• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Det är väl mer principen, man får väl anta att hela länken är borstad om claspen är borstad. Dessutom är det ju svårt för mig att en vacker dag sälja den vidare som opolerad med hedern i behåll.
Sälj den som den är ist för att använda ord som få verkar förstå idag. Vill du lägga tid och pengar pga någon principfråga är upp till dig, jag tycker det låter fånigt.

Men om det ändå är på nivån att alla här var överens om att den var skumt borstad så är det väl en ganska trist känsla när man kollar ned på sin klocka för 82 tkr?
Folk här kan inte heller polering, säger någon att något är fel hänger andra på. Säger bara att jag inte hade brytt mig speciellt vad folk eller AD säger utan litat på vad jag själv tycker.

Folk här kan inte heller polering, säger någon att något är fel hänger andra på. Säger bara att jag inte hade brytt mig speciellt vad folk eller AD säger utan litat på vad jag själv tycker.
Men om man kollar på den här bilden så ser väl vem som helst att den inte är korrekt borstad? Och med all respekt så måste väl ändå en Rolexutbildad urmakare som dagligen borstar klockor vara bättre än alla här på att bedöma det? Däremot en random säljare hos AD litar jag inte ett skit på.

Men om man kollar på den här bilden så ser väl vem som helst att den inte är korrekt borstad? Och med all respekt så måste väl ändå en Rolexutbildad urmakare som dagligen borstar klockor vara bättre än alla här på att bedöma det? Däremot en random säljare hos AD litar jag inte ett skit på.
AD kan inte polera klockor så att de skulle ha sådan koll ställer jag mig frågande till. Jag vet inte hur nya Rolexur ser ut så jag säger inget huruvida den ser rätt eller fel ut.

Men då är de väl bara att använda informationen du fått och utvärdera om du vill skicka tillbaka eller ej?
Vem ska kunna ta beslutet åt dig?

Jag förväntar mig inte att någon ska ta ett beslut åt mig, men det här är ett forum och på ett forum så brukar man diskutera saker :)
Absolut.. men känns som en återvändsgränd.
Det är din ekonomi, det är du som ska titta ned på den dagligen och det är du som ska sälja den i framtiden(eventuellt).

Edit: Vill du ha min åsikt så tycker jag du svarar på ditt dilemma tidigare. :)
I en värld där olika varianter på taveltext slår flera hundra tusen så är det klart att detaljer spelar roll. Och om man betalar 82 papp för en opolerad klocka så vill man ju inte upptäcka att den är fulpolerad.

Jag har använt den mycket försiktigt, och beslutet att returnera är inte helt taget än. Men beskedet från Rob fick jag idag. Innan jag började misstänka något så använde jag den såklart.
Lördag lunch postar du att du ska returnera den.
Söndag kväll poserar du med den.
7E1170BE-8C7A-42A7-97CB-8C4BA4AC8262.jpeg

571AEBB0-4929-47CF-A26A-0C1825AC2CDB.jpeg

Hallo Subvänner! Jag har precis fått tag i min första femsiffriga Sub - en 16610 från 2010.
Allt väl, men vridringen känns lite skum. Den kändes vid första anblick rätt trög, samtidigt som den i vissa segment lossnade och gick lite lättare. Efter att ha motionerat den lite så gick den mer jämnt men fortfarande trögt. Nån som känner igen symptomen?
Nån som har en aning om hur mkt AD tar för att fixa till den?
Generellt ser klockan annars väldigt bra ut!
bara skit under vridringen, kolla på youtube hur du lossar ringen så kan du rengöra lite

Ok, plot twist 2: Rob Engström lät en uris kolla på klockan och han gjorde bedömningen att iaf låset är borstat som vi misstänkte. Länken som helhet var svårare att bedöma. Handlaren erbjuder mig att antingen returnera den, få 250 eur i rabatt, eller att byta ut claspen. Jag känner nog att lägger man de här pengarna så vill man veta vad man får.
Jag hade tagit 250 och lämnat in den för polering. spelar ju inte så stor roll om man polerar lite på claspen

Hade det varit jag hade jag inte tagit tillbaka den.
Om man är osäker använder man inte den det säger väl sig självt eller? Du skulle garanterat inte vilja att ngt du skulle få i retur använts.
Jag fick beskedet att det var en normal variation av Krons i söndags och bestämde mig för att behålla den. Men idag så passerade jag Rob och bestämde mig för att få ytterligare ett utlåtande och den här gången från en urmakare. Men visst, jag skulle ha gått med den till en urmakare direkt när jag fick den, lesson learned. Nu blir det en ny clasp och vi kan alla gå vidare med våra liv :)

Dela gärna med er favoritbilder på submariners om ni har. Egna bilder eller googlade spelar ingen roll tänker jag. Slitna, nya, fotade i coola miljöer, vad som helst? Själv går jag igång lite på ordentligt välanvända/naturligt slitna, även om jag själv föredrar "mint condition" på armen. Ska försöka rota fram :)

Dela gärna med er favoritbilder på submariners om ni har. Egna bilder eller googlade spelar ingen roll tänker jag. Slitna, nya, fotade i coola miljöer, vad som helst? Själv går jag igång lite på ordentligt välanvända/naturligt slitna, även om jag själv föredrar "mint condition" på armen. Ska försöka rota fram :)
5B0DAF91-9B7A-4F0B-94B7-3C3BD5993787.jpeg

Förmodligen den bästa sommarklockan jag ägt.

Tillbaka
Topp