• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

bjur

Breitling
Finns det någon statistik på hur många hulkar som säljs årligen i Sverige? Eller Rolex kanske håller all sådan statistik hemlig?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Det var sjukt vad hårt ni skulle hålla i era 14060or ingen som verkar intresserad av att släppa dem!
Kanske är tur iofs med tanke på OWG-Mars:confused:
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Fångar sista ljuset för dagen. sub 16800
08E3CBA0-DADE-4D04-8FEB-DB3B52CF5716.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Det var sjukt vad hårt ni skulle hålla i era 14060or ingen som verkar intresserad av att släppa dem!
Kanske är tur iofs med tanke på OWG-Mars:confused:
Det har bara varit 2st 5-siffriga sub till salu här på forumet det senaste halvåret, har inte upplevt de så pass ovanliga på köp&sälj tidigare och de borde väl finnas massvis av dem i Sverige och på forumet. Vet inte vad anledningen är, kanske folk helt enkelt gillar dem bättre framför de 6-siffriga?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Det har bara varit 2st 5-siffriga sub till salu här på forumet det senaste halvåret, har inte upplevt de så pass ovanliga på köp&sälj tidigare och de borde väl finnas massvis av dem i Sverige och på forumet. Vet inte vad anledningen är, kanske folk helt enkelt gillar dem bättre framför de 6-siffriga?
Ja fullt möjligt att det är så, men det komiska är ju att på nästan alla polls på ex instagram så föredrar folk 6 siffriga. Det är kul hur välrlden skiljer sig!
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ja fullt möjligt att det är så, men det komiska är ju att på nästan alla polls på ex instagram så föredrar folk 6 siffriga. Det är kul hur välrlden skiljer sig!
Ja eller så är inte 5-siffriga mer populär, kanske bara är min egen uppfattning. Dock intressant att det annonserats typ 20st 6-siffriga sub på samma period. Kanske den 6-siffriga genererar mer pengar helt enkelt, då den går att köpa ny fortfarande plockar folk ut för att sälja dyrare. Medans den 5-siffriga köper man för att använda och inte för att köpa och sälja dyrare direkt.
 

Ninen79

Audemars
Ja eller så är inte 5-siffriga mer populär, kanske bara är min egen uppfattning. Dock intressant att det annonserats typ 20st 6-siffriga sub på samma period. Kanske den 6-siffriga genererar mer pengar helt enkelt, då den går att köpa ny fortfarande plockar folk ut för att sälja dyrare. Medans den 5-siffriga köper man för att använda och inte för att köpa och sälja dyrare direkt.
Hade båda dessa samtidigt ett tag då jag inte kunde bestämma mig men efter ett par månader av jämförelser så fick en av dem lämna för gott.
56679D1F-4E6C-4E19-AC3E-34505B3C1FA7.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Yes!:) Klumpig och för fyrkantig för min smak dock gillade jag solida känslan. Glide lock i all ära men gamla claspen är mycket bekvämare.
En 5 siffrig känns mer robust då jag inte är orolig varje gång jag råkar slå klockan i något.
Helg enig, enda fördelen med den 6-siffriga tycker jag är glidelocket (dock är det lite för klumpigt). Önskar en 5-siffrig boett med keramisk bezel och smidig länk med glidelock! :)
 
Nu har jag läst runt lite i tråden och sökt utan att hitta, har säkert missat svaret nånstans men frågar ändå.

Någon som vet storleken på skruvarna i länken?

Hade behövt justera min lite men måste köpa en mejsel först.
 
Topp