• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Funkar till olika aktiviteter
2084DDAF-0B25-4B46-B2A8-63859A65C0A1.jpeg
C996A8BF-0978-4097-8DEA-4D3041CDEA93.jpeg
C728508F-8152-461A-AACC-C75026784261.jpeg

Jag skaffade denna 16610, min första 5-siffriga Submariner, i söndags. Jag har inte känt sug efter någon av mina andra klockor (SD 4k, Hulk, Datejust, BB36) sen dess. Detta är verkligen en fantastisk klocka och vore jag tvungen att bli OWG så hade jag lätt kunna leva med denna.
Jag är supernöjd!
055C716F-B89F-430A-8D6B-C271C13A4772.jpeg

Mycket vackert, vad använde du för något fint? Asfalt? :D
Nja! Använde mig av en väl avvägd kombination av alkohol, dålig balans och en båt. Jag inbillar mig dock att jag skulle kunna replikera resultatet, om någon skulle vara intresserad av liknande borstning? Men kan tänka mig att asfalt hade fungerat minst lika bra! Kanske får testa det på boetten i framtiden? :D

Nja! Använde mig av en väl avvägd kombination av alkohol, dålig balans och en båt. Jag inbillar mig dock att jag skulle kunna replikera resultatet, om någon skulle vara intresserad av liknande borstning? Men kan tänka mig att asfalt hade fungerat minst lika bra! Kanske får testa det på boetten i framtiden? :D
Skriv din adress så skickar jag över min sub direkt! Hur mycket vill du ha? 5 lax?

Hej, jag har ett par frågor.

Min Submariner har stannat. Inte så konstigt kanske, den är köpt för 10 år sedan och jag har inte gjort någon service (sparsamt använd). Jag förstår att det är dags för service men jag undrar om det finns någon quick fix att få igång den, iaf temporärt?
Det verkar som att det blir i Jönköping jag kommer ev. lämna in klockan. Är det Engströms som gäller där? Uppskattning av pris?

Efter flera flyttar hittar jag nu inte boxen eller äkthetsintyget (ska leta mer och kan hitta) utan bara kvittot på köpet just nu. Spelar det någon roll när det kommer till inlämning på service? Klockan är köpt utomlands på John Bull.

Bonusfråga, på min klocka står det under glasset "Officially certified" vilket jag ser på nätet att på vissa gör det det och andra inte. Vad är skillnaden?

Mvh

Min Submariner har stannat. Inte så konstigt kanske, den är köpt för 10 år sedan och jag har inte gjort någon service (sparsamt använd). Jag förstår att det är dags för service men jag undrar om det finns någon quick fix att få igång den, iaf temporärt?
Det verkar som att det blir i Jönköping jag kommer ev. lämna in klockan. Är det Engströms som gäller där? Uppskattning av pris?

Efter flera flyttar hittar jag nu inte boxen eller äkthetsintyget (ska leta mer och kan hitta) utan bara kvittot på köpet just nu. Spelar det någon roll när det kommer till inlämning på service? Klockan är köpt utomlands på John Bull.

Bonusfråga, på min klocka står det under glasset "Officially certified" vilket jag ser på nätet att på vissa gör det det och andra inte. Vad är skillnaden?

Mvh
Väldigt osannolikt att det finns någon quickfix, efter så lång tid behöver den service. 7000-9000kr om de inte hittar några större konstigheter.
Är det en 14060m? Om så är fallet och den har "Officially certified" på tavlan så är den tillverkad 2007/8 eller senare.
Du behöver inget certfikat eller äkthetsintyget för att få den servad, lämna in klockan löst bara.

Mvh
Stannat, menar du att den inte startar igen då? Annars är det ju bara att vrida upp den och se om den går och hur bra den går för att sedan se om den behöver service. Går den inte igång överhuvudtaget är det definitivt dags för en service/ev. reparation.

Kvitto bör räcka. Tror inte ens det behöver.

Det där med texten: Beror på årsmodell.

Väldigt osannolikt att det finns någon quickfix, efter så lång tid behöver den service. 7000-9000kr om de inte hittar några större konstigheter.
Är det en 14060m? Om så är fallet och den har "Officially certified" på tavlan så är den tillverkad 2007/8 eller senare.
Du behöver inget certfikat eller äkthetsintyget för att få den servad, lämna in klockan löst bara.

Ja, det är en 14060m (inget datum). Okej, det var lite i överkant vad jag trodde kalaset skulle gå på...

Stannat, menar du att den inte startar igen då? Annars är det ju bara att vrida upp den och se om den går och hur bra den går för att sedan se om den behöver service. Går den inte igång överhuvudtaget är det definitivt dags för en service/ev. reparation.

Kvitto bör räcka. Tror inte ens det behöver.

Det där med texten: Beror på årsmodell.

Ja, den startar inte. För en månad sen kunde jag skaka igång den och sekundvisaren gick några sekunder för att sen stanna. Nu får jag inte igång den alls, den rör sig bara hastigt när jag försöker men kommer aldrig igång.
Hur lång garanti ger Rolex?

Tillbaka
Topp