• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

DrFlex

Cartier
Fan va skönt det hade varit att slippa läsa om hur stor prisnedgång Rolex kommer ha i alla trådar nu för tiden. Oavsett vad min sub är värd så blir jag alltid fascinerad över hur snygg den är på handleden :)
IMG_20200314_145539_892.jpg
Tack!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Om du inte vill tillföra något av värde är det bättre att du är tyst. TACK!
Vet du vad dilemmat är?
Att många här inne är här för att de gillar klockor. Man skriver, tillför kunskap, utbyter erfarenheter, tankar och idéer. Man köper o säljer, räknar inte ören, åtminstone inte många av oss, men vi ser att det inte gäller alla.
Sen finns det somliga som dyker upp, tillför inget av värde (få kvalitativa inlägg), och är endast intresserade av hur man maximerar försäljningspriset av sin klocka. Hur tror du att du ska få någon medhörning då? På ett forum för klockintresserade?
Sjukt oskön frågeställning.
En vänlig rekommendation (du får den gratis):
Sälj din klocka på Blocket.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Vet du vad dilemmat är?
Att många här inne är här för att de gillar klockor. Man skriver, tillför kunskap, utbyter erfarenheter, tankar och idéer. Man köper o säljer, räknar inte ören, åtminstone inte många av oss, men vi ser att det inte gäller alla.
Sen finns det somliga som dyker upp, tillför inget av värde (få kvalitativa inlägg), och är endast intresserade av hur man maximerar försäljningspriset av sin klocka. Hur tror du att du ska få någon medhörning då? På ett forum för klockintresserade?
Sjukt oskön frågeställning.
En vänlig rekommendation (du får den gratis):
Sälj din klocka på Blocket.
Tack! Du skrev det jag tänkte men inte orkade skriva då vederbörande förmodligen loggat ut tills nästa år då det kanske ska säljas klockor igen... :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Vet du vad dilemmat är?
Att många här inne är här för att de gillar klockor. Man skriver, tillför kunskap, utbyter erfarenheter, tankar och idéer. Man köper o säljer, räknar inte ören, åtminstone inte många av oss, men vi ser att det inte gäller alla.
Sen finns det somliga som dyker upp, tillför inget av värde (få kvalitativa inlägg), och är endast intresserade av hur man maximerar försäljningspriset av sin klocka. Hur tror du att du ska få någon medhörning då? På ett forum för klockintresserade?
Sjukt oskön frågeställning.
En vänlig rekommendation (du får den gratis):
Sälj din klocka på Blocket.
Bra rutet!
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Jag tycker nästan det är befriande att priserna faller på Rolex. Jag tycker nog inte att min 114060 är värd 90-100 tkr. Den där förnuftiga delen av mig kan inte släppa att jag borde sälja det som man kan få mer för än vad man anser att det är ”värt”. Som tur vinner resten av mig som är säger keeper :D
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hej,
Har försökt följa tråden och är helt novis på Submariners. Grymt sugen på en gedigen tool watch. Kikat en hel del på både Explorer II och BB58. Sedan fick jag upp ögonen för denna. https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3703/vara/1628653

Tanken är att den skall komplettera det befintliga innehavet. Har kikat runt lite (bland annat HQ Hamilton) och priset verkar hamna runt USD 6000-10,000 för ett bra exemplar. Beredd att lägga en slant men vill givetvis inte betala överpris.
Iom att det är genom auktion kanske det kan vara svårt att uppskatta ett slutpris men med tanke på skick och beskrivning vilken nivå skulle ni lägga denna?

Stort tack på förhand!
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej,
Har försökt följa tråden och är helt novis på Submariners. Grymt sugen på en gedigen tool watch. Kikat en hel del på både Explorer II och BB58. Sedan fick jag upp ögonen för denna. https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3703/vara/1628653

Tanken är att den skall komplettera det befintliga innehavet. Har kikat runt lite (bland annat HQ Hamilton) och priset verkar hamna runt USD 6000-10,000 för ett bra exemplar. Beredd att lägga en slant men vill givetvis inte betala överpris.
Iom att det är genom auktion kanske det kan vara svårt att uppskatta ett slutpris men med tanke på skick och beskrivning vilken nivå skulle ni lägga denna?

Stort tack på förhand!
Beror på vad du menar med ”gedigen”? En sak som kanske är värd att nämna är att Tudorn är 36mm...
 

Lello

Omega
Hej,
Har försökt följa tråden och är helt novis på Submariners. Grymt sugen på en gedigen tool watch. Kikat en hel del på både Explorer II och BB58. Sedan fick jag upp ögonen för denna. https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3703/vara/1628653

Tanken är att den skall komplettera det befintliga innehavet. Har kikat runt lite (bland annat HQ Hamilton) och priset verkar hamna runt USD 6000-10,000 för ett bra exemplar. Beredd att lägga en slant men vill givetvis inte betala överpris.
Iom att det är genom auktion kanske det kan vara svårt att uppskatta ett slutpris men med tanke på skick och beskrivning vilken nivå skulle ni lägga denna?

Stort tack på förhand!
Jag har inte mycket mer att säga än att jag tycker du bör satsa på en 16610. Riktigt fina klockor som dessutom är fantastistk bekväma att bära. En riktig klassiker och ingen "nästan- klocka", funkar till allt och kommer hålla en livstid om du tar hand om den :)

Bara mina 2 cent.
 

bale

Omega
Jag tycker nästan det är befriande att priserna faller på Rolex. Jag tycker nog inte att min 114060 är värd 90-100 tkr. Den där förnuftiga delen av mig kan inte släppa att jag borde sälja det som man kan få mer för än vad man anser att det är ”värt”. Som tur vinner resten av mig som är säger keeper :D
Lust att länka en såld 114060 till ett pris som fallit? Förväntar mig då se någon 1-3 år gammal som sålts för =< 75k, eller vad pratar vi om?
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Lust att länka en såld 114060 till ett pris som fallit? Förväntar mig då se någon 1-3 år gammal som sålts för =< 75k, eller vad pratar vi om?
Känsligt att antyda att priserna visar tecken på att sjunka? Jag har väl knappast någon skyldighet att leta upp klockor till fyndpris till dig? Nämnde dessutom varken med hur mycket eller vilka modeller. Du kan ju annars bara kika in tråden om priser på väg ner för exempel på hur marknaden trendar den senaste tiden.
 

bale

Omega
Känsligt att antyda att priserna visar tecken på att sjunka? Jag har väl knappast någon skyldighet att leta upp klockor till fyndpris till dig? Nämnde dessutom varken med hur mycket eller vilka modeller. Du kan ju annars bara kika in tråden om priser på väg ner för exempel på hur marknaden trendar den senaste tiden.
Kräver ingenting från dig, var nyfiken om du hade något exempel :) Att det finns en rimlig poäng i fråga håller jag med och, och jag är neutral i frågan. Däremot, användare i den tråden pratar mycket och refererar mindre. Idag eller igår såldes en ny 114060 här på KS för 92,500 sek, vilket är det högsta pris jag personligen sett här - så blev lite förvirrad om vart vi går.

Drar mig ur och önskar dig trevlig kväll :)
 
Senast ändrad:

Johan86

Panerai
2-Faktor
Kräver ingenting från dig, var nyfiken om du hade något exempel :) Att det finns en rimlig poäng i fråga håller jag med och, och jag är neutral i frågan. Däremot, användare i den tråden pratar mycket och refererar mindre. Idag eller igår såldes en ny 114060 här på KS för 92,500 sek, vilket är det högsta pris jag personligen sett här - så blev lite förvirrad om vart vi går.

Drar mig ur och önskar dig trevlig kväll :)

Sen har vi inte en aning om vad priset i slutändan blev. Men Submariner kanske inte är den mest påverkade modellen då den alltid hört till de mer eftertraktade utan att de mer än de senaste åren medfört att de gått för över listpris. Tror de slår mest mot modeller som dragit iväg de senaste åren.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Det enda tillfället jag tänkte på vad klockan skulle gå att sälja för om jag ångrar mig var som en rationalisering för att lägga så mycket pengar på en klocka innan köpet. Sen är det klart att jag är nöjd att jag köpte den 2017 innan både euron och rolexpriserna sköt i höjden.
 
Topp