter med en fungerande kristallkula?

- Åergång till 16610-formatet (fast med nya länken)? Detta tror jag personligen flest (mig inkluderat) hade uppskattat.

- Sub 44mm ??? (nja)

- Sub på jubilee (njaeeeee)

- Submariner "Red"

- något helt annat??

Funderingar som helt klart manar till eftertanke!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Satt och funderade på vad som kan vara nästa designiteration för subben. Borde väl tidsmässigt vara läge för någon lite mindre förändring. Någon som vet eller sitter med en fungerande kristallkula?

- Åergång till 16610-formatet (fast med nya länken)? Detta tror jag personligen flest (mig inkluderat) hade uppskattat.

- Sub 44mm ??? (nja)

- Sub på jubilee (njaeeeee)

- Submariner "Red"

- något helt annat??

Funderingar som helt klart manar till eftertanke!
Personligen hoppas jag att den gräsligt gröna tas ut produktion
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Satt och funderade på vad som kan vara nästa designiteration för subben. Borde väl tidsmässigt vara läge för någon lite mindre förändring. Någon som vet eller sitter med en fungerande kristallkula?

- Åergång till 16610-formatet (fast med nya länken)? Detta tror jag personligen flest (mig inkluderat) hade uppskattat.

- Sub 44mm ??? (nja)

- Sub på jubilee (njaeeeee)

- Submariner "Red"

- något helt annat??

Funderingar som helt klart manar till eftertanke!
Den som lever får se!

Personligen tror jag inte på en återgång till 5-siffrigt case. Däremot tror jag dock att bandhornen och kronskyddet kommer att minska marginellt i storlek, typ som de gjorde med bandhornen på nya DJ. Maxi-dial är här för att stanna. Submariner red? Ytterst tveksam, känns lite väl wild and crazy ur ett Rolexperspektiv.

Men vem vet, mitt i allt gör dom som med YM och kastar ut en 42mm..
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
- Åergång till 16610-formatet (fast med nya länken)? Detta tror jag personligen flest (mig inkluderat) hade uppskattat.

Skulle omedelbart bli en grail watch för mig isåfall, och ja, känns spontant som om detta är vad många anser är ”rätt riktning”. Ägde fram till för några dagar sedan 116613LB som helt enkelt inte funkade på mina fesiga handleder. Nu går man istället omkring och funderar på om det blir BB58 eller 16610...
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Skulle omedelbart bli en grail watch för mig isåfall, och ja, känns spontant som om detta är vad många anser är ”rätt riktning”. Ägde fram till för några dagar sedan 116613LB som helt enkelt inte funkade på mina fesiga handleder. Nu går man istället omkring och funderar på om det blir BB58 eller 16610...
Titta på Yacht-Master?
 
Topp