Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vissa kanske har sett mer solljus än andra. Tänk, bank-safequeens och deskdivers gentemot folk som faktiskt använder sina klockor (ganska rejält också för att bezelen ska blekna). Sen har ju vissa gjort det artificiellt också så klart.Denna fråga har garanterat tagits upp tidigare här på forumet, men jag ställer den här ändå;
Vad är det som gör att dessa bezels har bleknat/ljusnat? Men inte majoriteten runt samma årgång?
![]()
![]()
Denna fråga har garanterat tagits upp tidigare här på forumet, men jag ställer den här ändå;
Vad är det som gör att dessa bezels har bleknat/ljusnat? Men inte majoriteten runt samma årgång?
![]()
![]()
Vissa kanske har sett mer solljus än andra. Tänk, bank-safequeens och deskdivers gentemot folk som faktiskt använder sina klockor (ganska rejält också för att bezelen ska blekna). Sen har ju vissa gjort det artificiellt också så klart.
Vissa kanske har sett mer solljus än andra. Tänk, bank-safequeens och deskdivers gentemot folk som faktiskt använder sina klockor (ganska rejält också för att bezelen ska blekna). Sen har ju vissa gjort det artificiellt också så klart.
Som Tobias skriver så har det vel mest med använding å gjöre. Om du legger du den i en mörk låda hver kveld eller om den ligger i et ljust fönster. Bader du med den 3 ganger i veckan i salt eller klor, eller om du aldri gjør det. Sånt burde påvirke masse.
Syster rockar numera sub
![]()
Så man använder inte sin klocka om man jobbar på kontor menar du?Vissa kanske har sett mer solljus än andra. Tänk, bank-safequeens och deskdivers gentemot folk som faktiskt använder sina klockor (ganska rejält också för att bezelen ska blekna). Sen har ju vissa gjort det artificiellt också så klart.
Din dinka?Syster rockar numera sub
![]()
Suck...Så man använder inte sin klocka om man jobbar på kontor menar du?
Så man ska vara grovarbetare för att bära subSuck...
Nej, men bär du BARA klockan på kontor och inget annat så, ja, typ.
Sa jag det? Fan vad folk gillar att sätta ord i mun på varandra. Jag sa att bezelen enklare bleknar om du använder klockan utomhus och aktivt gentemot vad de flesta gör, vilket är jobba på kontor. Inget illa menat mot någon part där inte.Så man ska vara grovarbetare för att bära sub![]()
Denna fråga har garanterat tagits upp tidigare här på forumet, men jag ställer den här ändå;
![]()
![]()
De är inte målade?Istället för det uppenbara som folk sagt så kanske man kan tänka djupare.
Gamla 1680 är garanterat målad med oljebaserad färg.
Nya 16610 är nog tillverkad när man började gå över till vattenbaserat inom många industrier. Kan ha varit så att Rolex hängde på och gjorde densamma och alla vet att vattenbaserat inte alls är lika bra som gamla oljebaserat. Nu för tiden så är det ingen som klagar eftersom vattenbaserade färgerna har blivit så bra och alla har tillämpat nya metoder för att bättre hantera det.
De är inte målade?
Lite magi i tråden![]()
jäklar vilken närbild det blev
Magiskjäklar vilken närbild det blev![]()