• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Hvilken formulering i hvilket värderingsintyg?

BAF431FC-81AE-481B-ACE5-E956635819B3.png

Hvillken formulering?

Felskrivning/formulering av ”Observera att detta ur ha er högre marknadsvärde än nyvärde”.

Udda att använda ordet ”Observera” i sammanhanget. Samt en konstig formulering i övrigt.

”Originalcertifikatet är uppvisat”, istället för att skriva ”Originalcertifikat är uppvisat”... som är den enda formuleringen jag sett från dem.

Troligen sitter jag med världens största foliehatt, men det är min reflektion bara.

Felskrivning/formulering av ”Observera att detta ur ha er högre marknadsvärde än nyvärde”.

Udda att använda ordet ”Observera” i sammanhanget. Samt en konstig formulering i övrigt.

”Originalcertifikatet är uppvisat”, istället för att skriva ”Originalcertifikat är uppvisat”... som är den enda formuleringen jag sett från dem.

Troligen sitter jag med världens största foliehatt, men det är min reflektion bara.
Kan vara tysken som skrivit det, inte första gången det är grammatiska fel. Men ja, man kan missta det för en förfalskning. Och när gick 116610ln upp mot 100k?!

Kan vara tysken som skrivit det, inte första gången det är grammatiska fel. Men ja, man kan missta det för en förfalskning. Och när gick 116610ln upp mot 100k?!

Det har dem inte gjort, så intyget är skevt.

Ja, det stemmer at det var en tysk urmaker som skrev det og jeg er heller ikke Svensk så har aldri tenkt på det selv. Har jo heller ingen betydelse.

Og jo, du får nog til og med over 100' for en relativt ny med lite tur.

Fast det roligaste är väl att intyget intygar att uret är i stål? Ett cert på att det är ett stålur.

Tillbaka
Topp