• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Tog en jämförelsebild med min 214270, den är till vänster.

B8DFC930-4581-4366-A3DC-EC5D51B212CE.jpeg
9F66D4B0-3323-4CD7-9F7E-D740E3F7E9B7.jpeg

Dålig kamera och som sagt från 2014, men tycker det syns på bilden:
DSC_0086.JPG

Edit: Oj såg nu senaste bilden, resten av låset ser bra slarvigt ut i övrigt, det hade jag stört mig mer på än biten vid loggan.

Hoppas det löser sig. I värsta fall annars får du kanske gå över den väldigt lätt för att få en mer riktig finish. Den ser vass ut, men något grov i borstningen som sagt.

Jag betalade ändå typ 8 över list, så det var inte som att jag jagade världens klipp heller utan tvärtom sökte jag ett seriöst objekt :(
Grundregeln: Be om råd innan, köp sen.
Med det sagt så går borstningen att fixa med väldigt lite materialförlust. Eller snarare låt det vara, vardagsbruk kommer ”snygga till” fulborborstningen.

Otroligt nöjd med min 114060, men lite förvånad över den slarviga fabrikspoleringen på låset. Kolla den blankare ytan vid loggans överdel. Köpt av handlare som på heder och samvete lovar att den är opolerad (stämplad 2018, har ingen anledning att misstro handlaren) och att jag kan bekräfta det hos AD. Hur ser era lås ut?

6DD2CB08-DD9C-44C7-97A7-EEC0691A0B36.jpeg
81BA7B34-2314-406A-9EA6-73D6D1482500.jpeg
Testat tvätta den? Ser nästan som fett snarare än en strukturskillnad.

Ok, plot twist. Typ. Krons har kollat på den, och den initiala reaktionen så tyckte han också att borstningen såg skum ut. Men efter att ha dubbelkollat med flera kollegor så var det inte lika uppenbart. En "mycket erfaren kollega" menade att han har sett den finishen från fabrik och att den kan variera eftersom det görs för hand. Enda sättet att veta säkert är att skicka in den till Rolex. Frågan är om jag pallar det, ska nog bara släppa det. De menade att det var inom normalvariationen och inget att oroa sig för.

Edit @Compiss @Tomas Eriksson @KenKun

95E1A5D0-8669-44D1-9044-C443148CEBED.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp