Hihi, alltid retar det någonPremium!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hihi, alltid retar det någonPremium!
Fina bilder! Ha-begäret ökade precis.Det här är intressant att se. Till vänster har vi en Rolex Submariner 16610 och till höger en Tudor Submariner 76100. Caset är väldigt mycket mindre och smidigare, med en lägre profil hos Tudor. Detaljer likt dessa gör att man verkligen gillar Tudors äldre Submariners (och äldre, fyrsiffriga Rolex).
Jag tog bilderna för längesedan och jag var själv inte medveten om hur pass stor skillnaden i storlek var, innan båda låg bredvid varandra.
Riktigt fin!
Tack sjusovaren! Just 76100 är en klocka som jag ångrar att jag en gång lämnat vidare. Den har något speciellt. Som tur är har jag lyckats få tag i en fin genom KS, som min flickvän nu är på väg att hämta. Det hela var hennes initiativ (jag jobbar). # keeper.Fina bilder! Ha-begäret ökade precis.
Rödingen på idag Har ett projekt på gång med en amerikansk nitad C&I länk till den, behöver dock få ändlänkarna justerade så att de täcker kanten på boetten mer, återkommer med bilder när det är fixat
Så... Är cirkeln sluten? Troligtvis inte, men det känns jäkligt bra just nu.
Klockintresset tog vid kring vår/ sommar 2016. Blott 22 bast och nyligen börjat tjäna lite riktiga pengar.
Första "riktiga" klockan blev en Sub 114060. Köptes till listpris (ca 62.000 kr) på Rob Engström. Ingen väntelista. Ingen hype.
Klockan fick stanna kvar nåt halvår, därefter betades Semaster 300m diver (ceramic, 40mm), GMT 116710LN, DJ 116234, Explorer 214270, Sub 16613lb för att sedan landa i denna igen
Apropå det "känslomässiga" värdet. Från 60 k till 100 k för samma klocka. Ändå är man nöjd. Har man blivit knäpp eller knäpp?
Ja klockorna verkar ju följa börsens uppgång så vi kan ju hoppas på en 20-30% nergång så man kan köpa klockor hos AD igenKöpte du iaf tillbaka din gamla klocka?
Nä inte samma ex. Detta är från dec 2019Köpte du iaf tillbaka din gamla klocka?
Det är ju inte priset som gör att de ”inte går” att köpa hos AD. Eller hur menar du?Ja klockorna verkar ju följa börsens uppgång så vi kan ju hoppas på en 20-30% nergång så man kan köpa klockor hos AD igen
Har haft några st hulk under åren, hade tavlan varit svart hade jag nog aldrig sålt.Gillar starkt att den i vissa vinklar uppfattas som svart tavla
Jag menar att börsen inte går så sjukt bra så alla har råd att köpa.Det är ju inte priset som gör att de ”inte går” att köpa hos AD. Eller hur menar du?
Enda klocka jag riktigt saknar......Submariner 16800, matt med safir.
Snygg!5513 Gilt
Ser otroligt fin ut!5513 Gilt
Sluta trams-posta för att komma upp i 50 inlägg!Ser otroligt fin ut!
Jo om vi går in i en recession/ lågkonjunktur kan det kanske påverkar klockpriserna en del. Lyxkonsumtion hänger ju dock inte alltid med, beroende på omfattningen. Förutsätter ju att det berör vissa specifika kundkretsar. Jag tänker snarare att Rolex med senaste årens prishöjningar hamnat i ett segment där kundkretsen kanske de facto är mindre känsliga för recession, d v s att marginalerna redan finns. Märken som Breitling, Omega, bilar som BMW och Mercedes hamnar nog sämre till än Rolex, Patek, Lamborghini och Ferrari. Men vad vet jag.Jag menar att börsen inte går så sjukt bra så alla har råd att köpa.
Mmmmm, den är prima.Enda klocka jag riktigt saknar......
(Skulle kunna vara min gamla)